کد خبر: 619524
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۸:۳۰:۱۶
| |

شمشیرباز تاریخ‌ساز ایران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

۲۰ سال است می گوییم ‌سالن ‌شمشیربازی نداریم/ از مالک نساجی تشکر می‌کنم‌!

علی پاکدامن که در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا توانست بعد از 24 سال ایران را صاحب مدال طلا کند گفت‌وگویی با «اعتمادآنلاین» انجام داده است.

۲۰ سال است می گوییم ‌سالن ‌شمشیربازی نداریم/ از مالک نساجی تشکر می‌کنم‌!
کد خبر: 619524
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۸:۳۰:۱۶

علی پاکدامن در دیدار نهایی رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا در بخش انفرادی اسلحه سابر موفق شد «کیم» از کره جنوبی را شکست دهد و به عنوان تاریخی قهرمانی دست یابد. در دیدار نهایی پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ رقیب را شکست داد و عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، ملی‌پوش کشورمان در حالی قهرمان مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در اسلحه سابر شد که کره‌ای‌ها سال‌ها این عنوان و جایگاه را در اختیار داشتند و آخرین قهرمانی ایرانی‌ها در این بخش مربوط به 24 سال پیش می‌شد، زمانی که پیمان فخری به عنوان قهرمانی دست یافت.

پاکدامن درباره مسابقات قهرمانی آسیا به‌ خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: خدا را شکر که ‌نتایج خوبی گرفتیم و‌ توانستیم‌ هم ژاپن را شکست دهیم، تیمی که با آن خیلی رقابت نزدیکی داشتیم و هم انفرادی مدال گرفتیم. خوشحالم که بعد از ۲۴ سال توانستم ‌مدال طلا را کسب کنم. البته به لحاظ تیمی قبلاً ‌دو بار روی سکو رفتیم.‌

ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان‌ سطح کیفی سایر تیم‌های شرکت‌کننده را هم ‌خوب توصیف کرد و ادامه داد: تمام ‌تیم‌ها برای کسب سهمیه آمده بودند و با تمام‌ قدرت شرکت کردند. ما هم نزدیک به ۷۰، ۸۰ درصد کسب سهمیه پیش رفتیم.

پاکدامن با اشاره به آماده‌سازی خوب قبل از بازی‌ها گفت: همه چیز عالی بود و هیچ ‌مشکلی نداشتیم. او درباره ارتباطش با مجتبی عابدینی ستاره سابق شمشیربازی ایران گفت: درباره این موضوع ‌دوست‌ ندارم حرف بزنم!

او‌ با اشاره به رقابت‌های پیش روی قهرمانی جهان به اعتمادآنلاین گفت: یک ‌ماه دیگر رقابت‌های قهرمانی جهان در میلان ایتالیا برگزار می شود و‌ ان‌شاءالله که بتوانم ‌نماینده‌ خوبی برای کشورمان باشم. من قولی نمی‌دهم و‌ عادت ندارم ‌قول بدهم اما تمام تلاشم را می‌کنم. ‌این ‌مسابقات برای ما رنکینگ المپیکی حساب می‌شود و امتیاز المپیک دارد. برای همین ‌همه کشورها با دو برابر‌ آمادگی به این رقابت‌ها‌ می‌آیند. کار سخت است اما تلاش می‌کنیم جزو چهار تیم ‌برتر باشیم و رقابت بسیار دشواری هم‌ با ژاپن داریم.

پاکدامن در ادامه پای فوتبالی‌ها را به قهرمانی خود باز کرد و از مالک باشگاه نساجی تشکر کرد و با اشاره به نام ‌او گفت: از حدادیان تشکر ویژه می‌کنم. من اسپانسری ندارم‌ اما ایشان کمکم کردند.

قهرمان‌ شمشیربازی در پاسخ به سوال خبرنگار اعتمادآنلاین درباره امکانات این رشته گفت: در محل تمرین مشکلی نداریم‌ اما سالن اختصاصی برای شمشیربازی نداریم. ۲۰ سال است‌ که سالن شمشیری بازی نداریم. ما کلاً شش هفت تیم ‌در لیگ ‌داریم که چادرملو یزد و مس سنگون شرایط بهتری دارند من هم‌ عضو تیم مس سنگون هستم.

پاکدامن در پایان درباره رقم‌ قراردادش گفت: من کارم ورزش است و قرارداد امسالم ۱۰۰ میلیون تومان است. البته یک حقوقی هم از فدراسیون می‌گیرم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها