کد خبر: 660190
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۰۹:۲۰:۰۶
| |

پیشکسوت کشتی: مقصر اصلی عدم کسب سهمیه فدراسیون است/ والی زاده سنگی در چاه انداخت که کسی نتوانست درش بیاورد

تیم ملی کشتی آزاد نمی تواند با ترکیب کامل به المپیک برود.

پیشکسوت کشتی: مقصر اصلی عدم کسب سهمیه فدراسیون است/ والی زاده سنگی در چاه انداخت که کسی نتوانست درش بیاورد
کد خبر: 660190
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۰۹:۲۰:۰۶

روزبه دلاور| پیشکسوت کشتی در خصوص ناکامی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد در کسب سهمیه المپیک به «اعتماد» گفت: سنگی که والی‌زاده در چاه انداخت سرلک ‌نتوانست آن را دربیاورد! 

به گزارش «اعتماد»، تیم ‌ملی کشتی آزاد کشورمان پنج سهمیه از شش سهمیه ممکن ورودی در المپیک را به دست آورد و با پنج کشتی‌گیر عازم پاریس می‌شود. این خبر تلخی بود که در روزهای گذشته ورزش و مخصوصا رشته کشتی را تحت تاثیر قرار داد. پیش از این در کشتی آزاد بحث بر سر گرفتن یا نگرفتن مدال در المپیک بود، اما این‌بار کار به جایی رسید که ملی‌پوشان کشورمان در کسب سهمیه ناکام ماندند.

روز شنبه رقابت‌های کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک پاریس در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در وزن ۵۷ کیلوگرم، علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ سیمونه پیرودو از ایتالیا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر ۳ روبرتی دینگاشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و راهی یک‌چهارم شد. سرلک در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل راحت کالژان از قزاقستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر قزاقستانی در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف امریکایی، سرلک از دور رقابت‌ها کنار رفت و سهمیه المپیک را از دست داد. بهروز یاری، پیشکسوت کشتی در خصوص ناکامی کشتی‌گیر کشورمان‌ در وزن ۵۷ کیلوگرم به خبرنگار «اعتماد» گفت: ما در چند سال گذشته سهمیه ۵۷ تا را تست کردیم و در همین انتخابی المپیک هم چند نفر را فرستادیم و آخری هم آقای سرلک رفت که نتوانست سهمیه کسب کند. به تعبیری دیگر در قهرمانی آسیا سنگی که والی‌زاده انداخت در چاه، سرلک ‌هم‌ نتوانست آن را دربیاورد. یاری ادامه داد: «زیاد بودن‌ وزن اینها به خصوص احمد جوان و‌ نبود نفر مطمئن باعث شد که نتوانیم سهمیه کامل را بگیریم. اگرچه این ‌یک نفر هم اضافه می‌شد با وجود به دست آوردن افتخار حضور و گرفتن سهمیه کامل کشتی ‌اما گرفتن ‌مدال در این وزن دور از انتظار بود. ‌بعد از حسن رحیمی‌ فرد مطمئنی در این وزن نداشتیم. اگر چه‌ اگر با شش کشتی‌گیر ‌در المپیک ‌شرکت می‌کردیم به لحاظ روحی هم‌ برای تیم ما خوب می‌شد.»

یاری درباره‌ دلیل ناکامی کشتی‌گیران ۵۷ کیلو در چند سال گذشته گفت: «نه فقط این وزن، بلکه در تمام اوزان هر چیزی هست مقصر فدراسیون ‌است. ‌البته مقصر هم‌ نمی‌شود گفت، بلکه‌ حوزه اختیارات و مسوولیت فدراسیون است. البته تلاش خودشان را کردند اما متاسفانه نتوانستند جواب بگیرند.»

یاری در پایان با اشاره ‌به وضعیت نامشخص حسن یزدانی، کسب طلا در المپیک را دشوار توصیف کرد و افزود: «در ۸۶ با غیبت تیلور و وضعیت نامشخص یزدانی یک بلبشویی خواهیم ‌داشت! امیدوارم یزدانی آماده باشد و‌ در مجارستان سرفراز بیرون بیاید تا افتخار همراهی تیم را داشته باشد، اما در هیچ وزنی برای گرفتن طلا در المپیک حاشیه امنیت نداریم. ‌حتی زارع. کار سخت است و‌ میدان المپیک استرس زیادی دارد. امیدوارم دستاورد‌ها در کشتی آزاد که نسبت فرنگی بیشتر به آن ‌امیدواریم باعث سرافرازی شود.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • بابک ارسالی در
    چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

    با نظر ایشان موافق نیستم چون سرلک هم دررقابت های گزینشی جهانی به یک حریف آسیایی باختن

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها