کد خبر: 647478
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ۲۰:۱۵:۲۴
| |

اسناد پزشکی کشتی گیر ایرانی که فدراسیون نخواست آن را ببیند! + عکس

شرایط پیچیده مدعیان وزن 97 کیلوگرم و غیبت مجتبی گلیج در مسابقات قهرمانی کشور، باعث ابهام در مسیر انتخابی شده است.

اسناد پزشکی کشتی گیر ایرانی که فدراسیون نخواست آن را ببیند! + عکس
کد خبر: 647478
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ۲۰:۱۵:۲۴

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی کشور، روزهای 22 تا 24 آذر در ساری برگزار شد که مجتبی گلیج یکی از ستاره هایی بود که در این مسابقات نتوانست به رقابت ادامه دهد.

به گزارش جماران، دارنده مدال برنز جهان در سال 2021، در مسابقات جهانی 2023 ملی پوش ایران بود که روی سکو نرفت و در ادامه در بازی های آسیایی هانگژو به مدال نقره وزن 97 کیلوگرم رسید. گلیج بر اساس چرخه انتخابی تیم های ملی باید کارش را از مسابقات کشوری آغاز می کرد اما یک هفته قبل از این رقابت ها حین تمرینات آماده سازی خود آسیب دید و به همین دلیل با شرایط مساعدی روی تشک نرفت.

بر اساس مدارک پزشکی و مستندات، بر اساس نظر یک متخصص و جراح استخوان، مفاصل و ستون فقرات، یک متخصص رادیولوژی و یک متخصص فیزیوتراپی گلیج باید سه هفته تا یک ماه استراحت کرده و فیزیوتراپی می کرد. بر اساس نظر پزشک متخصص در تاریخ 14 آذر، این کشتی گیر تنکابنی باید یک ماه پای خود را گچ می گرفت و از فعالیت های سنگین ورزشی پرهیز کند.

 از طرفی طبق نظر فیزیوتراپ او برای بازگشت به سلامتی کامل و حضور روی تشک به سه هفته فیزیوتراپی نیاز داشته اما فدراسیون کشتی بر این عقیده بود که نظر ارجح، نظر دکتر کیهانی است و کمیسیون پزشکی رای نهایی را خواهد داد. نهایتا هم کادرفنی ملی پوش ایران در مسابقات جهانی را از حضور در قهرمانی کشور معاف نکرد تا او در ساری به روی تشک برود. گلیج در قهرمانی کشور نتوانست با شرایط مساعدی مسابقه دهد و در همان مسابقه اول به دلیل درد پا از ادامه کشتی انصراف داد.

او پس از انصراف از مسابقات به دلیل مصدومیت، در گفت و گو با خبرنگاران گفت که فدراسیون کشتی معتقد بوده که گلیج باید در قهرمانی کشور کشتی بگیرد و پزشک معتمد فدراسیون (دکتر کیهانی فلوشیپ جراحی زانو) معتقد بوده او پس از یک هفته تا 10 روز استراحت و فیزیوتراپی، می تواند به تشک برگردد در حالی که اگر قرار بود او همین مدت زمان را هم طی کند، مسابقات کشوری را از دست می داد.

در نهایت در این وزن امیرعلی آذرپیرا ستاره مستعد کشتی ایران قهرمان شد و حالا بر اساس چرخه انتخابی تدوین شده، قرار است آذرپیرا و کامران قاسمپور که تازه به وزن جدید آمده و به دلیل مصدومیت از حضور در مسابقات کشوری معاف شد، به زاگرب اعزام شوند. این در شرایطی است که وزن 97 کیلوگرم یکی از اوزان سنگین در المپیک است و مطمئنا بازگشت مجتبی گلیج به چرخه انتخابی و شکل گیری رقابت بین آذرپیرا، گلیج، محمدیان و قاسمپور می تواند منجر به معرفی بهترین فرد برای المپیک شود؛ رقابتی که می تواند کشتی گیران را در شرایطی عادلانه رو در روی هم قرار داده و نهایتا خروجی این انتخابی برای ایران در پاریس به روی تشک برود.

طی روزهای گذشته امید شایگان رئیس هیئت کشتی مازندران هم از پیگیری وضعیت گلیج و تشکیل کمیسیون برای بازگشت او به اردو و چرخه گفته بود و حالا با توجه به شواهد و مستندات، و شرایط مشابه گلیج با دیگر نفراتی که سال های گذشته یا امسال به دلیل مصدومیت در برخی مراحل چرخه غایب بودند، باید دید کادرفنی این فرصت را به نایب قهرمان بازی های آسیایی می دهد یا خیر.

 

مجتبی گلیج-1

مجتبی گلیج-2

مجتبی گلیج-3

مجتبی گلیج-4

مجتبی گلیج-5

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها