کد خبر: 657144
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۱۲:۱۰:۴۳
| |

مدیران استقلال غیر از بیانیه کار دیگری بلد هستند؟/ بدهی سانتاکلارا را که ندادید، لااقل جواب تلفن میلاد را بدهید!

رسانه‌ها، مربیان و بازیکنان و هواداران نگران شرایط استقلال هستند اما تنها کاری که مدیران این تیم انجام می‌دهند بیانیه دادن است!

مدیران استقلال غیر از بیانیه کار دیگری بلد هستند؟/ بدهی سانتاکلارا را که ندادید، لااقل جواب تلفن میلاد را بدهید!
کد خبر: 657144
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۱۲:۱۰:۴۳

روز جمعه تیم فوتبال استقلال در اراک با یک گل از سد آلومینیوم گذشت.

به گزارش روزنامه اعتماد، بعد از این بازی و با تهییج مربیان و بازیکنان باشگاه که علیه یک دشمن خاص صحبت و از مدیران باشگاه خودشان به‌شدت انتقاد کردند؛ ساعاتی بعد مدیران باشگاه عوض پاسخ دادن به مسائل مطرح شده از سوی مربیان و بازیکنان علیه پرسپولیس بیانیه دادند و از فدراسیون خواستند حواس‌شان به داوری باشد. 

اینگونه بیانیه‌نویسی‌ها که نه فقط از جانب استقلال بلکه از سوی پرسپولیس و سایر تیم‌ها منتشر می‌شود و تبدیل به رویه جاری فوتبال کشور گشته چیز جدیدی نیست. بارها هم رسانه‌ها و کارشناسان از فدراسیون فوتبال خواستند جلوی این رویه غلط را بگیرند اما گویا فدراسیون فعلی یا زورش نمی‌رسد یا سرش به کار دیگری گرم است که همه‌چیز را به امان خدا رها کرده. لیگ ایران سرشار از تنش و درگیری و لجن‌پراکنی شده اما کسی صدایی از فدراسیون نمی‌شنود!

در مورد باشگاه استقلال و مخصوصا مدیران این تیم کمی شرایط فرق می‌کند. انگار این بیانیه‌ها که چندی پیش یکی‌شان علیه روزنامه اعتماد منتشر شد وسیله‌ای است برای شانه خالی کردن از وظایف حیاتی و حل مشکلات بزرگ‌تر. در مورد بیانیه علیه «اعتماد» مفصل پاسخ دادیم و البته هنوز هم ابهام پیرامون مجوز حرفه‌ای این باشگاه سر جای خودش باقی است.

دوشنبه هفته گذشته مشخص شد مدیران استقلال هنوز بدهی سانتاکلارا را پرداخت نکرده‌اند و به همین دلیل پنجره این باشگاه بسته باقی مانده. این در حالی است که آخرین مهلت تیم‌ها برای پرداخت بدهی جهت اخذ مجوز حرفه‌ای یازده فروردین‌ماه بود. استقلال در واکنش به اخبار مربوط به احتمال حذف سه باره این تیم در آسیا قسمت پایانی یک نامه که خودشان می‌گویند توافقنامه با باشگاه سانتاکلارا است را منتشر و مدعی شد مشکلی باشگاه‌ها را بابت بدهی تهدید نمی‌کند. این در حالی است که برخی کارشناسان حقوقی می‌گویند توافقنامه برای پرداخت بدهی به هیچ عنوان به معنای تسویه حساب نیست و اگر چنین بود باشگاه پرتغالی باید شکایت خود را از فیفا پس می‌گرفت تا پنجره استقلال باز شود که چنین اتفاقی نیفتاده. 

مساله عدم پرداخت بدهی سانتاکلارا که از آبان ماه سال گذشته مشخص شده بود و مدیران فعلی استقلال دست کم نزدیک به 6 ماه زمان داشتند تا آن را پرداخت کنند، مشتی است نمونه خروار از آنچه در این باشگاه می‌گذرد و صدای مربیان و بازیکنان و هواداران را درآورده. 

ممکن است دوباره مدیران استقلال عصبانی شوند و نیمه شب بیانیه بدهند اما حرف‌های جواد نکونام و میلاد فخرالدینی و آرش رضاوند و سایرین دیگر گمانه‌زنی رسانه‌ها یا شایعات نیست. اینکه جواد نکونام می‌گوید مدیران استقلال نمی‌خواهند تیم قهرمان شود، بازیکن نگرفتند، علیه کادرفنی به رسانه‌ها تیتر می‌دهند و هواداران را خون به جگر کردند حرف ما نیست. اینکه میلاد فخرالدینی می‌گوید علی خطیر دو ماه است جواب تلفنش را نمی‌دهد و چک‌های گرفتن رضایتنامه‌اش پاس نشده شایعه نیست. اینکه آرش رضاوند می‌گوید از فصل پیش طلب داریم و در فصل جاری هم هنوز زیر پنجاه درصد گرفتیم خبری از سوی برخی رسانه‌ها برای تخریب استقلال نیست. حتی اظهارات حجت کریمی مدیرعامل سابق استقلال که ادعای علی خطیر پیرامون بدهی‌ها و حساب باشگاه را تکذیب کرده است وجود دارد.

اینها و چندین اظهارنظر دیگر مصاحبه‌های مربیان و بازیکنان تیم است.  عقد قرارداد با موبایل موسوی و حالا که باشگاه مجبور شده لوگویش را بپوشاند و مشخص نیست در آینده چه دردسرهایی برای باشگاه به جا می‌گذارد کار خود مدیران استقلال است. ماجرای جعل امضا هم از سوی عضو هیات مدیره این باشگاه مطرح شد. هیات مدیره‌ای که گویا محدود شده به علی خطیر و جعفر سمیعی و باقی اعضا نقشی در آن ندارند. در این حد که روز گذشته برخی خبرگزاری‌ها نوشتند علی آقامحمدی رییس هیات مدیره باشگاه استقلال کناره‌گیری کرده. این رسانه‌ها خبر دادند آقامحمدی در جلسات باشگاه شرکت نمی‌کرده و امضای او پای مصوبات جلسات دیده نمی‌شود.   

رسانه‌ها، مربیان و بازیکنان و هواداران نگران شرایط استقلال هستند. همین حالا دو بدهی بزرگ ارزی دیگر سر راه استقلال قرار گرفته. اگر مدیران فعلی استقلال با همان دست فرمان چند ماه گذشته بخواهند به پیشواز این بدهی‌ها بروند و بخواهند از طریق منابع در فیفا و کمک گرفتن از فدراسیون و بعد هم صلح‌نامه کار را اصطلاحا دربیاورند معلوم نیست شرایط آبی‌ها چه خواهد شد. اما اگر مدیران استقلال قصد تغییر ریل دارند و می‌خواهند به جز بیانیه‌نویسی اقدام عملی دیگری هم انجام دهند شاید بشود امیدوار بود. البته اگر چنین قصدی وجود داشته باشد می‌بایست مدیران این باشگاه آن را با هواداران و اعضای تیم در میان بگذارند.

تریبون‌های زیادی هم در اختیارشان قرار دارد که می‌توانند استفاده کنند.  در مجموع باوجود صدرنشینی استقلال در لیگ برتر که به زعم کارشناسان کاملا ماحصل تلاش کادرفنی و بازیکنان تیم بوده، کما اینکه خود جواد نکونام هم این حرف را تکرار می‌کند، شرایط باشگاه استقلال بسیار به هم ریخته و پرتنش دنبال می‌شود. آنطور هم که به نظر می‌آید مدیریت فعلی باشگاه توانایی یا اراده‌ای برای جمع کردن حواشی و حاکم کردن فضای آرامش بر باشگاه ندارد اما کاش لااقل قبل از برگشت خوردن چک‌های میلاد فخرالدینی جواب تلفن این بنده خدا را بدهند! این کمترین کاری است که از یک مدیر انتظار می‌رود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها