کد خبر: 655994
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ۱۱:۲۵:۳۶
| |

دو عضو تیم ملی هاکی زنان بعد از قهرمانی تاریخی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

اعظم سنایی: بازیکنان هاکی زنان مجانی بازی می کنند!/ نگار خرم: کاپیتان تیم اشک 19 نفر را درآورد!

دو ستاره تیم ملی هاکی زنان ایران بعد از کسب عنوان قهرمانی تاریخی در قاره کهن با روزنامه اعتماد به گفت و گو نشستند.

اعظم سنایی: بازیکنان هاکی زنان مجانی بازی می کنند!/ نگار خرم: کاپیتان تیم اشک 19 نفر را درآورد!
کد خبر: 655994
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ۱۱:۲۵:۳۶

تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران که سابقه نایب قهرمانی دوره قبل این مسابقات را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود، در این دوره توانست بعد از شکست دادن امارات، قرقیزستان و هند، به فینال مسابقات راه یابد و در بازی پایانی با پیروزی مقابل فلیپین به عنوان قهرمانی مسابقات دست یافت.

به گزارش روزنامه اعتماد، ملی‌پوشان هاکی کشورمان‌ بدون شکست به کار خود در بیشکک قرقیزستان پایان دادند تا یک قهرمانی مقتدرانه را به کارنامه افتخارات‌شان اضافه کنند. در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار «اعتماد» با دو عضو تیم ملی زنان هاکی روی یخ را می‌خوانید.

 

اعظم سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی: تازه هفته بعد می‌خواهند پاداش نایب قهرمانی سال گذشته را بدهند!

چند سال است که عضو تیم ملی هستید؟

در کل سه سال و نیم است که هاکی روی یخ تشکیل شده که من هم این افتخار را داشتم از روز اول در خدمت تیم ملی باشم، اما قبل هم عضو تیم ملی اینلاین هاکی بودم که از سال ۲۰۱۲ در کشورمان تشکیل شده بود.

چرا از هاکی خداحافظی کردید؟

خب من ۳۴ ساله شدم و‌ همیشه کنار تیم بودم، فکر کردم بهترین زمان برای خداحافظی بعد از کسب قهرمانی است. البته من فقط از بازی ملی خداحافظی کردم و در رده باشگاهی چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی هنوز فعالیت می‌کنم.

کمی از لیگ بانوان هاکی بگویید. شرایط و سطح لیگ چطور است؟

از روز اول لیگ ما فعال بوده و در سال گذشته ۶ تیم در لیگ حضور داشتند و هر سال به تعداد تیم‌ها اضافه شده و رقابت‌ها نزدیک‌تر می‌شود. در سال اول مسابقات لیگ ما یک تیم برتر از بقیه تیم‌ها بود اما امسال رقابت خیلی نزدیک‌تر بود و سال جدید شرایط بهتر هم خواهد شد.

درآمد بازیکنان شاغل در لیگ زنان هاکی چقدر است؟

بزرگ‌ترین مشکل ما همین است. امسال یک شرکت خصوصی کنار تیم ملی بود و توانستیم به مسابقات اعزام شویم اما مشکل اصلی تجهیزات است که در ایران وجود ندارد و هم پرهزینه است. خیلی‌ها تصور می‌کنند بچه‌های هاکی از قشر پولدار هستند اما اصلا این‌طور نیست. بچه‌های ما شبانه‌روز کار می‌کنند تا از پس هزینه‌ها بربیایند. مثلا چوب هاکی ممکن است ماهی یک‌بار شکسته شود و هزینه یک چوب هاکی بین دویست تا سیصد و خرده‌ای دلار است و ترمیم آن هم کار راحتی نیست. امیدوارم باتوجه به نتایج کسب شده و پتانسیلی که در این ورزش وجود دارد حمایت بیشتری از هاکی شود. درباره سوال شما هم بگویم ما قرارداد مالی با باشگاه‌ها نداریم یعنی همه مجانی بازی می‌کنیم! اسپانسرها هم فقط هزینه ورودی لیگ و لباس را می‌دهند یا گاهی پاداش کوچکی می‌دهند اما نه حقوق می‌گیریم نه قرارداد مالی داریم. امیدوارم با این نتایج اسپانسر بیشتری بگیریم تا مشکلات بچه‌های تیم حل شود و مجبور نشوند جاهای دیگر کار کنند.

بچه‌های تیم ملی شاغل هستند؟

من در تنها پیست یخی که الان وجود دارد مدیر آموزش هستم و مربیگری هم می‌کنم. تمام بچه‌ها مربی اسکیت هستند یعنی از صبح زود تمرین و بعد لباس‌های‌شان را عوض می‌کنند تا شب بالا سر شاگرد هستند بعد دوباره تمرین می‌کنند. کار بسیار سختی است.

برای قهرمانی در این مسابقات پاداشی دریافت کردید؟

این بزرگ‌ترین افتخار هاکی ما در سطح بانوان بود اما باید صبر کنیم تا ببینیم کی پاداش آن را می‌دهند. فکر می‌کنم در طول هفته آینده پاداش نایب قهرمانی پارسال ما را می‌دهند! نمی‌دانم چی پاداش می‌دهند.

صحبت پایانی؟

باید تشکر کنم از رییس انجمن و سرمربی و مدیر تیم ملی که تمام اتفاقات خوب در این رشته را مدیون این سه نفر هستیم.

 

نگار خرم، عضو تیم ملی هاکی: زمان خداحافظی کاپیتان سنایی تمام بچه‌ها اشک ریختند

سطح کیفی مسابقات نسبت به دوره قبل چطور بود؟

تیم‌ها پیشرفت زیادی کرده بودند و این قضیه باعث خوشحالی ما بود چون انگار تمام تیم‌های آسیایی به خوبی تمرین کرده بودند و نتایج ما هم نسبت به دور قبل بهتر بود. در کل خوشحال بودیم چون بازی‌های باکیفیت‌تری را پشت‌سر گذاشتیم. ما سالی که نایب قهرمان شدیم یک حسرت بزرگ در دل‌مان بود و از وقتی برگشتیم اردوهای منسجم را پشت‌سر گذاشتیم و حضور در مسابقات لهستان هم خیلی کمک کرد. در کل لیگ منسجم هم داشتیم و باعث شد با آمادگی بیشتر در این مسابقات شرکت کنیم‌.

بعضی‌ها می‌گویند رشته اسکیت یا هاکی برای افراد متمول به لحاظ مالی است. همین‌طور است؟

در این دوره یک شرکت خصوصی بار سنگینی را از روی دوش ما برداشت. چون دوره قبل شرایط برای بعضی بازیکنان سخت بود که پول بلیت را هر کسی خودش باید پرداخت می‌کرد و تا لحظه آخر وضعیت اعزام ما مشخص نبود، اما خب دو اعزام آخر ما شرایط بهتر بود و یک مجموعه تجاری هم هم پیست یخ دراختیار ما قرار داده بود و هزینه‌های‌مان را کمتر کرد. من هم مثل سایر بچه‌ها کار می‌کنم تا هزینه‌های‌مان کمتر شود.

چه درخواستی از مسوولان دارید؟

ما در این مدت ثابت کردیم جزو آن ورزشکارانی هستیم که بشود به ما نگاه ویژه داشت و اگر به ما توجه شود می‌توانیم دست پر از مسابقات برگردیم. امیدوارم این اتفاق‌ها در این رشته ادامه‌دار باشد و بچه‌ها همین‌طور با انگیزه پیش بروند. امید دارم به نسبت دستاوردها به ما توجه کنند. از وزارت ورزش تا هر ارگانی که در حیطه این ورزش هستند کمک کنند تا تایم بیشتری برای این ورزش بگذاریم و کمتر برای امرار معاش ناچار باشیم کارهای دیگری هم انجام دهیم. این‌طوری عمر حرفه‌ای ورزشکار بیشتر می‌شود‌. امیدوارم اسپانسرها به رشته‌های ورزشی ما معرفی شوند.

لقب شما بین بچه‌ها چیست؟

شوخ‌طبع‌ترین هستم!

صحبت پایانی؟

همیشه قدردان خانم سنایی به عنوان اولین مربی خودم در هاکی بودم و هستم. برای تمام زحماتش. در تمام این سال‌ها جای خواهر نداشته‌ام بود. وقتی اعلام کردند آخرین بازی ملی خانم سنایی است همه ما گریه می‌کردیم چون نقش کاپیتانی را به بهترین شکل انجام داد. او خوش‌شانس است که زمان خداحافظی‌اش اشک ۱۹ بازیکن دیگر درآمد! تشکر دیگر هم از خانواده‌ام و آقای صدقی و سرمربی تیم و تک‌تک مربیان و روانشناس و اسپانسر است. فراموش نمی‌کنیم در این مسیر چه کسانی به ما کمک کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها