کد خبر: 654267
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ۱۰:۱۰:۳۰
| |

تحلیل حمید درخشان از دربی 103؛ برنده می تواند قهرمان لیگ شود/ پرسپولیس باید هجومی بازی کند چون به 3 امتیاز نیاز دارد

حمید درخشان معتقد است پرسپولیس فارغ از سبکی که استقلال بازی می کند باید نمایش هجومی خودش را ارایه دهد، چون سه امتیاز دربی برای پرسپولیس مهم‌تر از استقلال است.

تحلیل حمید درخشان از دربی 103؛ برنده می تواند قهرمان لیگ شود/ پرسپولیس باید هجومی بازی کند چون به 3 امتیاز نیاز دارد
کد خبر: 654267
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ۱۰:۱۰:۳۰

چیزی به چهارشنبه موعود و دربی 103 سرخابی‌ها نمانده. رقابتی به داغی چهارشنبه‌سوری و  البته به همان اندازه جنجالی و پرسروصدا.

به گزارش روزنامه اعتماد، دو تیم استقلال و پرسپولیس در رتبه‌های اول و دوم جدول قرار دارند و برنده این بازی می‌تواند خیز بلندی برای به دست آوردن جام قهرمانی بردارد.  حمید درخشان ستاره سابق پرسپولیس که هم به عنوان بازیکن و هم سرمربی سابقه حضور در دربی را دارد در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد و در پاسخ به این سوال که آیا دربی چهارشنبه می‌تواند یک رقابت گرم و هیجان‌انگیز باشد، اظهار داشت: «امیدوارم که این شکلی باشد. امیدوارم دربی شکل خوبی پیدا بکند. نتیجه هم نتیجه خوبی باشد. سوای اینکه بخواهند احتیاط بکنند برای اینکه بازی به تساوی کشیده شود و شکست نخورند. امیدوارم این‌طور نباشد. دو تیم یک بازی خوب ارایه کنند. بازی که تهاجمی باشد. همه لذت ببرند. هم خودشان و هم بینندگان و هواداران.» درخشان افزود: «امیدوارم دو تیم با ارایه یک بازی خوب نشان بدهند فوتبال ایران یک رشدی داشته و تغییراتی در آن صورت گرفته است.»

ملی‌‌پوش پیشین فوتبال ایران در واکنش به این مساله که به نظر می‌رسد پرسپولیس با اوسمار تهاجمی‌تر بازی می‌کند اما استقلال مدل نکونام سبکی تدافعی دارد، گفت: «آن سبک بازی خاصیت‌های خودش است. آن تفاوت‌هایی است که ایشان رقم می‌زند و مربوط به تفکر خودش است. ما گارانتی ایشان را نداریم. تضمین نمی‌کنیم که استقلال و سرمربی‌اش هم بخواهند تهاجمی کار کنند. ما فلسفه خودمان را داریم و آنها هم فلسفه خودشان را دارند. به خاطر همین باید احترام گذاشت به فلسفه و سبک بازی تیم رقیب. حالا به هر شکلی که می‌خواهد باشد.» درخشان خاطرنشان کرد: «ولی آن چیزی که برای پرسپولیس مهم است، این است که باید تهاجمی بازی کند، چون نتیجه برد برای پرسپولیس خیلی بیشتر مهم است.» 

هواداران تیم پرسپولیس این روزها هم امیدوارندو هم نگران. امیدوار به خاطر خوب گل زدن تیم‌شان و نگران بابت راحت گل خوردن. از سرمربی پیشین سرخ‌های پایتخت پرسیدیم این شرایط را چطور ارزیابی می‌کند، او پاسخ داد: «قاعده‌اش این است که تیم باید به سمتی برود که کم گل بخورد و بیشتر گل بزند. یعنی در دفاع بهتر باشد و در حمله هجومی‌تر. در عین حال یک اصلی وجود دارد اینکه اول شما نباید گل بخوری بعد گل بزنی. این واقعیت فوتبال است. حال براساس این واقعیت آنجایی که ایراد وجود دارد باید فهمید و ایراد را برطرف کرد.» 

درخشان با اشاره به نبود کنعانی‌زادگان که با دریافت کارت زرد مقابل فولاد حضور در دربی را از دست داد، گفت: «نبود کنعانی زادگان خیلی مشکل‌ساز خواهد بود. به نظرم نبود کنعانی‌زادگان می‌تواند حایز اهمیت باشد برای پرسپولیس. آقای گولسیانی هم شرایطش مشخص نیست. این دو بازیکن می‌توانستند نقطه قوت خوبی برای پرسپولیس باشند ولی متاسفانه کادرفنی این دو بازیکن را در اختیار نخواهند داشت. ولی امیدوارم که آقای گولسیانی حداقل برسد و خط دفاعی پرسپولیس تا حدی ترمیم پیدا بکند.» 

درخشان ادامه داد: «بیرانوند هم در این میان متزلزل ظاهر شده و ان‌شاءالله که بتواند خودش را بازسازی و به تیم ما کمک کند.» 

خیلی از کارشناسان معتقدند سه برد پیاپی اوسمار با پرسپولیس مقابل تیم‌های نه چندان قوی لیگ به دست آمده و عیار او در بازی بزرگ نظیر دربی مشخص خواهد شد. از حمید درخشان در مورد این دیدگاه سوال کردیم و او جواب داد: «معمولا آدم‌ها یا در واقع مربیان را آخر فصل یا نیم‌فصل محک می‌زنند. به خاطر این می‌گویم که در حال حاضر قضاوت زود است. باید عجله نکرد. اجازه بدهیم ایشان کارش را انجام دهد. باید ببینیم شرایط ایشان و تیم در بازی بزرگ به چه شکلی پیش می‌رود. آن وقت می‌توان در مورد کیفیت سرمربی قضاوت درستی انجام داد.»  سوال بعدی این بود که آیا به برد تیم محبوب خودتان یعنی پرسپولیس خوش‌بین هستید؟ «خوشبین هستم. ان‌شاءالله که بتواند. با داشته‌هایی که پرسپولیس دارد فکر می‌کنم اگر بتواند هوشمندانه بازی کند استقلال را شکست خواهد داد.» درخشان در پایان با بیان اینکه برنده این بازی در تعیین سرنوشت قهرمان اثرگذار خواهد بود، گفت: «صددرصد فکر می‌کنم برد در این بازی خیلی می‌تواند تعیین‌کننده باشد در سرنوشت قهرمانی این فصل لیگ برتر.» 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها