کد خبر: 654230
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ۰۰:۳۵:۲۸
| |

داور دربی مشخص شد

وحید کاظمی به عنوان داور دربی برگشت لیگ بیست و سوم انتخاب شد.

داور دربی مشخص شد
کد خبر: 654230
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ۰۰:۳۵:۲۸

سرانجام در فاصله کمتر از ۷۲ ساعت مانده به سوت آغاز شهرآورد صد و سوم، کمیته داوران برای انتخاب داور به جمع‌بندی رسید.

به گزارش ورزش سه، بنابر انتخاب کمیته داوران و در راس آن خداداد افشاریان، وحید کاظمی به عنوان دربی برگشت لیگ بیست و سوم انتخاب شده است و حالا باید منتظر اعلام رسمی فدراسیون باشیم.

باتوجه به اینکه این دیدار همانند بازی رفت با بهره بردن از VAR برگزار می‌شود، این کمیته گزینه‌های زیادی برای انتخاب داور دربی نداشت و باید از بین داورانی که لایسنس قضاوت با وی‌ای‌آر  را کسب کرده‌اند یکی را انتخاب می‌کرد.

سه داور ایرانی که به تازگی لایسنس قضاوت با این تکنولوژی برای‌شان صادر شده بود گزینه‌های قضاوت در دربی بودند. لایسنس بیژن حیدری، پیام حیدری و وحید کاظمی به تازگی مورد تایید فیفا قرار گرفته و صادر شده است.

حال طبق پیگیری‌های خبرنگار ورزش سه، وحید کاظمی به عنوان داور دربی ۱۰۳ انتخاب شده و در ۴۰ سالگی این مسابقه حساس را که در تعیین قهرمان هم می‌تواند نقش داشته باشد، قضاوت خواهد کرد. کاظمی دوره‌های VAR را به تازگی در عربستان پشت سر گذاشته است و با گرفتن این لایسنس شانس قضاوت در دربی را پیدا کرد.

او پیش‌تر یک بار در سال ۹۹ به عنوان داور اضافی در گروه داوری رضا کرمانشاهی بوده و حالا برای اولین بار به عنوان داور وسط مسابقه ای را که به ویترین لیگ ایران معروف است، قضاوت خواهد کرد.

وحید کاظمی در این فصل قضاوت‌های حساسی را برعهده داشته و برای همه تیم‌های مدعی لیگ برتر ازجمله استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ... داوری کرده که بالاترین نمرات را گرفته و حالا امیدوار است در صورت انتخاب نهایی به‌عنوان داور دربی 103 نیز قضاوت قابل قبولی ارائه کند.

وحید کاظمی

وحید کاظمی در دور رفت لیگ برتر 7 قضاوت را داشت و جزو پرکارترین داوران فوتبال ایران بود که در دور برگشت هم یک داوری انجام داده و همچنین یک بازی او هم که قرار بود در هفته هجدهم بین آلومینیوم و هوادار برگزار شود، لغو شد تا حالا نوبت به قضاوتش در دربی برسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها