کد خبر: 654264
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ۰۹:۳۵:۱۱
| |

سبک بازی پرسپولیس باب میل استقلال است

کارشناس فوتبال شیوه مسابقه دو تیم پرسپولیس و استقلال را تشریح کرد و گفت: اتفاقا سبک بازی پرسپولیس باب میل استقلال است. البته حضور بازیکنی مثل اورنوف می تواند تعادل بازی را برهم بزند

سبک بازی پرسپولیس باب میل استقلال است
کد خبر: 654264
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ۰۹:۳۵:۱۱

جلال چراغپور در مورد دیدار روز چهارشنبه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: هر بار این دو تیم بازی داشتند با توجه به وضعیت جدول مسابقه شرایط خاص خود را داشت اما دربی 103 یک ویژگی متفاوت دیگر هم دارد؛ تغییر سرمربی پرسپولیس! یحیی گل محمدی بعد از حدود 4 سال ازاین تیم جدا شد. تمام تفکرات، خریدها، تمرینات، چیدمان بازیکنان و ... همگی شخصیت مربیگری یحیی گل محمدی را تشکیل می داد و این شخصیت بر پرسپولیس حاکم بوده است.وی افزود: اکنون در اصطلاح عام دستیارش سرمربی پرسپولیس شده که با تیم آشناست اما اسمار ویرا سرمربی جدید تیم پرسپولیس قطعا شخصیتی متفاوت از گل محمدی دارد و چیدمان، سیستم بازی، نحوه تمرینات، نکاتی که از آنالیز حریفان برایش مهم است و... قطعا با تفکرات وشخصیت گل محمدی فرق دارد.پرسپولیس اکنون در اوج دگردیسی است.

به گزارش فارس، این کارشناس فوتبال تاکید کرد: پرسپولیس اوسمار با برنامه منظم تری به محوطه جریمه حریفان نزدیک تر می شود که قابل رویت است. در اصطلاح انگلیسی CLOSE RANGE TO BOX می گویند. این سبک فوتبال برزیلی و امریکای لاتین است.مثلا گورادیولا در سیتی با این سبک بازی می کند اما یورگن کلوپ در لیورپول نگرشی دیگر دارد و آلمانی فوتبال بازی می کند. مربی اسبق تیم ملی فوتبال با اشاره به سبک فوتبال استقلال گفت: بررسی استقلال را از جایی شروع می کنم که خود نکونام بعد از بازی با فولاد خوزستان صحبت کرد و گفت خلا یک بازیکن خلاق را در استقلال با تمام گوشت و پوستم حس کردم. این جمله خود نکونام را ارزیابی می کنیم تا کسی دلخور نشود. بازیکن خلاق فقط در یک نقطه از تیم لازم است در پست هافبک وسط طراح آنجایی که در گذشته برای استقلال جانواریو برزیلی یا مجتبی جباری بازی می کردند. نکونام با اینکه خودش هافبک وسط بود اما هافبک طراح نبود بلکه هافبک رونده بود مثل کریم باقری. بازیکن خلاق بازیکنی مثل اورونوف است که پرسپولیس در خط جلوتر از او استفاده می کند و شاید بعدا دوباره او را هم به پست هافبک بیاورند.

 چراغپور افزود: در حال حاضر در استقلال روزبه چشمی در این پست بازی می کند اما او یک بازیکن آنتی گیم( ضد بازی) است مثل گتوزو می جنگد، سر می زند، پاس می دهد و.... پاس هایش هم بیشتر برای تغییر منطقه بازی است. استقلال نیاز به یک پاسور دارد یک بازیکن خلاق برای اینکه بهتر متوجه شوید مثال والیبال را می زنم بعد از رفتن سعید معروف از تیم ملی والیبال این تیم دچار مشکلات زیادی شد. استقلال هم بازیکنی پاسور و خلاق نیاز دارد. استقلال بازی END TO END یا طول به طول و گسترش در میدان انجام می دهد.

 این کارشناس فوتبال با اشاره به شیوه بازی دو تیم گفت: پرسپولیسی ها جمع می شوند و پاس های نزدیک بهم می دهند اما استقلال گسترش در میدان انجام می دهد و کانال های راست و چپ خوبی دارد اتفاقا سبک بازی پرسپولیس باب میل استقلال است. البته حضور بازیکنی مثل اورنوف می تواند تعادل بازی را برهم بزند او فوق العاده خوب باز ی می کند و کمتر چنین فوتبالیستی در ایران داشته ایم. وی تاکید کرد: با توجه به دو سبک متفاوت فوتبال دو تیم تصور می کنیم دربی 103 بازی خوبی شود. اگر هر دو سرمربی ایرانی بودند ممکن بود بازی یکنواخت شود اما اکنون یک سبک فوتبال برزیلی نزدیک به محوطه جریمه و سبک دیگر سبک طول به طول و پهلو به پهلوست که بازی را جذاب خواهد کرد. رایکوف این سبک را برای فوتبال استقلال آورد و آلن راجرز هم سبک پاس های کوتاه را به پرسپولیس آورد. تماشاگران هر دو تیم سبک بازی تیم شان را می پسندند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها