کد خبر: 650891
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۱۲:۲۰:۰۹
| |

کره‌جنوبی یا اردن؟ کدام برای ایران بهتر است؟

بسیاری از بزرگان فوتبال ایران می گویند که کره همیشه یک ترس تاریخی از ایران دارد.

کره‌جنوبی یا اردن؟ کدام برای ایران بهتر است؟
کد خبر: 650891
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۱۲:۲۰:۰۹

امروز و از ساعت 18:30 به وقت ایران اولین بازی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بین دو تیم کره‌جنوبی و اردن برگزار می‌شود. 

به گزارش روزنامه اعتماد، خیلی‌ها معتقدند رقیب بعدی ایران در فینال جام ملت‌ها از دل این بازی بیرون می‌آید، چراکه از قبل ایران را مقابل قطر برنده می‌دانند. 

جدا از این خوش‌بینی خطرناک که امیدواریم اصلا سر از اردوی تیم ملی در نیاورد و ضمن امیدواری برای اینکه یوزها بتوانند از سد میزبان بگذرند می‌توان سوال کرد کدام گزینه برای ایران در فینال مناسب‌تر است؟

در نگاه اول به نظر می‌رسد برنده شدن اردن در بازی مقابل کره‌جنوبی به نفع دیگر تیم فینالیست باشد. ایران در همین چند ماه گذشته در یک تورنمنت چهارجانبه موفق شد اردن را شکست دهد. هر چند در آن بازی تیم کمی به مشکل خورد و حتی در انتهای کار می‌رفت که با پنالتی اردنی‌ها نتیجه مساوی شود، بنابراین باتوجه به آن بازی و سبقه اردن روی کاغذ چنین به نظر می‌رسد که این تیم تازه‌وارد به جمع بزرگان آسیا گزینه راحت‌تری است. 

کره‌جنوبی چه؟ کره‌جنوبی در این تورنمنت تیم بسیار خوبی از لحاظ مهره دراختیار دارد. این تیم بازیکنانی دارد که می‌توانند به معنای واقعی کلمه «بازی در بیاورند.» نمونه‌اش درخشش سون در بازی قبلی تیمش مقابل استرالیا. از آن طرف نباید فراموش کرد که با وجود صعود کره‌ای‌ها و عبور از سد دو تیم قدرتمند عربستان و استرالیا این تیم شکننده ظاهر شده است. 

خیلی از کارشناسان فوتبال در کره معتقدند این شکنندگی تقصیر کلینزمن سرمربی آلمانی تیم است. در بازی عربستان و کره اگر داور به جای 10 دقیقه

 9 دقیقه وقت اضافه گرفته بود کره حذف می‌شد. درست مثل بازی با استرالیا که اگر شاگردان آرنولد در زدن ضربات آخر دقت کرده بودند یا باز هم داور وقت اضافه کمتری می‌گرفت شاگردان کلینزمن حذف می‌شدند. 

این بردهای شکننده نشان می‌دهد با وجود تمجیدها از این تیم آنها یک مجموعه صددرصدی نیستند. جدا از شرایط تیم کره‌جنوبی در صورت تقابل احتمالی با ایران احتمالا با یک سندرم ترس از شکست مواجه خواهند شد. 

بسیاری از بزرگان فوتبال ایران می‌گویند و البته درست هم می‌گویند که کره همیشه یک ترس تاریخی از ایران دارد. 

با همه این تفاسیر شاید نتوان با قاطعیت گفت که اردن حریف بهتری برای ایران است یا کره‌جنوبی. 

چه بسا حضور یک تیم عربی که برای نخستین‌بار به فینال جام ملت‌ها می‌رسد شرایط را به سمتی ببرد که فوتبال ایران خراب شود و باز شاید اگر کره که بازی بسته در دستور کارش قرار نمی‌دهد مقابل یوزها قرار بگیرد کار شاگردان قلعه‌نویی راحت شود. درست مثل بازی ایران و ژاپن که برخلاف انتظار تبدیل به بهترین بازی ملی‌پوشان در این تورنمنت شد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها