کد خبر: 648074
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۰۹:۵۰:۴۲
| |

انتقادات صریح مربی پیشین تیم ملی از شرایط فوتبال ایران در آستانه جام ملت‌ها:

حرف‌های مرا سانسور نکنید/ قلعه‌نویی دو مترش زیر زمین است/ شاید فکر کنید دنباله‌روی علی دایی هستم!

اصغر شرفی مربی و ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران می گوید آنهایی که با مارک ویلموتس قرارداد بستند الان پست های بزرگ تری گرفتند!

حرف‌های مرا سانسور نکنید/ قلعه‌نویی دو مترش زیر زمین است/ شاید فکر کنید دنباله‌روی علی دایی هستم!
کد خبر: 648074
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۰۹:۵۰:۴۲

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در عصر جمعه و با برگزاری دیدار دو تیم قطر و لبنان به‌طور رسمی آغاز شد. تیم ملی فوتبال کشورمان هم همچون دوره‌های مختلف این بازی‌ها یکی از مدعیان به حساب می‌آید و در مرحله گروهی به مصاف فلسطین و هنگ‌کنگ و امارات خواهد رفت. تیم‌هایی که نه به لحاظ قدمت و نه افتخار و نه سطح کیفی نسل فعلی در حد و اندازه‌های تیم ملی ما نیستند و نمی‌توانند سد راه بازیکنان باانگیزه و باتجربه با آن تعصب خاص ایرانی باشند اما در مراحل بعد کار دشوارتر خواهد شد، چراکه تیم‌هایی مثل ژاپن ، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا با برنامه‌ریزی‌های اصولی گام به این مسابقات می‌گذارند و کسب نتیجه مقابل این تیم‌ها آسان نیست. با اصغر شرفی بازیکن و مربی اسبق تیم ملی درخصوص شرایط این روزهای ملی‌پوشان تماس گرفتیم که صحبت‌های او بسیار جالب توجه بود. افرادی مثل شرفی که تجارب ارزشمندی در فوتبال دارند، مدت‌هاست که با بی‌مهری تصمیم‌گیرندگان مواجه بوده و در خارج از گود نشسته‌اند که بررسی این موضوع می‌تواند یک بحث جداگانه باشد. در ادامه چکیده‌ای از صحبت‌های اصغر شرفی با خبرنگار «اعتماد» را می‌خوانید.

 

‌از روز جمعه بازی‌های جام ملت‌ها شروع شد. ارزیابی شما از شرایط تیم ملی کشورمان چیست؟

من اطلاعاتی از نزدیک ندارم و در حد خواندن روزنامه‌ها است و صحبت‌های دوستانه با دوستانم است و اطلاعات بیشتری ندارم!

‌در حالت کلی شرایط تیم ملی ما چطور است؟

اگر این‌طور بخواهم نظر بدهم الان بهترین شرایط را داریم به لحاظ آسایش و آرامش بین بچه‌های ما. خبری از دعوا نیست و هر کسی در جایگاه خودش است و این خیلی خوب است و این هم مربوط می‌شود به کادرفنی و نه مدیریت.

‌می‌خواهید بگویید که آرامش فعلی به دلیل حضور مربی ایرانی در تیم ملی ما است؟

البته نه هر مربی ایرانی. افرادی که واقعا مربی هستند خب قلعه‌نویی الان خیلی تجربه دارد و بچه زرنگی است. دو متر از قد او زیر زمین است و آن‌طور نیست که فکر کنید! خوب اداره می‌کند و تیم را هم خوب جمع و جور کرده و این جمع و جور کردن تیم خیلی مهم است. بعدش هم ما دور هستیم و زیاد اطلاعاتی از داخل تیم نداریم.

‌طبق برنامه جمعه استارت مسابقات عنوان شده و علیرضا فغانی از تیم داوری کشور استرالیا این بازی را سوت می‌زند.

فغانی از استرالیا شرکت می‌کند؟ ببینید داور ما برای کدام کشور سوت می‌زند! دیروز یک مصاحبه مستند از مهاجرانی پخش شد و گفت تیم ملی عمان با ایران بازی داشت و من مقابل ایران روی نیمکت عمان نمی‌نشینم! حالا نگاه کن بهترین داور ما شده داور استرالیا! زحمتی که ایران برای او کشیده و خودش زحمت کشید کجا رفت؟ او دوست داشت که الان کنار تیم ایران باشد. بروید ببینید چه کسانی او را فراری دادند. اصلا مساله فوتبال نیست بحث سیزده بدر را با من کنید!

‌در ابتدای صحبت خود از مدیریت فوتبال گلایه کردید. چرا باید یکی مثل اصغر شرفی خانه‌نشین باشد؟

من اصلا کمبودی ندارم و قبلا هم کارهایم را کردم! اما تجارب من به درد این فوتبال نمی‌خورد چون ما سالم فکر می‌کردیم و سالم عمل می‌کردیم. به درد این فوتبال که همه زد و بند و دزدی است نمی‌خورد! هر گوشه‌ای از این فوتبال را ببینید یک جای آن دزدی است. یک مربی مثل ویلموتس می‌آورند به او چند میلیون دلار می‌دهند یا یک گلر رزرو که اصلا بازی نکرده برای سال بعد رقم قراردادش دو برابر می‌شود. خب همه اینها دلال‌بازی است. آقای انصاری‌فرد که مدیر پرسپولیس بود و با این گلر بست و آقایی که با ویلموتس بست تاج بود. اینها همه شغل بزرگ‌تری گرفتند! اینها همه آدم‌های بزرگی هستند! شما نمی‌دانید چه خبر است!

‌علی دایی در مصاحبه‌ای گفته تیم ملی ما با حضور کره و ژاپن نمی‌تواند قهرمان شود، شما چه نظری دارید؟

من هم اگر بگویم هم‌عقیده هستم شاید فکر کنید دنباله‌رو دایی هستم. نه! دنیا قانون دارد، دین ما هم می‌گوید هر کسی تلاش کند برنده می‌شود. مثلا می‌گویند از شما حرکت از خدا برکت. ما چی کار کردیم که بخواهیم قهرمان آسیا شویم؟ حالا شاید شانسی یک توپی وارد گل شود اما قانون می‌گوید آنها زحمت کشیده‌اند. ژاپن و کره را ببینید حالا عربستان ژن فوتبالی کمی دارد اما سخت است با آنها بازی کردن. ما یک هفته مانده به بازی‌ها، بازی تدارکاتی می‌گذاریم، یعنی چی؟ یعنی اصلا برنامه و مدیریت نداریم. مدیریت ما دست یکسری از افراد کوتوله است هم از لحاظ قد هم از لحاظ فکر! اینها پای‌شان را می‌گذارند روی شانه‌های مردم و می‌گویند ببینید ما چه قدری هستیم؟ خب اینها چیزی حال‌شان نیست از فوتبال. من هم‌عقیده هستم با دایی. اصلا درست نیست ما کره و ژاپن یا ازبکستان را ببریم. نباید از مربیان توقع زیادی داشته باشیم. چی به اینها دادیم و چی می‌خواهیم؟ تیم‌های دیگر یک سال برنامه‌ریزی داشتند ما گرفتیم خوابیدیم و خُر و پُف هم کردیم و حالا می‌خواهیم قهرمان هم شویم؟ اصلا قانون فوتبال عوض می‌شود!

‌می‌گویند تیم‌ها به خاطر تحریم با ما بازی نمی‌کنند.

اینها تمام دروغ است. گلر آوردید برای پرسپولیس سال بعد پول بیشتر به او دادید چون مودب نشسته روی نیمکت. از آن پول بیشتر می‌دانی چند نفر خوردند؟ از مدیر باشگاه تا پایین خوردند. مربی به نام ویلموتس آوردند میلیاردها به او دادند. یعنی چی پول نداریم؟ اصلا به تحریم ربط ندارد هر چیزی را به تحریم ربط می‌دهند اصلا به تحریم ربط ندارد پس این پول‌ها را کجا آوردید و دادید؟ شما به عنوان خبرنگار اینها را خبر داری؟ می‌دانم که نمی‌توانی بنویسی!

‌خیال‌تان راحت، می‌نویسیم!

به شما احترام می‌گذارم و می‌دانم در کار خود می‌خواهید نانی ببرید دو کلام بنویسید کنارتان می‌گذارند! کاره‌ای نیستید و اتفاقی هم نمی‌افتد شما را کنار بگذارند. برو آقا! من را اذیت نکن!

‌فقط یک سوال دیگر. تیم ملی ما در زمان شما با زمان حال چه تفاوتی دارد؟

من زیاد در جامعه فوتبال نیستم اما ما تیم‌های بزرگ اروپا را دعوت می‌کردیم ما در جشنواره رئال‌مادرید شرکت می‌کردیم. ما با تیم‌های اروپایی بازی می‌کردیم اگر هم می‌باختیم مردم ما را پذیرفته بودند که به آنها دروغ نمی‌گوییم. ما با تیم‌های بزرگ بازی می‌کردیم تا معایب تیم‌مان را ببینیم. الان یک بازی با تیمی در حد ژاپن بازی کردیم؟ خب دیگر همین!

‌صحبتی نمانده؟

از شما خواهش می‌کنم سانسور نکنید. فردا روزنامه شما را می‌بینم اگر چاپ کردید باز هم با شما مصاحبه می‌کنم اگر نه که دیگر بای بای!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

    خیلی مغروری و حسود

    • ناشناس ارسالی در
      دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

      چه غرور وحسادتی مرتیکه راستش رو گفته

    • ناشناس ارسالی در
      دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

      فقط بگم خاک توسرتون بااین اوضاع واحوالی که برای فوتبال درست کردید

  • محسن شهریاری ارسالی در
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

    سلام و ارادت دمت گرم...

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

    آدم درستکار در این مملکت جایی ندارد.
    آقای شرفی. درود به شرفت،
    به امید روزی که آدمای امثال آقای دایی و شما در رأس کادر ورزشی کشور قرار بگیرید،
    خدا به داد مجلس و دولت کشورمون هم رحم کنه

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

    احسنت به حق که حرفش حق اطت

  • آبشن ارسالی در
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

    درود

  • زاهدی ارسالی در
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

    دقیقادرود بر شرفت جناب شرفی عزیز...دکتردادکان هم عین شما فکر کرد که حالا خانه نشین هست..چون تواین دوران باید حقیقت وواقعیت رو زیر پا گذاشت وعین سیاستمداران دروغ پردازی کنی و فلسفه بازی

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

    دکار دادکان رییس فدراسیون سابق هم عین شما فکر میکرد وحقایق را برملا میکرد که ناک اوت و خانه نشین شد

  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲

    درمورد تیم ملی وعملکرد بازیکنان ومربی تیم ..باید به لیک وباشگاههای کشور وتیم ها پایه توجه کرد .
    ازقدیم گفتن باحلوا حلوا دهان شیرین نمی شود.
    چندتا بازی دوستانه باتیم های صاحب سبک جهان بازی تدارکارتی داشتیم؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها