کد خبر: 646975
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ۱۲:۰۵:۰۳
| |

تحلیل بهتاش فریبا از شرایط تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها؛

همه انرژی بگذاریم تا کار خوشگل از آب دربیاید!/ از استقلال جای حردانی در تیم ملی خالی است

پیشکسوت تیم ملی و باشگاه استقلال در مورد شرایط یوزها در آستانه جام ملت‌ها صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است.

همه انرژی بگذاریم تا کار خوشگل از آب دربیاید!/ از استقلال جای حردانی در تیم ملی خالی است
کد خبر: 646975
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ۱۲:۰۵:۰۳

یست و دوم همین ماه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور قطر برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان یکی از تیم‌های شرکت‌کننده به مصاف رقیبانش خواهد رفت.

به گزارش روزنامه اعتماد، روز گذشته اردوی نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا با حضور لیست نهایی مدنظر سرمربی تیم ملی هم آغاز شد. شاگردان امیر قلعه‌نوعی برای قهرمانی در این مسابقات کار آسانی ندارند با این حال جامعه فوتبال امیدوار است تا شاید پس از سال‌ها طلسم قهرمان نشدن در این بازی‌ها شکسته شود و یوزها با جام قهرمانی به کشور بازگردند. بهتاش فریبا، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» درباره شرایط تیم ملی صحبت کرد که در ادامه چکیده‌ای از آن را می‌خوانید.

 

تا چند روز دیگر تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌ها به مصاف رقیبانش می‌رود. توصیف شما از شرایط تیم ملی؟

قبل از هر چیزی بگویم همیشه دوست داشتم اگر تیم ملی مملکت ما افتخاری کسب می‌کند سرمربی‌اش یک ایرانی باشد. همیشه هم افتخار کردم به حشمت خان مهاجرانی که چندین دوره قهرمان شدند و عزتش برای ایرانی‌هاست. خوشبختانه الان هم آقای قلعه‌نوعی سرمربی تیم ملی است و فکر می‌کنم همه ما باید انرژی مثبت خودمان را پشت سر تیم ملی بگذاریم تا اینکه تیم ملی بتواند نتایج خوبی بگیرد.

برای کسب نتیجه خوب امیدوار باشیم؟

کار سخت است؛ به دلیل حضور تیم‌هایی مثل ژاپن و کره و استرالیا و عربستان. بازی‌های این تیم‌ها را در جام جهانی دیدیم. اینها بازی‌های تدارکاتی مقابل تیم‌های بزرگ ‌پشت سر گذاشته‌اند. الان عربستانی‌ها بازیکنان بزرگی را به کشورشان برده‌اند و جوانان عربستانی انگیزه زیادی دارند. ما هم در دوره مقدماتی دو تا بازی آسان داریم ولی در بازی امارات کارمان سخت است اما فکر می‌کنم از گروه‌مان راحت عبور می‌کنیم و بعد مهم است که در دور حذفی به کدام تیم می‌خوریم. احساس می‌کنم اگر جزو ۴ تیم بالای جدول باشیم کار بزرگی کرده‌ایم و اگر جزو ۴ تیم باشیم، قطعا فینالیست می‌شویم و امیدوارم در فینال هم موفق شویم. چون تیم ما تیم‌ خوبی است. هم لژیونرهایمان بازی‌های خوبی ‌انجام می‌دهند و هم داخلی های‌مان سرحال هستند .

درباره لیست تیم ملی و نفرات انتخاب شده چه نظری دارید؟ از استقلال هم دو نفر به تیم ملی دعوت شد.

حردانی از استقلال هم می‌توانست اضافه شود اما در هر صورت این‌ حق هر سرمربی است که تیمش را انتخاب کند. یکی، دو بازیکن هستند که روی مسائل جانبی دعوت نشدند مثل نوراللهی و خیلی خوشحالم از اینکه قایدی دعوت شده چون اگر شرایط برای ما در یک بازی‌ گره بخورد بازیکنی که در فضای کوچک گره‌گشا باشد خیلی می‌تواند کمک کند و قایدی هم از این قائده مستثنی نیست و می‌تواند به ما کمک کند. در هر صورت در همه جای دنیا وقتی لیست تیم ‌ملی اعلام می‌شود‌ تعدادی موافق دارد و تعدادی هم‌ مخالف هستند. اما قطعا کادر فنی تیم ملی اشراف به همه بازیکنان دارند.

میانگین سنی تیم‌ملی بالا نیست؟

بله، اما اگر خاطره تان باشد در سال ۲۰۰۷ که قلعه‌نوعی مربی تیم‌ ملی بود در آن زمان یک تیم ب درست کرده بود برای پشتوانه‌سازی. الان هم باید این اتفاق بیفتد. ان‌شاءالله با شرایط خوب از جام‌ ملت‌ها خوب عبور کنیم و قطعا بعد از جام‌ ملت‌ها تیم ملی ما باید پوست‌اندازی کند و جوان‌ترها بیایند. البته‌ که جوان‌های ما باتجربه هستند مثل حسین‌نژاد که در سپاهان است اما مدل باتجربه‌ها بازی می‌کند‌ خوشبختانه جوان‌های ما در باشگاه‌های ما خوب بازی می‌کنند که این برای تیم‌ ملی نویدبخش است.

بعد از جنجال در خصوص حواله خودرو قبول دارید‌ حداقل در افکار عمومی از فضای یکدلی و اتحاد فوتبالی‌ها کم‌ شد؟

این مسائل حاشیه‌ای به اشکال مختلف همیشه هست اما شما به‌ عنوان رسانه و ما به عنوان پیشکسوت و همه مردم به خاطر فوتبال مملکت و به خاطر شخصیت فوتبالی باید مراقب باشیم. خب ما سال‌ها تیم‌ اول آسیا بودیم اما الان این‌ جایگاه را از دست داده‌ایم و باید سعی کنیم مجدد این اتفاق بیفتد. به خاطر ‌فوتبال مملکت‌مان ‌همه باید انرژی مثبت را پشت این‌ کار بگذارند.‌ رسانه و پیشکسوت و هوادار که صاحبان اصلی این فوتبال هستند. ‌همه باید این انرژی را بگذارند تا ان‌شاءالله کار خوشگل و خوب از آب در بیاید!

صحبت پایانی شما؟

آرزو می‌کنم با این لژیونرهایی که داریم و اشرافی که کادر فنی نسبت به فوتبال ما دارند شرایط را جوری پیش ببریم که شخصیت از دست رفته فوتبال ما برگردد. چون سال‌هاست که نتیجه نگرفته‌ایم‌. شما ببینید دیگر قهرمانی باشگاهی در آسیا را باید در خواب دید! با آن همه هزینه‌هایی که رقیبان ما می‌کنند. اگر شود کار بسیار سختی است البته ما همیشه غیرت و همبستگی بچه‌ها را داریم و برای همین می‌گویم به انرژی‌ مثبت همه ما نیاز است تا ان‌شاءالله بتوانیم در جام ملت‌ها موفق شویم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها