کد خبر: 643293
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

به بهانه پر شدن آزادی پس از سال‌ها انتظار

تقریبا پس از پایان کرونا بود که به دلایل مختلف از جمله نبود زیرساخت برای ورود زنان به استادیوم و بعد اعتراضات برگزاری بازی ها بدون تماشاچی ادامه پیدا کرد.

به بهانه پر شدن آزادی پس از سال‌ها انتظار
کد خبر: 643293
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۳:۰۰:۰۰

بیش از ۴ سال از اولین دیدار تیم‌ها بدون حضور تماشاگران فوتبال در ایران، به دلیل شیوع کرونا، می‌گذرد. از اسفند سال ۱۳۹۸ بود که به دلیل پاندمی کرونا، تمامی رقابت‌های فوتبال در کشورمان و در سطح ملی و باشگاهی بدون حضور تماشاگر برگزار شد تا فوتبال و فوتبالدوستان در یک شوک عمیق فرو بروند. 

به گزارش روزنامه اعتماد، هوادارانی که تا قبل از آن هر وقت به دلیل تنبیهات انضباطی از حضور در ورزشگاه محروم و منع می‌شدند شرایط سختی را پشت سر می‌گذاشتند به یک دوری اجباری از فوتبال تن ‌دادند.  اینها مدت طولانی صبر کردند تا از ویرانی این ویروس منحوس کاسته شود و کم‌کم این شانس را داشته باشند که باز هم به استادیوم بروند و ساعاتی را به دور از هیاهو و مشغله‌های زندگی سر کرده و انرژی آزاد کنند! 

تقریبا پس از پایان کرونا بود که به دلیل مساله اعتراضات درهای ورزشگاه به روی مردم بسته شد. 

در این بین روزهایی هم بود که به خاطر مشکل ورود زنان به استادیوم تعهدهایی که مقامات داده بودند بازی‌ها به دلیل نبود زیرساخت بدون حضور هواداران برگزار شد. به این شکل روزهایی که می‌شد با حضور در استادیوم‌ و تماشای فوتبال سپری شود در سالنامه علاقه‌مندهای به این رشته با جای خالی آنها بیشتر و بیشتر شود.

اما جدا از آسیب‌های روحی که در این ‌مدت به فوتبالدوستان وارد شد، فوتبال ما از محل درآمدزایی هم آسیب زیادی دید. به عنوان مثال و براساس آخرین اعلام سازمان لیگ فوتبال در ابتدای فصل بیست‌ و دوم لیگ برتر، قیمت بلیت برای تماشای مسابقات لیگ ایران ۵۰ هزار تومان برای پشت دروازه‌های طبقه بالا، ۱۰۰ هزار تومان برای روبه‌روی جایگاه، ۲۰۰ هزار تومان برای جایگاه و ۵۰۰ هزار تومان برای VIP تعیین شده بود. با درنظر گرفتن اینکه تیمی مثل پرسپولیس حداقل در این ۴ سال در ۶۰ مسابقه خانگی در لیگ برتر میزبان بوده، اگر حدود ۳۰ هزار نفر برای هر دیدار این تیم به استادیوم می‌آمدند و بلیت ۱۰۰ هزار تومانی می‌خریدند، این تیم رقمی بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان در این ۴ سال به دلیل حضور نداشتن هواداران متضرر شده است. این رقم بدون درنظر گرفتن مسابقات جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم‌ است، ضمن اینکه باید درنظر داشت در تمام این سال‌ها حضور پرتعداد هواداران ایرانی در ورزشگاه یک برگ برنده برای فوتبال کشورمان به حساب می‌آمد.

در هر صورت پس از مدت‌ها که ‌شاهد حضور کم‌تعداد و محدود تماشاگر در استادیوم‌ها بودیم و تیم‌های پرطرفدار سرخابی بیشتر از بقیه از این غیبت متضرر شدند، سرانجام‌ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال تاجیکستان در روز سه‌شنبه ۲ آبان ماه قرار گرفت. بازی در ورزشگاه آزادی و با حضور تعداد زیادی از هواداران برگزار شد. هواداران پرسپولیس پس از ۴ سال و ۵ ماه و ۲ روز بازی تیم‌شان را در یک‌ دیدار آسیایی از نزدیک‌ تماشا کردند اما باز هم تمام ظرفیت موجود استادیوم تکمیل نبود، اما حالا این اتفاق می‌تواند در بازی با الدحیل رخ دهد و تمام‌ سکوهای کاربردی آزادی رنگ حضور تماشاگر را ببیند. اتفاقی که باعث شادی و نشاط جامعه می‌شود و در روزهای نزدیک‌ به زمستان، بهار را برای فوتبالدوستان به ارمغان ‌خواهد آورد.

اما در حال نوشتن‌ این‌ گزارش خبر آمد که‌ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روز شنبه جلسه‌ای را با مسوولان ذی‌ربط برای هماهنگی دربی برگزار کردند و در این جلسه تصمیم ‌مهمی اتخاذ شد. 

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دربی بزرگ پایتخت (معوقه از هفته پنجم لیگ برتر) روز پنجشنبه ۲۳ آذر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت و مقرر شد که هواداران دو تیم به صورت مساوی در این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند و همچنین قرار است برای اولین‌بار هواداران خانم دربی را از نزدیک تماشا کنند. البته هنوز تعداد تماشاگران خانم برای حضور در دربی مشخص نشده است اما همین که بانوان هم می‌توانند پس از سال‌ها انتظار برای نخستین‌بار این بازی سنتی را از نزدیک تماشا کنند اتفاق مهم و جالب توجهی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها