کد خبر: 642361
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ ۱۰:۱۰:۴۹
| |

دفاع پیشکسوت استقلال از نکونام؛ تصویربردار نباید برود توی حلق مربی ما/ بازیکن پرسپولیسی ذوب‌آهن باید اخراج می شد!

بهتاش فریبا در مورد حواشی عجیب بعد از بازی استقلال با ذوب آهن با روزنامه اعتماد گفت و گو کرد.

دفاع پیشکسوت استقلال از نکونام؛ تصویربردار نباید برود توی حلق مربی ما/ بازیکن پرسپولیسی ذوب‌آهن باید اخراج می شد!
کد خبر: 642361
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ ۱۰:۱۰:۴۹

روند بردهای استقلال در اصفهان پاره شد و این‌ تیم در مقابل ذوب‌آهن به نتیجه یک-یک‌ دست یافت.

به گزارش روزنامه اعتماد، استقلال در این بازی ابتدا با نتیجه یک بر صفر پیش افتاد اما در ادامه روی گل به خودی مهدی مهدی‌پور برد را ازدست داد. این بازی علاوه بر اتفاقات داخل مستطیل سبز حواشی دیگری هم داشت که تا همین امروز ادامه پیدا کرده و مهم‌ترین آنها درگیری کادرفنی استقلال با یک تصویربردار بود. 

 بهتاش فریبا یکی از پیشکسوتان استقلال درخصوص این بازی به خبرنگار «اعتماد» گفت: کلا بازی سخت بود، چون دیگر در دنیای فوتبال بازی آسانی نداریم. اینکه بخواهیم‌ فکر کنیم یک بازی راحت است اصلا این‌طور نیست. به عنوان مثال تیم ته جدولی صنعت نفت در کرمان به حریفش دو گل می‌زند یا سپاهان مقابل استقلال خوزستان، نتیجه‌اش به نفع سپاهان بود و هر کسی بازی را ندیده باشد گمان می‌کند سپاهان سه تا زده، ده تا هم نزده اما اصلا چنین چیزی نبود و بازی را دیدم که اصلا باید مساوی می‌شد اما در دقایق آخر روی تجربه مغانلو یک گل دیگر زدند و بردند. امروزه فوتبال سخت است. 

فریبا با تمجید از سرمربی ذوب‌آهن ادامه داد: بازی با تیم‌های ربیعی دشوار است. ایشان خودش در این کارها باهوش است و یک گروه آنالیز بسیار قوی هم دارد و تیم‌هایش را براساس تاکتیک حریف می‌چیند. اگر دقت کرده باشید نقاط قوت استقلال را کاملا بسته بود.

 پرس سنگین از وسط زمین روی خط هافبک استقلال انجام می‌داد و وینگرهای چپ و راست تیم‌مان کاملا تعطیل بودند. یعنی یامگا یک دریبل هم ‌نتوانست بزند. در سوی مقابل جلالی هم همین‌طور چون رقیب روزنه نفوذ را بسته بود. در ادامه با تغییر تاکتیکی که جواد داد کمی بچه‌ها جان گرفتند. در کل بازی سختی بود. 

پیشکسوت استقلال گل ذوب‌آهن را شانسی دانست اما تقسیم امتیازات را منصفانه تعبیر کرد. وی همچنین ‌کسب امتیاز در خارج از خانه را برای استقلال مهم می‌داند و در این باره گفت: کسب مساوی در خارج از خانه مهم بود ما در اول فصل به بچه‌ها می‌گوییم خارج از خانه یک‌ امتیاز و داخل خانه سه امتیاز که در آخر می‌شود هر بازی دو امتیاز این‌طور محاسبه می‌کنند. ذوب‌آهن را ببینید مثل ملوان بازیکنان ‌شاخصی ندارد اما بازیکنان در قالب تاکتیک کارشان را انجام می‌دهند. ذوب‌آهن‌ هم تیم بسیار تاکتیکی است، ضمن اینکه استقلال هم بسیار خوب بازی کرد به خصوص در خط دفاع. این را هم بگویم در نیمه ‌اول از شکل اصلی بازی خارج‌ شده بود. بیشتر اوت دستی بود که البته ‌تمام تیم‌ها از آن استفاده می‌کنند. بازیکن حریف از وسط زمین توپ پرتاب می‌کند تا شش قدم‌ ما، البته ما هم مرادمند و حردانی را داریم که ‌خوب پرتاب می‌کنند و در فوتبال ما جا افتاده است! در کل بازی خوبی بود و سرعت و درگیری لازم را داشت.

فریبا درباره داوری بازی گفت: عکس پای مهری را دیدم‌. واقعا خطای کامیابی‌نیا اخراج داشت البته نظر داوری نمی‌دهم بلکه فوتبالی و از روی تجربه می‌گویم.

مربی سابق استقلال درباره حواشی پیش آمده پس از بازی به خبرنگار «اعتماد» گفت: من همیشه سعی کردم‌ در مصاحبه‌هایم‌ منطق را هم‌ لحاظ کنم ‌اما ‌ندیدم ‌چه اتفاقی رخ داد. بعدا یک فیلمی ‌آمد که دیدم در هیچ ‌جای دنیا شما نمی‌بینید. فشار و ضربان مربی بالا رفته ‌فیلمبردار سی سانت با سرمربی فاصله‌ دارد. کجا دیدید ‌که فیلمبردار تا این حد به سرمربی نزدیک‌ شود و به قول آقای سامره آمده بود‌ توی ‌حلق مربی ما!

فریبا ادامه داد: وقتی روی نیمکت نشستید گاهی صدای قلب خودتان را می‌شنوید یعنی تا این حد فشار روی مربیان است‌. نمی‌دانم چی به هم‌ گفتند اما آن فیلمبردار کار درستی نکرد و باید فاصله نرمال را حفظ می‌کرد یا می‌گذاشت فشار از روی مربی برداشته شود بعد کارش را انجام دهد. 

از فریبا پرسیدم‌ بهتر نیست کادرفنی با آرامش بیشتری کار را دنبال کنند؟‌ وی پاسخ داد: مگر در ده بازی از این حرکات دیده ‌بودید؟ من اخلاق‌مدار هستم و این‌ چیزها را ندیدم. 

به پیشکسوت تیم ملی و استقلال گفتیم جدال لفظی جواد با یحیی هم سر و صدای زیادی به‌پا کرد. فریبا گفت: ما صحبت‌مان لب خط بود. این را بگویم‌ بازی لیورپول و سیتی را دیدم.‌ بازی مساوی شد و فوق‌العاده زیبا بود اما وقتی شب از اینترنت مصاحبه‌های دو مربی را گوش دادم‌ کیف کردم که چقدر به هم احترام گذاشتند. هر جفت‌شان گفتند ما شانس آوردیم مساوی کردیم اما مگر می‌شود در یک بازی دو تیم شانس بیاورند؟ اگر فوتبال اروپا را می‌بینیم ‌این چیزها را هم یاد بگیریم. نه بازیکنان و نه مربیان و نه مدیران ما یاد نمی‌گیرند. فقط مدل موهای‌مان را آن‌طور نکنیم و از رفتارشان هم‌ یاد بگیریم. من دوست دارم تیمم همه را ببرد، چون عمرم‌ در این تیم‌ گذشته اما یک‌ جاهایی نمی‌شود از برخی چیزها گذشت، مثلا از بازی ‌خوب ذوب‌آهن نمی‌شود گذشت، اگر بگذریم منطق نداریم.‌

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها