کد خبر: 640608
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۰۹:۴۵:۱۵
| |

پرویز برومند در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

از اعضای استقلال کبیر تشکر می کنم که در بهترین روز زندگیم ‌بهترین کادو را به من دادند/ جای این استقلالی در لیست تیم ‌ملی خالی است

سنگربان سابق استقلال و تیم ملی معتقد است نمی توان از همین حالا گفت استقلال قهرمان شده است.

از اعضای استقلال کبیر تشکر می کنم که در بهترین روز زندگیم ‌بهترین کادو را به من دادند/ جای این استقلالی در لیست تیم ‌ملی خالی است
کد خبر: 640608
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۰۹:۴۵:۱۵

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته دهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی استقلال موفق شد با دو گل از سد تراکتور بگذرد تا جایگاهش را در صدر جدول مستحکم‌تر از قبل کند. شاگردان جواد نکونام‌ شنبه شب با انجام بازی هجومی و با کسب سه امتیاز دلچسب هواداران‌ آبی‌دوست را خوشحال روانه خانه‌های خودشان کردند.

به گزارش روزنامه اعتماد، استقلال با برد در این بازی به پنجمین پیروزی متوالی‌اش در ورزشگاه آزادی دست یافت و سیدحسین حسینی با ثبت یک‌ کلین‌‌شیت دیگر نقش بسزایی در این رکورد مثبت ‌داشت. حسینی که در فصل گذشته زیر فشار منتقدان‌ و در فضای مجازی مورد حمله‌ بعضی از هواداران‌ استقلال قرار ‌گرفت ماندنش در این فصل هم‌ با‌ اما و اگر همراه بود که بالاخره ماندنی شد. با این حال او در این فصل‌ توانسته عملکرد خیلی خوبی داشته‌ باشد تا جایی که باز هم نامش در لیست‌ تیم ‌ملی قرار گرفته است. یکی از افرادی که ‌همیشه سعی می‌کرد به‌ او روحیه ‌بدهد و با صحبت‌هایش نقش موثری‌ در بازگشت به‌ اوج‌ دروازه بان استقلال‌داشت، پرویز برومند بوده است. دروازه‌بان ‌اسبق استقلال و‌ تیم ملی و یکی از پیشکسوتان‌ محبوب این ‌باشگاه بدون ‌اینکه سمتی ‌در استقلال ‌داشته باشد با حسینی ‌حرف می‌زد‌ و به او‌ انگیزه و روحیه ‌می‌داد. پس از بازی استقلال و تراکتور‌ با برومند در خصوص این بازی و مسائل پیرامون این باشگاه گپ و گفتی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

استقلال در خانه‌ به یک برد ارزشمند برابر تراکتور رسید. نظر شما درباره این بازی چیست؟

نمی‌شود مقایسه کرد، اما فکر می‌کنم پس از‌ مدت‌ها جو استادیوم‌ من را یاد آن زمانی که خودم بازی کردم ‌انداخت، جو بسیار خوب و مناسبی بود، اما‌ درباره بازی فکر می‌کنم یکی از زیباترین بازی‌های استقلال را شاهد‌ بودیم که در آخر با نتیجه خیلی خوبی هم به پایان ‌رسید. جا دارد تبریک‌ بگویم ‌به کادر مدیریت و کادر فنی و تمام بچه‌های تیم و‌ تبریک به‌ تمام هواداران.

از نظر شما استقلال مستحق برد بود؟

فکر می‌کنم استقلال حتی می‌توانست با نتیجه بهتر هم برنده بازی باشد. چندین سال است که استقلال را در خانه خوب نمی‌بینم، ‌اما پس از مدت‌ها خوب بازی کرد و از این بابت خیلی خوشحالم.

شما همیشه از نکونام حمایت کردید و حالا این مربی با استقلال نتایج خوبی هم گرفته.

من صد درصد موافق مربی وطنی هستم چه برای ملی و چه برای باشگاهی. نمی‌خواهم زحمات مربیان ‌خارجی را نادیده بگیرم و جسارتی کنم، اما نتیجه حضور مربیان خارجی به سود آنها بوده تا به سود ما و این موضوع همیشه من را آزار می‌داد.

ترتیب سوالات‌مان به هم ریخت. از عملکرد حسینی بگویید، قبول دارید در این فصل بهتر از فصل قبل کار کرده؟

بسیار عالی کار می‌کند و خدا را شکر می‌کنم و از خودم‌ خیلی راضی‌ام که مشاوره و انگیزه و روحیه به او دادم. از خودم هم تشکرمی کنم!

با شما در ارتباط است؟

بله.

بلانکو‌ هم اولین بازی‌اش را برای استقلال انجام داد. او چطور بود؟

اعتقاد دارم همان‌طور که مربی نیاز به زمان دارد ‌که جا بیفتد بازیکن هم فرصت می‌خواهد. الان یکی از بهترین بازیکنان ‌کشورمان یامگاست و در استقلال جا افتاده. او با فرهنگ ‌ و خصوصیات‌ اخلاقی و با جو تماشاگران و استادیوم‌ها و مربیان فوتبال ما آشنا شده تا الان یکی از بهترین‌های فوتبال باشد. به بلانکو هم فرصت بدهیم از اینی که هست بهتر می‌شود. فقط مشکل او‌ این است که کمی سن و سالش بالاست، اما‌ من او را آماده ‌دیدم و دیدم که می‌خواهد بهتر باشد و وقتی کسی که این‌ ذهنیت را دارد موفق می‌شود.

درباره نفرات دعوت‌شده به تیم ملی چه نظری دارید؟ جای بازیکنی از استقلال خالی نیست؟‌

شاکله اصلی تیم ملی از پرسپولیس و‌ استقلال است و‌ فکر می‌کنم برای چنین مسابقاتی می‌شد از استقلال بیشتر دعوت کنند.

کدام بازیکن را می‌شد دعوت کرد؟

فقط می‌دانم سه نفر دعوت شدند و فکر می‌کنم می‌توانستند سهمیه بیشتری را اختصاص بدهند. آن سه نفر کی بودند؟

حسینی، چشمی و محمدی.

خب اینها که از قبل بودند و فرد جدیدی را دعوت نکرده است. نمی‌خواهم از همه اسم ببرم، اما شاخص‌ترین آن ابوالفضل جلالی است.

جو استادیوم هم خیلی خوب بود. این‌طور نیست؟

فوق‌العاده بود و خیلی خوشحالم که پس از سال‌ها که نمی‌توانستند خانم‌ها به استادیوم بیایند الان مدتی است که خانم‌ها می‌آیند و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و فقط جو استادیوم را زیباتر و زیباتر و زیباتر می‌کند. فقط افسوس می‌خوریم چرا زودتر این اتفاق رخ نداد. مردم ایران حق‌شان خیلی بیشتر‌ از اینهاست، ما دارای یک فرهنگ و تمدن دیرینه‌ایم. دنیا به فرهنگ و تمدن ما می‌بالد، اما خودمان مخفی و قایمش می‌کنیم،‌ اما می‌بینید که زیبایی‌هایش هر روز بیرون می‌آید.

با توجه به اختلاف امتیازات می‌شود گفت استقلال از‌ همین ‌حالا مدعی اول قهرمانی است؟

نه! اختلاف امتیاز زیاد نشده. استقلال باید بازی به بازی پیش برود تا نیم فصل اول تمام شود و ‌در نیم فصل دوم هم دوباره به همین ‌شکل بازی به بازی پیش بر‌ود تا قهرمانی حاصل شود. باید هر بازی نمایش خوبی داشته باشد و امتیازات را بگیرد. اگر استقلال همین بازی را در داخل و خارج از خانه انجام ‌دهد بی‌شک قهرمان می‌شود.

داوری چطور بود؟

یکی از داوران ‌خوب کشورمان این بازی را سوت زد. داور خوب و جدی است که فکر می‌کنم‌ به شغل خودش هم‌ اهمیت می‌دهد. البته‌ همه ‌داوران ما این‌طور هستند، ‌اما من رشد او را بسیار خوب می‌دانم.

رابطه‌ نکونام و خطیر خوب شد تا جایی که خوشحالی جالب توجه مدیر استقلال روی سکو توجه‌ها را جلب کرد.

بد نبود که بخواهد خوب شود! در هر‌ خانواده‌ای اختلاف سلیقه وجود‌ دارد و استقلال هم ‌از این قاعده مستثنا نیست. اما نظرم ‌این است اصلا نباید رسانه‌ای می‌شد وگرنه‌ هر دو نفر آنها ‌دارند برای قهرمانی استقلال تلاش می‌کنند و من‌ به هر دو طرف هم خسته نباشید می‌گویم و هم تبریک. خسته نباشند هر دو!

صحبت خاصی مانده؟

بسیار سپاسگزارم‌ از تمامی هواداران‌ استقلال. از کادرفنی، از کادر مدیریتی و تمام بچه‌های تاج کبیر که ‌در بهترین روز زندگی من که تولد ‌همسرم بود بهترین‌ هدیه را به من دادند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها