کد خبر: 640444
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۰۹:۴۵:۲۲
| |

واکنش متفاوت یک پرسپولیسی به برد تاریخی نوجوانان: بردن برزیل عجیب نبود/ خودمان را گول نزنیم

فرزاد آشوبی سرمربی رده های پایه پرسپولیس می گوید هرچند بردن برزیل اتفاق بزرگی است اما این یک جرقه و طوفان زودگذر است.

واکنش متفاوت یک پرسپولیسی به برد تاریخی نوجوانان: بردن برزیل عجیب نبود/ خودمان را گول نزنیم
کد خبر: 640444
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۰۹:۴۵:۲۲

پسران نوجوان کشورمان در اولین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 از سد برزیل قهرمان دوره قبلی مسابقات بگذرند و شگفتی‌ساز شوند. این نتیجه در حالی به دست آمد که شاگردان حسین عبدی در نیمه نخست با نتیجه دو بر صفر عقب افتادند اما در نیمه دوم کامبک زدند و برنده شدند. صفحه رسمی جام جهانی بعد از این نتیجه با انتشار تصویری از بازی و دقایق گل‌های به ثمر رسیده نوشت: جنون!

به گزارش روزنامه اعتماد، فرزاد آشوبی، سرمربی جوانان پرسپولیس در خصوص این بازی به خبرنگار «اعتماد» گفت: در نیمه اول دنبال گل نخوردن و بسته نگه داشتن دروازه بودیم و عقب نشستن مفرط‌مان باعث شد برزیلی‌ها با آرامش و مطمئن بازی کنند و خیلی زیاد ما را تحت فشار قرار بدهند. اما نیمه دوم به ویژه پس از گلی که به ثمر رساندیم، شرایط تغییر کرد. فکر می‌کنم ‌آن گل کلید قفل بازی برای ما بود و زمان بسیار خوبی به ثمر رسید. هر چند با اشتباه فاحش بازیکن برزیل بود و به ما کمک کرد امیدوارانه به بازی برگردیم و در ادامه با آمدن کسری طاهری و سایر بچه‌ها شرایط برای ما خیلی بهتر شد. 

هافبک اسبق تیم ملی و پرسپولیس ادامه داد: درست که برزیل که سطح کیفی بالایی داشته و دارد اما در این گروه‌های سنی انرژی و انگیزه و اعتماد به نفس و باور می‌تواند تفاوت بسیاری ایجاد کند و به شکل غیرقابل انتظاری تیم را به جلو ببرد.

آشوبی خاطرنشان کرد: بچه‌های ما با اینکه دو هیچ عقب بودند، نشان دادند می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند و به شکل بهتری عمل کنند که حتی در مقابل برزیل ‌هم به دروازه حریف فکر کرد و به آن رسید.  از آشوبی پرسیدیم این نتیجه برای تیم ملی ما عجیب و رویایی بود که وی پاسخ داد: اصلا عجیب و غریب نیست! چرا عجیب و غریب است؟ 

پاسخ دادیم به نظر شما بردن برزیل که قهرمان دوره قبلی بازی‌ها است و در دنیای فوتبال اسم و رسمی دارد، عجیب نیست؟ آشوبی توضیح داد: خب مهم نیست که قهرمان جهان باشند! فوتبال یک جنگ و یک مبارزه است. مهم نیست که شما کی هستید مهم این است که چی هستید و بچه‌های ما نشان دادند چه کیفیتی دارند و فقط افسوس بزرگی برای ما‌ها که جزو بدنه فوتبال هستیم و با مشکلات این بچه‌ها درگیر و آشنا هستیم، بود که چرا استعدادهای ناب به اندازه‌ای که شایسته آن هستند مورد توجه قرار نمی‌گیرند و به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حمایت‌های لازم از آنها صورت نمی‌گیرد وگرنه آن زمان پیروزی مقابل برزیل مورد عجیبی است. به کارشناس فوتبال کشورمان گفتیم برای ما عجیب است چرا تیم‌های المپیک و جوانان ما خیلی راحت حذف شدند؟ آشوبی پاسخ داد: این گروه‌های سنی به لحاظ روحی و عاطفی خیلی حساس هستند و کاملا شرایط متغیر است. درست است که برزیل را بردیم و جای خوشحالی و تبریک دارد اما اگر به شکل منطقی بررسی کنیم ما نباید خودمان را گول بزنیم. ممکن است از گروه‌مان بالا برویم و در نهایت بتوانیم به مراحل بالاتر این جام برسیم. هرچند قلبی و ذهنی دوست دارم این اتفاق بیفتد اما این را شما یک جرقه بدانید. حتی اگر در این تورنمت موفق عمل کنیم در نهایت اگر ساختارها درست نشود و فلسفه نداشته باشیم و میزان توجه به گروه پایه که آینده‌سازان کشور هستند به شکل حرفه‌ای و جدی صورت نگیرد همه موفقیت‌های ما یک جرقه و توفان زودگذر خواهد بود و امیدی برای موفقیت نداشته باشید! 

فرزاد آشوبی

از سرمربی رده‌های سنی پرسپولیس پرسیدیم تا این ‌حد ناامیدی ممکن است به بچه‌های تیم هم سرایت کند که پاسخ داد: اشتباه نکنید! من ناامیدانه صحبت نکردم بلکه واقع‌بینانه صحبت کردم. این فوتبال با این ساختار ضعیف نباید که به موفقیت برسد! الان یک گروه فوق‌العاده مستعد داریم که با تلاش بی‌نظیرشان نتیجه عالی رقم زده‌اند اما همه‌ چیز به تلاش بچه‌ها نیست و نیاز به پشتوانه و ساختار‌سازی دارند. بچه‌های ما فوق‌العاده هستند اما باید مجال پرورش داشته باشند.‌

آشوبی در آخر درباره شانس صعودتیم نوجوانان گفت: شانس زیادی داریم؛ بازی با انگلیس کار سخت خواهد بود اما دیدید که بچه‌های ما تا چه حد توانا هستند و مقابل این تیم خیلی امیدواریم و بازی آخر هم تیمی نیست که سد راه‌مان باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها