کد خبر: 638365
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۱۰:۳۰:۳۶
| |

پیشکسوت استقلال از برد ششم نکو با آبی ها می گوید؛

ما عروسک سازی هم دیدیم که اسپانسر استقلال شده!/ رییس‌جمهور با اینفانتینو ملاقات می کند اما...

رضا رجبی پیشکسوت استقلال می گوید با فوتبال را چند سال تعطیل کنند تا شرایط درست شود یا فکری به حال این وضعیت شود.

ما عروسک سازی هم دیدیم که اسپانسر استقلال شده!/ رییس‌جمهور با اینفانتینو ملاقات می کند اما...
کد خبر: 638365
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۱۰:۳۰:۳۶

تیم ‌فوتبال استقلال در هفتمین ‌بازی ‌این فصل از بازی‌های لیگ‌ برتر از سد آلومینیوم ‌اراک‌ گذشت و‌ با کسب ۱۸ امتیاز موقتا به صدر جدول رفت.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان جواد نکونام در این‌ فصل با بستن لایه‌های دفاعی و با بردهای یک گله پیش می‌روند و با ادامه این روند یکی از مدعیان سرسخت به شمار خواهند رفت. رضا رجبی، یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال پاسخگوی خبرنگار «اعتماد» در خصوص بازی این تیم مقابل آلومینیوم بود که در ادامه ماحصل این گپ و گفت را می‌خوانید.

 

تحلیل فنی شما از بازی استقلال در مقابل آلومینیوم چیست؟

خب استقلال بازی‌های خودش را قطره‌چکانی می‌برد و این بردها در آخر فصل خیلی می‌تواند به این تیم کمک کند. اما بازی بار فنی آنچنانی نداشت و خیلی کم‌حادثه بود. حسینی وقتی مقابل تیم‌های بزرگ‌تر از تیمش بازی دارد یک برنامه‌ریزی خوبی در دفاع تیمی دارد و می‌داند از این بازی‌ها چه می‌خواهد. کسب یک مساوی برای آلومینیوم نتیجه قابل قبولی بود، اما در فوتبالی که تقریبا پایاپای است و شرایط گل آنچنانی ندارد مثل فرار از آفساید و کات بک و... یک ارسال و استفاده از یک‌ مهاجم قد بلند در محوطه حریف صاحب موقعیت گل شد و با اشتباه دروازه‌بان حریف گل زد و در ادامه هم‌ توانست از آن گل دفاع کند اگرچه پس از ده نفره شدن استقلال یک مقدار آلومینیوم فشار آورد و یک توپ هم به تیرک زدند.

از آخرین باری که آرمان رمضانی برای استقلال گل زده بود ۲۹ بازی می‌گذشت و او این طلسم را شکست .

در استقلال کسان‌ دیگری هم بودند که با آن قرارداد سنگین ناموفق بودند مثل سجاد شهباززاده یا آرمان. البته مهم است که از بازیکن چه زمانی استفاده کنید. آرمان بازیکن توانمندی است و به نظرم خیلی خوش قلب است و تلاش هم می‌کند، اما کم گل زدن او بستگی به بسیاری از عوامل دارد. من خیلی خوشحال شدم که مادرش هم در استادیوم بود و گل پیروزی استقلال را زد و امیدوارم در ادامه بیشتر از او استفاده شود خودش هم باید کار روی زمین را کار کند و فقط ارسال بلند نمی‌تواند یک مربی را متقاعد کند که از یک بازیکن استفاده کند.

بعد از بازی سرمربی استقلال از داوری گلایه ‌داشت. نظر شما درباره عملکرد داور بازی‌؟

از چند سال قبل و زمانی که به برنامه نود می‌رفتم تا الان همیشه معتقدم که اصلا بحث داوری بعد از بازی درست نیست. بعد از بازی‌ها همه تیم‌ها معترض هستند خب پس کی اعتراض ندارد؟ همه از داور گلایه می‌کنند داوری که اگر نباشد اصلا بازی شروع نمی‌شود . ما باید به داوری کمک کنیم و با مصاحبه علیه آنها چیزی حل نمی‌شود. تا VAR نیاید داور اشتباه هم می‌کند، اما چرا این اعتراض‌ها را به نیاوردن VAR نمی‌کنند. در فوتبالی که این همه منابع مالی وجود دارد چرا به بندگان خدایی که با کمترین دستمزد با آن جو و فشار می‌آیند قضاوت می‌کنند‌ هجمه درست می‌شود. نه فقط نکونام همه باشگاه‌ها احترام بگذارند به اتفاقات بازی و بیانیه‌ها و اعتراضات را کمتر کنند. این داورها بتوانند با خیال راحت‌تری داوری کنند خب واقعا موجودیت ما همین است و باید‌ همه کمک کنند . با اعتراضات و فشار نه تنها مساله‌ای حل نمی‌شود، بلکه مشکلاتی ایجاد می‌کند. در فوتبال ما برنده و بازنده دیواری کوتاه‌تر از داوری ندارند و همین باعث می‌شود به مسائل فنی پرداخته نشود و کلا این اتفاق به فوتبال ما کمک نمی‌کند.

رضا رجبی

سوال آخر، درباره اسپانسری یک فروشگاه موبایل روی پیراهن استقلال چه نظری دارید؟

من زیاد در جریان مشکلات مالی استقلال نیستم و از زمان خصوصی‌سازی جزو منتقدین بودم. دیدید که آن پول هم ‌یک جورهایی خرج شد. درباره اسپانسری یک فروشگاه والله ما عروسک‌سازی هم دیدیم که اسپانسر شود! اسپانسر استقلال نباید ‌یک فروشگاه باشد اما حتما چقدر شرایط خراب است که آمدند این کار را کردند خب وقتی به سختی حقوق کارمندانش را‌ می‌دادند و مشکلات زیادی دارد با این اسپانسر روزمرگی را می‌گذارند. ما سوءمدیریت داریم بعدش من یک‌بار هم گفتم الان‌ هم می‌گویم‌ آقای رییسی وقتی در سازمان ‌ملل با اینفانتینو جلسه می‌گذارد و از نشاط فوتبال می‌گوید خب دنبه‌اش کجاست؟ کجا باید به این دو باشگاه که ۵۰ میلیون هوادار دارد، کمک شود؟ با این همه شرکت که در کشور وجود دارد. مگر نگفتند فوتبال به جامعه نشاط می‌دهد پس چرا کمک نمی‌کنند؟ استقلال با ۳۰ میلیون هوادار یک فروشگاه موبایل باید حمایتش کند؟ حرف‌ها به‌ هم‌ نمی‌خورد دیگر یا فوتبال را چند سال تعطیل کنند و برود در بخش خصوص یا اگر دولتی است باید کمک ‌کنند. این‌طور که نمی‌شود و فوتبال روز به روز‌ به قهقرا می‌رود.‌

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها