کد خبر: 635191
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ ۱۲:۲۸:۴۶
| |

«اعتماد» با دو کارشناس والیبال وضعیت تیم ملی را بررسی می کند؛

محمودی: فدراسیون و کادر فنی مقصر هستند/ نفرزاده: هرچه سریع‌تر مربی خارجی خوب بیاورید!

دو کارشناس والیبال کشورمان در مورد اوضاع تیم ملی با روزنامه اعتماد گفت و گو کردند.

محمودی: فدراسیون و کادر فنی مقصر هستند/ نفرزاده: هرچه سریع‌تر مربی خارجی خوب بیاورید!
کد خبر: 635191
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ ۱۲:۲۸:۴۶

تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه رقابت‌های انتخابی المپیک در مقابل ایتالیا شکست خورد.

به گزارش روزنامه «اعتماد» ملی‌پوشان والیبال ایران مقابل قهرمان جهان با نتیجه سه بر صفر بازنده به رختکن رفتند. این چهارمین شکست تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک بود. ایران پیش از این برابر آلمان، اوکراین و چک شکست خورده و تنها در مصاف با قطر پیروز شده بود. پیش از تقابل با ایتالیا بهروز عطایی از سمت خودش استعفا داده بود و سکان هدایت تیم ملی را در این بازی علیرضا طلوع کیان برعهده داشت. طلوع در دو مسابقه باقی‌‌مانده تیم ملی مقابل برزیل و کوبا هم سرمربی خواهد بود به این امید ‌که حداقل با کسب یک پیروزی در برابر کوبا وضعیت‌ امتیازاتی تیم ملی در راه صعود به المپیک کمی بهتر شود! برای بررسی وضعیت این روزهای تیم ملی والیبال با فرهاد نفرزاده و بهنام محمودی دو کارشناس این رشته ورزشی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

فرهاد نفرزاده: باید خیلی زود یک‌ مربی خارجی کارنامه‌دار بیاوریم

فرهاد نفرزاده یکی از منتقدان تیم ملی در یکی، دو سال گذشته درخصوص استعفای عطایی از تیم ملی به خبرنگار «اعتماد» گفت: همیشه گفتم که درباره عطایی صحبت نمی‌کنم و نقدی هم به تیم نداشتم! حرف من این بود این راهی که می‌رویم به سیاست‌های فدراسیون و اهداف کادر فنی است ‌نخواهیم رسید. با آن شکل برنامه‌ریزی که داشتند و مدعی بودند حرکت درستی را انجام می‌دهیم آخرش به این رسیدند که می‌بینیم. وی در ادامه با اشاره به وضعیت تیم ملی در سال‌های گذشته افزود: برنامه‌ریزی که در سال ۲۰۱۰ انجام شده بود و قرار بود که از وضعیت بد گذشته خارج شود و تا به این مرحله برسد و همین‌طور هم شد یک برنامه‌ریزی خوب صورت گرفت و براساس همان هم‌ کار انجام شد و سیستم به سمتی رفت که توام با موفقیت باشد اما الان وضعیتی پیش آمده که با آن موفقیت‌هایی که در دیدگاه عموم وجود داشت، تفاوت دارد و‌ نتایج در سه تورنمت از چهار تورنمت اخیر مورد رضایت عموم واقع نشده است. در این‌ شرایط وضعیت صعود ما به المپیک بعدی هم ‌متزلزل شده و شرایط خیلی خیلی سخت است. نفرزاده‌ درخصوص شانس صعود تیم ما به المپیک گفت: در این وضعیت که شش تیم باید انتخاب شوند احتمال صعود آلمان و کانادا خیلی زیاد شده و چون اینها پایین‌تر از ما در رنکینگ بودند در صورت صعود این دو تیم شانس تیم‌هایی که در رنکینگ‌ بالاتر از ما بودند بیشتر هم می‌شود و کارمان ‌سخت ‌است. برای سال آینده یک ‌تورنمت داریم که یک و حداکثر دو‌ تیم ‌از آن مسابقات بتوانند شانس صعود را داشته باشند. با درنظر گرفتن شرایط، رقابتی سخت با ترکیه و هلند و صربستان و کوبا داریم چون فقط از این رقابت یک تیم‌ به المپیک راه پیدا می‌کند. این کارشناس والیبال درخصوص اینکه برای خارج شدن از این وضعیت مربی ایرانی می‌تواند به ما کمک کند یا مربی خارجی گفت: برای صعود به المپیک و ثانیا برای آینده والیبال ما باید حتما و حتما از یک مربی خیلی خوب و کارنامه‌دار خارجی استفاده کنیم تا ان‌شاءالله از این وضعیت تیم ما را خارج کند. البته این‌ به مفهوم‌ این نیست که مربیان ایرانی‌ خوب نیستند همه مربیان ما خوب و زحمتکش هستند. آقای عطایی هم مربی خوب و زحمتکشی است ‌اما ‌مشکلی که الان برای مربیان ایرانی وجود دارد این است که وقتی در تیم ‌ملی هستند در تیم‌های باشگاهی هم ‌فعالیت دارند و از این وضعیت هم نمی‌خواهند خارج شوند و این موضوع به تیم ‌ملی آسیب می‌زند. برای عطایی و کادرفنی او ‌هم همین مساله افتاد برای ‌همین باید حتما از مربی خوب خارجی استفاده کنیم و خیلی زود هم‌ باید این اتفاق رخ دهد. نباید منتظر بمانیم تا لیگ‌ تمام شود.

 

بهنام‌ محمودی: دلایل نتایج ضعیف هم به کادرفنی برمی‌گردد و هم به مدیریت‌

بهنام‌ محمودی یکی از پیشکسوتان والیبال و کاندیدای ریاست فدراسیون در این رشته درخصوص شکست مقابل ایتالیا و مسیر صعود ایران در راه المپیک به خبرنگار «اعتماد» گفت: امیدوارم بچه‌های تیم ملی در ادامه بازی‌ها هم جنگنده ظاهر شوند و حداقل به کوبا نبازند چون شکست مقابل کوبا شرایط ما را سخت‌تر می‌کند تا از نظر رنکینگ پایین‌تر نیاییم و برای صعود در سال بعد دچار مشکل نشویم. اگر والیبال ما سال آینده صعود نکند چهار سال عقب می‌افتد. ان‌شاءالله بعد از تورنمت یک سری تصمیمات در بخش مدیریتی و فنی گرفته می‌شود. دعا می‌کنیم ان‌شاءالله شرایط به نفع تیم ملی شود. محمودی درخصوص جدایی عطایی گفت: برای آقای عطایی آرزوی موفقیت داریم ان‌شاءالله بعدها مفصل‌تر صحبت می‌کنیم.

محمودی در پاسخ به جانشین عطایی در تیم ملی گفت: سه روش می‌توانیم داشته باشیم: مربی ایرانی و مربی ایرانی خارجی و مربی خارجی! باید جامعه والبیال بعد از انتخابات فدراسیون والیبال به یک جمع‌بندی برسد و آن هم با خرد جمعی نه با شو و نمایش! کاندیدای ریاست فدراسیون در پاسخ به این سوال خبرنگار «اعتماد» که در بین کاندیداها فردی است که بتواند به والیبال ما کمک کند، پاسخ داد: همه افرادی که ثبت‌نام کردند می‌توانند کمک کنند، یک‌سری مسائل قانونی دارند که باید ‌آنها را حل و فصل کنند و چهار کاندیدا هم از خانواده والیبال هستند. مابقی هم زحمت کشیدند و مدیر هستند اما یک‌سری‌ها منع قانونی دارند که هر چی قانون بگویند ما مقابل آن تسلیم هستیم.‌ از بهنام محمودی پرسیدیم آیا شما در صورت انتخاب شدن توانایی این را دارید که سکان‌ مدیریت فدراسیون را برعهده بگیرید؟ محمودی پاسخ داد: دوستانی هستند که ما والیبالی‌ها را قبول ندارند، می‌گویند کم‌تجربه‌ایم یا از این حرف‌ها اما بالاخره در خودم دیدم که با تلاش مضاعف بتوانیم کار کنیم. بازیکن سابق تیم‌ ملی با اشاره به ‌حمایت از عطایی افزود: من‌ همان زمان هم گفتم از مربی ایرانی باید حمایت کنیم اما کمیته فنی و افراد تصمیم‌گیرنده هم باید بازخوردی می‌گرفتند.

این مسائل دو طرفه است و فقط نباید حمایت باشد. مطمئن باشید من جزو کسانی بودم‌ که براساس سیاست‌های نظام و رهبری از گزینه ‌داخلی بیشتر استفاده می‌کردم اما این گزینه داخلی باید حتما مشاوره‌پذیر می‌بود و برنامه‌ریزی بلند وجود داشت که بعد درباره آن مفصل‌تر صحبت خواهم کرد. محمودی در پایان‌ درخصوص مقصر ناکامی‌ تیم ‌ملی گفت: اگر به المپیک‌ نرویم ۴ سال عقب خواهیم افتاد و افرادی که مسبب آن بودند باید پاسخگو باشند. هم مدیریت و هم کادر فنی مقصر این نتایج هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها