کد خبر: 629904
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۱۰:۳۰:۳۴
| |

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

در استقلال برای رسیدن به موفقیت از آبدارچی تا مدیریت باید هماهنگ باشند/ وقتی VAR نمی آورند آدم فکر می کند عمدی است تا در زمین حرکتی بزنند!

علیرضا اکبرپور ستاره سابق استقلال در مورد شرایط این تیم و جنگ علی خطیر با جواد نکونام با روزنامه اعتماد گفت و گو کرده است.

در استقلال برای رسیدن به موفقیت از آبدارچی تا مدیریت باید هماهنگ باشند/ وقتی VAR نمی آورند آدم فکر می کند عمدی است تا در زمین حرکتی بزنند!
کد خبر: 629904
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۱۰:۳۰:۳۴

دومین برد استقلال در سومین بازی این تیم رقم‌ خورد و آبی‌های تهرانی توانستند در همین ابتدای فصل در کورس قهرمانی باقی بمانند.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان جواد نکونام ‌در ورزشگاه آزادی برتری محسوسی مقابل استقلال خوزستان نداشتند اما همین که پیروز شدند می‌تواند وضعیت این تیم را به لحاظ روحی - روانی مطلوب حفظ کند. با علیرضا اکبرپور یکی از‌ مهاجمان سرعتی استقلال در دهه هفتاد گفت‌و‌گو کردیم، اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد شرایط استقلال را مثبت ارزیابی کرد و نقدی به داوری‌ها داشت و‌ در رابطه به اختلاف بین نکونام و خطیر هم اظهارنظر کرد که در ادامه‌ می‌خوانید.

 

استقلال مقابل استقلال خوزستان به یک برد خانگی دست یافت. بازی چطور بود؟

هردو تیم فوتبال خوبی بازی کردند. استقلال برای اینکه از رقبایش عقب نماند باید این بازی را می‌برد و خدا را شکر توانست با یک گل برنده بازی باشد‌ اما تیم خوزستانی هم ‌یک تیم جوان و دونده بود و به نظرم جلوی استقلال بازی خوبی انجام‌ داد.

بعضی‌ها اعتقاد دارند استقلال خوب بازی نکرد و فقط سه امتیاز بازی را گرفت. به نظر شما‌ مهم کسب سه امتیاز بود یا این تیم باید زیبا هم بازی کند؟

این تیمی از اولِ شکل گرفتن مشکل مدیریتی داشته و وقتی نکونام ‌آمد نفراتی از این تیم‌ جدا شدند و جایگزین نداشتند. به اضافه اینکه آماده‌سازی قبل از فصل به دلیل نداشتن زمان و آن مشکلات مدیریتی که تیم ‌داشت را از دست دادند. طبیعی است اول فصل نتوانند آنچنان فوتبال زیبا را ارایه دهند اما با این شرایط و با این کمبودها که فکر نمی‌کنم ‌تیمی مثل استقلال در لیگ داشته باشد باعث شده یک شرایط نابرابر جلوی بقیه تیم‌ها رقم بخورد. با این حال توانستند ‌امتیازات خوبی را بگیرند و به جز بازی با سپاهان که دیدیم گل‌شان خطا بود، آن امتیازات لازم را در ابتدای فصل گرفته است. تا مربی جدید با بازیکنان جدید جا بیفتد و آن خواسته‌های مربی را اجرا کنند زمان می‌برد. این را همه می‌دانند که از تیم‌ نکونام هیچ‌کس انتظار معجزه ندارد اما استقلال همیشه استقلال بوده. اسم بزرگش جلوی رقیبان‌ همیشه قدرت‌نمایی کرده و‌ حالا امیدوارم رفته رفته بتوانند آمادگی بدنی استقلال را بالا ببرند چون این تیم در اول فصل دوران بدنسازی نداشته. در حالی که دیگر تیم‌ها در اردو بودند و خودشان را آماده مسابقات می‌کردند استقلال در آن زمان درگیر مدیریت جدید و مربی جدید و نبود پول بود و در شرایط سخت قرار داشت.

در لابه‌لای صحبت‌تان از داوری به ضرر استقلال گفتید. برخی کارشناسان گفتند در بازی اخیر داوری به سود استقلال شد. قبول دارید؟

کلا داوری‌ها را بروید ببینید. نه فقط در لیگ برتر. من امسال در لیگ سه یک تیم داشتم. داورها سوت‌های اشتباه فراوانی زدند و خیلی حق و ناحق شد و حالا نمی‌گویم عمدی یا سهوی بود اما از بس اشتباهات زیاد است ‌که آدم فکر نمی‌کند‌ عمدی نباشد! اشتباه یک بار می‌شود، دوبار می‌شود، سه بار می‌شود‌. پارسال داورهای لیگ برتر ما هم خیلی اشتباه داشتند. سوت‌های اشتباه زیادی زده شد. اینها نشان می‌دهد که داوری ما به جای آنکه به جلو برود به عقب می‌رود! البته بعضی داوران هستند که وجدان دارند و با تمام وجود می‌خواهند بهترین داوری را کنند اما اگر به اشتباهات داوری رسیدگی نشود اگر جریمه نباشد یا اگر بازرسی نباشد یا الکی از داوران حمایت کنیم داوری ما همین می‌شود. باید انتقاد کرد، باید رسیدگی شود. اگر این بایدها نباشد همه چیز به یک مسیر دیگر می‌رود. کنترل کنند مثلا پاداش بگذارند برای داوران خوب یا داورانی که اشتباه سوت می‌زنند باید جریمه‌های سنگین شوند. نباید راحت از کنار این مساله عبور کرد. یک تیم وقتی برای انجام مسابقه به شهر دیگر می‌رود برایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون هزینه می‌شود و بعد با یک اشتباه داوری چه پیش می‌آید.

 

البته در تمام دنیا اشتباهات داوری وجود دارد و VAR می‌تواند کمک کند. درست است؟

صد در صد. اگر VAR بود خیلی کمک می‌کرد اما نمی‌دانم علتش چیست که این همه روی آن وسواس نشان می‌دهند که نیاید یا چرا نمی‌آوردند، نمی‌دانم! در فوتبال این همه هزینه می‌شود، می‌توانند VAR بیاورند و خیلی از مشکلات داوری از بین برود. کل دنیا الان دارند استفاده می‌کنند و داوری اشتباه کند می‌تواند اشتباه خودش را تصحیح کند. ما همه آدم هستیم و اشتباه می‌کنیم. خب داور هم در زمین اشتباه می‌کند وقتی VAR نمی‌آورند آدم فکر می‌کند اینها نمی‌خواهند بیاورند تا حرکت خودشان را در زمین پیاده کنند!

 

بگذریم! لیگ این هفته تعطیل می‌شود. فکر می‌کنید این تعطیلی به سود استقلال است یا به ضرر این تیم؟

خب چون تیم‌ها الان در شرایط بازی هستند تعطیلی مسابقات به ضرر همه تیم‌ها است. برای استقلال هم همینطور. استقلال هفته به هفته تیم را آماده می‌کند برای مسابقات. البته وقتی نفعی برای تیم دیگری نباشد مشکلی نیست اما ‌همه تیم‌ها ضرر می‌کنند. فوتبال است و چنین تعطیلی‌هایی پیش می‌آید.

 

سوال آخر، درباره اختلاف‌نظرهای علنی نکونام و خطیر می‌خواهیم‌ نظر شما را بدانیم.

دقیق نمی‌دانم و در روزنامه و نشریات می‌خوانم اما در کل تمام ‌مجموعه همه با هم باید‌ هماهنگ باشند. اگر تیمی ‌می‌خواهد موفق باشد باید از آبدارچی گرفته تا راس مدیریت باید یک دل باشند و باهم باشند تا نتیجه بگیرند.‌ در این بین تداخلی صورت بگیرد یا کسی دلش با تیم ‌نباشد تیم به مشکل می‌خورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها