کد خبر: 631334
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۱۶:۳۵:۳۱
| |

حجت کریمی: من دنبال برگشت نیستم، شما چطور؟/ منتظرم تا بقیه چت‌ها را منتشر کنند

مدیرعامل سابق استقلال در برنامه شب‌های فوتبالی ناگفته‌هایی از دوران تصدی خود را بر زبان آورد که طوفانی در فوتبال ایران ایجاد کرد....

حجت کریمی: من دنبال برگشت نیستم، شما چطور؟/ منتظرم تا بقیه چت‌ها را منتشر کنند
کد خبر: 631334
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۱۶:۳۵:۳۱

حجت کریمی پس از رفتن از استقلال مصاحبه بلندی نداشت. او به تعداد کمتر از انگشتان یک‌دست و در مواقعی خاص در گفت‌وگو با خبرورزشی به ابهاماتی که در همان لحظه پیرامون مسئله‌ای ایجاد می‌شد جواب می‌داد و همواره می‌گفت من قصد به‌هم زدن آرامش استقلال را ندارم؛ خیال بازگشت به عرصه فوتبال و صندلی مدیریت استقلال هم در سرم نیست. به همین دلیل حاضر به گفت‌وگوی رسانه‌ای نمی‌شد.

به گزارش خبرورزشی، اما سیر حوادث در دوران کوتاه مدیریت او آن‌قدر زیاد بود و آن‌قدر اتفاقاتی افتاد که در تاریخ ۷۰ ساله باشگاه استقلال سابقه نداشت که نمی‌شد رسانه‌ها از خیر این سوژه بگذرند! و حالا هم که او در یک برنامه کوتاه بخشی از ناگفته‌ها را گفته، تازه داستان شروع شده و به طور کاملا طبیعی پاسخ‌هایی را در پی داشته که بلافاصله از بعد پایان همان برنامه تا الان مدام روی خروجی خبرگزاری‌هاست!

آقای کریمی خوب شهر را به هم ریختید!

من که در تمام این مدت سرم به زندگی خودم گرم بود و کاری با دوستان نداشتم! همیشه می‌گفتم که به خاطر هواداران استقلال ناچارم یک‌بار و برای همیشه حرف‌هایم را بزنم که این کار را هم کردم اما دیگر با فوتبال کاری ندارم.

اما دیگران با شما کار دارند! حرف‌هایی زدید که حالا پاسخ‌هایی را در پی داشته!

جسارتا کدام پاسخ؟! اگر من حتی یک کلمه دروغ گفته بودم شک نکنید که در همان برنامه با ادبیات خودشان «با لودر از روی من رد می‌شدند!» اگر من در دوران حضورم در استقلال تنها یک تخلف داشتم الان در همه دادگاه‌ها از من شکایت کرده بودند!

به عنوان مثال در مورد مبلغ ۳۵میلیارد تومان پولی که در زمان شما برداشت شده توضیح بدهید.

خوب مگر غیر از این است که وقتی مدیری را برای مجموعه‌ای می‌گذارند باید به رتق و فتق امور بپردازد؟ اصلا مشکل همین‌جاست که آقایان توقع داشتند من هم مثل بعضی‌ها زیر باد کولر در اتاقم بنشینم و هیچ کاری برای استقلال نکنم! در آن صورت هیچ‌کس هیچ مشکلی با من نداشت!

حالا به طور مشخص توضیح می‌دهید که ماجرای این مبلغ چیست؟

ببینید باید متاسف باشیم برای کسی که روی صندلی سازمان یا ارگانی اقتصادی نشسته و از الفبای قوانین مربوط به اقتصاد و شرکت‌ها خبر ندارد! طبق قانون ثبت شرکت‌ها هر پولی که بخواهد از حساب یک شرکت برداشت شود باید به امضای مدیرعامل و یک عضو از اعضای هیئت مدیره -که قبلا به اداره ثبت شرکت‌ها به‌طور رسمی معرفی شده باشند و به اصطلاح عامیانه حق امضا داشته باشند- رسیده باشد. یعنی مدیرعامل نمی‌تواند آن عضو به خصوص هیئت مدیره را دور بزند و سندی را با یک عضو دیگر هیئت مدیره هماهنگ کند! حالا علاوه بر این‌ها من این سند به‌خصوص را به‌علاوه امضای مسئول ذیحساب و مدیر امور مالی باشگاه به بانک فرستادم. یعنی قانون می‌گوید امضای دو نفر اما در این مورد که دوستان می‌فرمایند امضای چهار نفر بوده تا پول از حساب خارج شود! حالا به کجا رفته؟ به حساب‌های شخصی من یا حساب بازیکنان آن هم بعد از دربی؟!

پس در این مورد شما مرتکب هیچ تخلفی نشده‌اید؟

ما داریم از کسی حرف می‌زنیم که روی آنتن زنده تلویزیون به خاطر ۵میلیارد تومان یقه مدیرعامل قبلی استقلال را گرفت! چنین فردی آیا از ۳۵میلیارد تخلف می‌گذرد؟ شما شک نکنید که اگر چنین اتفاقی واقعا رخ داده و من مرتکب تخلف شده بودم اصلا الان با شما صحبت نمی‌کردم بعد از دادگاه حکمم را هم داده بودند! تازه من رسید تمام پرداخت‌ها را برای دکترجان هم فرستادم و سندش هم هست!

این داستان چک مهرداد محمدی چیست؟ شنیدیم که بعد از رفتن شما پاس نشد!

آن چک برای اسپانسر بود و کاملا روال قانونی خود را پشت سر گذاشت. چک به نام مهرداد محمدی ثبت و عضو هیئت مدیره آقای خانی که مدیر امور مالی باشگاه هم بود، چک را رسید و ثبت کرد و تحویل داد. چون حساب باشگاه در آن مقطع بسته بود و مهرداد هم پول می‌خواست و اصولا هر بازیکنی وقتی به باشگاهی می‌آید همان ابتدا درصدی از قراردادش را دریافت می‌کند، خود آقای خانی شخصا در جلسه حضور پیدا کرده و رسید چک را دریافت کردند.

یعنی نیازی به حضور عضو هیئت مدیره نبوده اما برای محکم‌کاری آمده؟

بله دقیقا و طبق قانون جدید چک که باید به نام فرد ثبت شود، این چک نوشته شده در وجه آقای مهرداد محمدی به عنوان بازیکن باشگاه استقلال و بعد از تمام این‌ها، چک برگشت خورد و اصلا پولی جابه‌جا نشد که آقایان بخواهند دنبال تخلف بگردند!

شما روز اول توسط چه کسی برای مدیریت استقلال توصیه شدید؟

اتفاقا این سوال خود من هم هست و از دکترجان خواهش می‌کنم نام آن نماینده مجلسی را که برای من سفارش کرده بود را بیاورند. حداقل این‌که بروم از آن بنده خدا تشکر کنم که چنین لطف بزرگی در حق من کرد!

پس شما توصیه کسی نبودید؟

وقتی آقای فتح‌الله‌زاده رفت، اعضای هیئت مدیره قرآن را واسطه کردند تا من این سمت را بپذیرم. من نه قبل و نه بعد از آن نیازی به این صندلی‌ها نداشتم و آمدم تا فقط کمکی کرده باشم. حالا اجازه بدهید من یک سوال بپرسم!

بفرمایید!

خود دوستان را چه کسی برای این صندلی‌های مهم معرفی می‌کرد؟ اگر به کارنامه هر کس نگاه کنیم جاهایی که بوده و کارهایی که کرده مشخص است. مثلا اعضای فعلی هیئت مدیره استقلال قبلا کجا بودند؟ چه کارنامه‌ای دارند و چه تخصصی که روی این صندلی نشستند؟ همین موضوع در مورد دکتر عزیزمان هم صادق است! این‌که ایشان با سفارش چه کسی وارد کار رسانه‌ای شدند و اساسا چطور سر از سازمان خصوصی‌سازی درآوردند؟ با کدام تخصص؟ ایشان کارنامه مرا منتشر کرده و باشگاه‌داری من در ورزش و حضورم در رشته‌های مختلف را ندیده! اما عجیب نیست که تخصصی در ورزش نداشته باشند و نشناسند چون نمی‌دانند مهرداد محمدی یک هفته قبل از ماجرای بیرانوند استقلالی شد و بعد هم آرمین سهرابیان آمد و ما این‌ها را برای تقویت تیم گرفتیم نه پوشش بیرانوند!

اسکرین‌شات‌هایی از چت‌های شما منتشر شده، در این مورد چه نظری دارید؟

باید از ایشان تشکر کنم چرا که در نهایت صداقت ادعای مرا تایید کردند. من همیشه گفتم باز هم می‌گویم که روش مدیریتم نشستن نیست. من برای پیشبرد کار پیگیرم و مدام دوندگی می‌کنم. برایم عدد و رقم مهم نیست، شأن و جایگاه مهم نیست. وقتی من مسئولیت استقلال بزرگ را قبول کردم باید برای کمترین مبلغ هم مدام بدوم و مدام پی‌گیر باشم. خب آقای دکتر هم که همین را تایید کرده‌اند، ایشان در جلسه بوده و من مدام پیگیری می‌کردم که آقا کار استقلال چه شد؟ من اصلا فکر می‌کنم همه ماجرا بر سر همان عنوان دکترجان است. یعنی این خطاب پاشنه آشیل خیلی از دوستان ماست که اگر یک‌بار آن را نشنوند، به حساب عدم علاقه فرد می‌گذارند. اگر سهوا یکجا شما را دکترجان خطاب نکرده‌ام ببخشید اما بحث بر سر خطاب و عنوان نیست، بر سر عملکرد و کارنامه است.

نگران این نیستید که سایر چت‌هایی که با افراد مختلف داشتید منتشر شود؟

اتفاقا نه فقط نگران نیستم بلکه منتظرم تا اگر دوستان خودشان اقدام نکنند شخصا اقدام کنم! فراموش نکنید وقتی با کسی چت می‌کنید در حافظه گوشی شما هم سیو می‌شود. من هم تمام چت‌های دوستان را دارم و اگر لازم باشد در اختیار مراجع قانونی می‌گذارم! آن‌وقت مشخص می شود که چیزهای دیگری هم در این چت‌ها بود که دوستان منتشر نکرده‌اند!

یعنی منتشر نمی‌کنید؟

من اخلاقا به این کار معتقد نیستم. متن تمام نوشته‌ها هست اما من چون دنبال بازگشت به فوتبال نیستم چنین کاری نکردم و نخواهم کرد. این مملکت قانون دارد و مراجعی هستند که قانونا به این گونه موارد رسیدگی می‌کنند.

اصلا به طور کلی هدف شما از این افشاگری‌ها چه بود؟

فقط می‌خواستم به هواداران استقلال، دوستان و اعضای خانواده‌ام که در تمام این مدت شاهد ظلم‌هایی که به من می‌شد بودند و می‌خواستند که حرف‌هایم را بزنم، جوابی داده باشم. من حتی قصد دفاع از عملکرد خودم را هم نداشتم چرا که گذشت زمان ثابت می‌کند چه کسی خدمت کرد! من حرف‌هایم را زدم و از نظر من همه‌چیز تمام شد و رفت ولی این به این معنا نیست که دوستان فکر کنند قدرت دفاع از خود را ندارم!

اساسا چرا این‌همه برای شما روی صندلی مدیریت استقلال کارشکنی شد؟

اتفاقا برای خودم هم این سوال هست که دکتر جان شما از پرسپولیس هم این‌قدر از همه جزئیات به طور دقیق اطلاعات داری؟ چرا این‌قدر تمرکز شما فقط روی استقلال بود؟

و در پایان اگر حرفی دارید؟

کاش همه در عمق وجودمان باور کنیم که دروغگو دشمن خداست...

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها