کد خبر: 629854
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۵۰:۴۹
| |

باشگاه استقلال از تیم اصفهانی شکایت کرد/ ۳ امتیاز از سپاهان کسر می‌شود

باشگاه استقلال پس از شکست مقابل سپاهان از این تیم اصفهانی بابت رعایت نکردن سقف بودجه شکایت کرد.

باشگاه استقلال از تیم اصفهانی شکایت کرد/ ۳ امتیاز از سپاهان کسر می‌شود
کد خبر: 629854
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ ۱۸:۵۰:۴۹

خرداد ماه گذشته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، با اشاره به ابلاغیه  سقف قرارداد باشگاه‌های ایرانی تصریح کرد: سه موضوع برای ما مطرح است. یکی اینکه شما از تراز مالی باشگاه‌ها مانند من اطلاع ندارید. شک نکنید ادعای درستی است. من تراز مالی باشگاه‌ها را یک به یک دیده‌ام و هیچ باشگاهی سوددهی وجود ندارد. از موارد فیرپلی مالی یکی این است که هزینه‌ها را باید کنترل کرد و دیگری اینکه درآمدها را احصا کرد. الان درآمد باشگاه‌هایمان از کجا است؟ توانستیم حق پخش را بگیریم؟ الان که مشغول حذف حق پخش از برنامه هفتم توسعه هستند. یکی از مواردی است که امیدوارم مجلس به ما کمک کند و در برنامه‌ هفتم توسعه بگذارد یا حداقل شکل آن به گونه‌ای باشد که گرفتاری‌ها حل شود. این جزو مراحل صدور مجوز حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا است و اتفاقاً  جزو دستور هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای نشست فردا هم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرورزشی، وی افزود: ضمانت اجرایی ابلاغیه سقف قرارداد باشگاه‌ها این است که کمیته انضباطی دو بند دارد که اگر کسی خارج از آن رقم قرارداد را ثبت کند طرف مقابل چه بازیکن و چه مربی می‌تواند اعتراض کند و نتیجه ۳ بر صفر شود.روی این موارد در نشست هیئت رئیسه بحث می‌شود و هیچ کدام آنها الان تصویب شده نیست. دومین ضمانت این است که جریمه‌های مالی برای این کار در نظر بگیریم که کسی نرود خارج از چارچوب ثبت کند. یکبار برای قرارداد بازیکنان این تجربه را داشتیم اما ما الان برای قرارداد بازیکن قرارداد نداریم و این مربوط به باشگاه‌هاست. یکسری از دوستان این موارد را کنار هم می‌گذارند. برای بازیکنان این طرح شکست خورده بود. ما ابلاغیه را برای بازیکنان قرار ندادیم  بلکه مربوط به کل اعضای تیم است. آمدیم برای بودجه باشگاه ابلاغیه صادر کردیم. طبق آن چیزی که در فوتبال دنیا و مجوز حرفه‌ای است می‌گویند در فدراسیون فوتبال و لیگ خودتان چقدر می‌خواهید هزینه کنید.

حالا باشگاه استقلال با استناد به مصاحبه خود مهدی تاج از باشگاه سپاهان شکایت کرده است. جالب اینکه در صورتی که سپاهان اصفهان متخلف شناخته شده و بازی این تیم برابر استقلال ۳ بر صفر شود، هیچ امتیازی به تیم آبی پایتخت نخواهد رسید!

استقلال هم بازنده شده و این نتیجه به قوت خود باقی می‌ماند اما ۳ امتیاز از سپاهان کسر می‌شود که این بیشتر به سود پرسپولیس خواهد بود. در واقع بازنده شدن و کسر امتیاز از سپاهان، درصورت برتری پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان، یحیی گل محمدی و شاگردانش را به صدر جدول خواهد فرستاد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها