کد خبر: 624380
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۷:۴۲
| |

واکنش روزنامه دولت به استعفای سجادی

روزنامه دولتی ایران ورزشی هم خبر استعفای حمید سجادی و جدایی قریب الوقوع او از وزارت ورزش را تایید کرده است.

واکنش روزنامه دولت به استعفای سجادی
کد خبر: 624380
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۷:۴۲

خبر استعفای حمید سجادی تازگی ندارد. آنقدر تکرار شده که باورش را سخت کرده اما انگار این آخری را باید جدی گرفت. گفته می‌شود وزیر ورزش و جوانان از حضور در وزارت ورزش استعفا داده و منتظر تصمیم رئیس جمهور است. شاید همین امروز و فردا اتفاقی بیفتد و سرپرستی برای وزارت ورزش منصوب شود.

به گزارش ایران ورزشی، روزی که حمید سجادی از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت، مشخص بود رأی مجلس نشانه اعتماد نمایندگان نیست. روند رأی اعتماد به سایر وزرای پیشنهادی به گونه‌ای پیش رفت که نمایندگان، اولویت‌های مهم‌تری داشتند. او در کمیسیون فرهنگی حتی یک رأی مثبت هم نداشت و همین نظر به صحن علنی مجلس کشیده شد اما در نهایت حمید سجادی به وزارت ورزش راه پیدا کرد، آن هم به خاطر اینکه چند وزیر پیشنهادی دیگر باید رد می‌شدند و وزارتخانه‌شان در نگاه نمایندگان مجلس مهم‌تر بود.

با گذشت دو سه ماه از آن روز، اولین خبر درباره جدایی حمید سجادی از وزارت ورزش مطرح شد و تا امروز که تقریباً دو سال از شروع به کار کابینه دولت می‌گذرد، بارها و بارها حمید سجادی در آستانه جدایی از وزارت ورزش قرار گرفته است.

سه کارت زرد نمایندگان مجلس، اعلام وصول طرح استیضاح وزیر در مجلس و اخباری که درباره استعفا گرفتن از وزیر ورزش بعد از سفر سوییس و ... مطرح شد، نشان می‌دهد که حمید سجادی از ابتدا موقعیت متزلزلی داشته است. سانحه‌ سقوط هلیکوپتر که چند ماه پیش اتفاق افتاد، برای مدتی فشارهایی که روی حمید سجادی برای استعفا از وزارت ورزش بود را کم کرد اما طی یک ماه گذشته، عوارض ناشی از آن سانحه، بهانه‌ای شد برای منتقدان سجادی تا بگویند« او شرایط تصدی پست وزارت ورزش را ندارد و کسالت اجازه نمی‌دهد تصمیمات درستی بگیرد.»

حتی گفته می‌شود یکی دو نفر از معاونان وزیر در نشست با نمایندگان مجلس بر این موضوع تأکید کرده‌اند و همین مسأله باعث شده روند جدایی سجادی از وزارت ورزش در این چند هفته اخیر تسریع شود.

البته هر بار که خبری درباره استعفا مطرح شده، وزارت ورزش تکذیبیه داده، جز دیروز که این کار را نکرد و همین سکوت موضوع استعفای وزیر را پررنگ‌تر می‌کند.

حتی چند روز پیش احمد دنیامالی که اختلاف او با سجادی به یک دهه قبل برمی‌گردد، با صراحت درباره این موضوع صحبت کرد و از تعامل مجلس و دولت در رابطه با این مسأله خبر داد.

حرف‌های دنیامالی آنقدر صریح و شفاف بود که حتی در برنامه‌های تلویزیونی نیز درباره‌اش صحبت شد و وقتی کار به اینجا کشید، می‌شد با اطمینان درباره جدایی وزیر حرف زد.

حالا با عبور از همه این صحبت‌ها خبر می‌رسد که سجادی استعفایش را به رئیس جمهور ارائه کرده اما هنوز از سوی دولت واکنش رسمی به آن صورت نگرفته است. این در حالی است که نزدیکان وزارت ورزش هم بر رفتن حمید سجادی تأکید دارند اما برای نهایی شدن این اتفاق منتظر اعلام نظر رسمی رئیس جمهور هستند.

البته سجادی همچنان آخرین مقاومت‌هایش را انجام می‌دهد. او در نشست هیأت دولت هم شرکت کرد اما گمانه‌زنی‌ها درباره جدایی وزیر آنقدر قوی است که حضور در نشست هیأت دولت، شک و شبهه‌ای در آن ایجاد نمی‌کند  و ظرف امروز و فردا این جابه‌جایی انجام می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها