کد خبر: 624003
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۱:۳۳:۲۰
| |

پیشکسوت سرخابی‌ها در گفت‌وگو با اعتماد:

عبدی برای ۲۰ دقیقه خوب است؛ ارسلان تمام کننده نیست!/ آینده این گلر از بیرانوند هم زیباتر است

غلامرضا فتح‌آبادی ستاره سال‌های گذشته استقلا و پرسپولیس و تیم ملی در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد به بررسی شرایط این دو تیم پرداخته است.

عبدی برای ۲۰ دقیقه خوب است؛ ارسلان تمام کننده نیست!/ آینده این گلر از بیرانوند هم زیباتر است
کد خبر: 624003
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۱:۳۳:۲۰

زمان زیادی تا شروع لیگ برتر باقی نمانده است و تیم‌ها مشغول یارگیری هستند اما در پرسپولیس و استقلال روند یارگیری‌ها به کندی صورت می‌گیرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، اتفاقی که باعث نگرانی هواداران دو تیم شده است. قرمزها هنوز دروازه‌بان دوم ندارند و در پست دفاع چپ و مهاجم کمبود بازیکن دارند و تکلیف سرلک‌ هم هنوز مشخص نیست و در سوی دیگر آبی‌ها با کوهی از بدهی‌های گذشته به‌جا مانده از مدیران قبلی دست و پنجه نرم می‌کنند و شرایط دشواری برای بستن تیمی قدرتمند دارند. برای بررسی بیشتر از وضعیت دو تیم با غلامرضا فتح‌آبادی یکی از پیشکسوتان ملی‌پوش که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد، تماس گرفتیم. گپ و گفت اختصاصی خبرنگار اعتماد با مهاجم گلزن دهه‌های دور فوتبال‌مان را در ادامه می‌خوانید.

*برای شروع بگویید شما را باید پرسپولیسی بدانیم یا استقلالی؟

برای من فرقی ندارد اما وقتی مصاحبه‌ای از من گرفته می‌شود مردم تیتر را می‌بینند و طبق همان تیتر می‌گویند پرسپولیسی یا استقلالی‌ام. من برای هر دو تیم سالیان زیادی زحمت کشیدم و برای آنها گل زدم و طرفداران را خوشحال کردم. الان هم به عنوان پیشکسوت دو تیم مصاحبه می‌کنم. هیچ‌وقت نقدهای تخریبی نمی‌کنم. سعی می‌کنم صحبت‌هایم نقدهای سازنده برای هر دو تیم باشد.

*بسیار خوب. وضعیت استقلال در نقل‌و‌انتقالات چطور پیش می‌رود؟

همین‌طور که شما مستحضرید وضعیت مدیریت و سرپرست در یکسال گذشته فاجعه‌بار بود. در دنیا بی‌سابقه است که برای یک باشگاه در طول یک فصل چهار تا پنج سرپرست یا مدیر انتخاب کنند. می‌آیند سرمربی انتخاب کنند بعد می‌فهمند اصلا قرارداد ندارد دوباره قرارداد امضا می‌شود بعد اجازه نمی‌دهند بازیکن بگیرند یا فلانی طلبکار است یا بدهکار است و دست جواد نکونام بسته است. نکونام یکی از مربیان خوب و یکی از آینده‌داران و سرمایه فوتبال ملی ما است که باید از وجودشان به نحو احسن استفاده کرد. حالا با حضور خطیر که مدتی هم نبوده وضعیت نامفهوم است و مشخص نیست باشگاه چقدر بدهی دارد یا آنچه سرمربی خواسته برآورده شده یا خیر که من اطلاعی ندارم اما تا آنجا که خبر دارم نسبت به پرسپولیس خیلی ضعیف عمل کرده است.

غلامرضا فتح آبادی-2

*اما پرسپولیس هم بازیکنان زیادی جذب نکرده.

یحیی با آنچه بنیانگذارش برانکو بود و همچنین با توانایی هر چه بیشتر خودش به موفقیت دسترسی پیدا کرد و به جز لیگ قهرمانان آسیا تمام جام‌ها را به دست آورده است و الان هم پخته‌تر از ۵ سال پیش است و نفراتی دارد که چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کنند. یک‌سری از آنها در تیم ملی هم حضور دارند. اگر دست به این ترکیب بزند موفقیت‌هایی که قبلا به دست آورده به خطر خواهد افتاد. الان فکر کنم یحیی خیلی خوشحال است که هم سپاهان هم تراکتور بیش از ده، یازده تغییر داشتند و هماهنگی بازیکنان این تیم‌ها برهم ‌خورده است. حالا تا هفته پنجم ‌این ‌تیم‌ها امتیاز از دست می‌دهند و سرمربی هم مصاحبه می‌کند و می‌گوید تیم‌ هنوز هماهنگ ‌نشده و این یعنی دوازده امتیاز از دست رفته به این‌ امید که این ‌تیم ‌هماهنگ شود! در کشورهای دیگر همین‌طور است؟ این همه بازیکن عوض می‌شود در طول یک ‌فصل؟‌ نهایت یک یا دو تغییر داشته باشند.

*اعتقاد دارید تغییرات زیاد به ضرر تیم‌ها می‌شود؟

بله. مثلا من با شما در طول سال دوباره مصاحبه می‌کنم و کمی استرس دارم اما اگر بیشتر با شما وقت بگذرانیم راحت‌تر حرف می‌زنم. یک جایی هم اگر حرفی نادرست گفتم جنابعالی ویرایش می‌کنید. الان ببینید بعضی تیم‌ها در ترکیه هستند و هوا گرم است و بازی‌ها در مرداد هم برگزار می‌شود و بازیکنان جابه‌جا شدند. همه اینها در طول هفته‌های اول مشخص خواهد شد. به نظرم با این وضعیت پرسپولیس امسال هم روی کاغذ شانس اول قهرمانی است چون یارهای اصلی را عوض نکرد.

*پرسپولیس در خط دروازه فقط یک بیرانوند را دارد. با این وضعیت به مشکل نمی‌خورد؟

گلر دوم در حد بیرانوند نداریم. اگر هم باشد ۲۰ تا ۳۰ میلیارد باید بدهند اما اگر اتفاقی برای او رخ دهد پرسپولیس باید نفر دوم داشته باشد. اگر آرشا شکوری را می‌آوردند و برای بعضی بازی‌ها از او استفاده می‌کردند فکر می‌کنم آینده شکوری از آینده بیرانوند هم زیباتر می‌شد! این پسر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

*شما خودتان مهاجم بودید و در خط حمله هر دو تیم هم بازی کردید‌.‌ شرایط این دو تیم در این نقطه از زمین را چطور ارزیابی می‌کنید؟‌

در پرسپولیس تا جایی که یادم می‌آید چه قبل از زمان بازی من چه در زمان بازی من همیشه یک یا دو مهاجم سرزن داشته است. پرسپولیس نیاز دارد که مهاجم سرزن داشته باشد تا زمانی که حریف بازی بسته انجام داد، بتواند بازی مستقیم را انجام دهد. با تمام احترامی که برای مهاجمان فعلی پرسپولیس قائلم اما در حد ۹۰ دقیقه نیستند به خصوص عبدی که چند سال است در این تیم ‌حضور دارد اما می‌شود از او ۲۰ تا ۲۵ دقیقه استفاده کرد و از او بازی خوبی گرفت اما اگر عیسی می‌ماند شرایط بهتر بود. او مهاجمی بود که هر آن بوی گل می‌داد. در استقلال هم که ارسلان و شهباززاده هستند که پا به سن گذاشته هستند. ارسلان هم بازیکن خوبی است اما تمام‌کننده خوبی نیست. اگر هم بخواهند تمام بار تهاجمی استقلال روی دوش مهرداد محمدی باشد او را از دست خواهیم داد! زمانی که آرمان رمضانی در پرسپولیس بود پیشنهاد دادم ۶ ماه تامینم کنید رمضانی را تبدیل می‌کنم به بازیکن سرزن تیم ملی‌‌ اما این کار را نمی‌کنند. چرا رمضانی با آن قد نباید نیم تا چهل و پنج سانتر بپرد؟ چرا نباید فرود و اوج‌گیری توپ را بداند یا پرش سه گام و درجا سرزن را نداند. پس یکی را می‌خواهد با او کار کنند.‌ جواد روی او حساب باز کند راه دور نمی‌رود. فقط باید با او تمرین کرد تا در ذهنش باشد و اگر روی او کار کنند فکر نمی‌کنم دروازه‌بانی بتواند مقابل رمضانی دوام بیاورد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها