کد خبر: 615563
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۰۹:۴۵:۱۸
| |

بازیکن اسبق سرخابی ها در گفت‌وگو ‌ با «اعتماد»:

دربی جنجالی می شود/ پرتاب‌های بیرانوند از من بهتر است!

علی علیزاده که سابقه پوشیدن پیراهن دو تیم استقلال و پرسپولیس را در کارنامه دارد در گفت و گویی با روزنامه اعتماد در مورد دربی حرف زده است.

دربی جنجالی می شود/ پرتاب‌های بیرانوند از من بهتر است!
کد خبر: 615563
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۰۹:۴۵:۱۸

تب و تاب دربی به نقطه اوج رسیده و زمانی که این مصاحبه را می‌خوانید احتمالا چند ساعت به شروع بازی فینال زمان باقی نمانده است و سرخابی‌های پایتخت در جدالی نفسگیر به مصاف یکدیگر می‌روند. نبردی که برنده آن تا هفته‌ها هوادارانش را خوشحال می‌کند و در نقطه مقابل تیم بازنده جدا از اینکه یک جام را از دست می‌دهد، بازی حیثیتی را هم به حریف داده است. باید پذیرفت اعضای تیم بازنده تا مدت‌ها ناچار به سکوت خواهند بود! علی علیزاده یکی از بازیکنانی است که تجربه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارد و در تقابل این دو تیم برای استقلال گلزنی هم کرد. او با تمام وجود شرایط دو تیم‌ و جو سنگین این بازی را احساس کرده است.

به گزارش روزنامه اعتماد، علیزاده در گفت‌وگو با «اعتماد» گفته امیدوارم این اتفاق رخ ندهد، اما به دلیل حساسیت بالای این بازی فکر می‌کنم دربی به جنجال کشیده شود. در ادامه گفت‌وگوی روزنامه «اعتماد» با بازیکنی که بعد از جدایی از پرسپولیس به استقلال پیوست و نامش به عنوان یکی از یاغی‌های این دو تیم ‌ثبت شده را می‌خوانید.

  زمان زیادی تا شروع دربی باقی نمانده؛ نظر شما درباره این بازی چیست؟ 

فکر می‌کنم یک بازی متفاوتی می‌شود، چون به قول ما فوتبالی‌ها استقلال عزمش را جزم کرده تا این بازی را ببرد، چون از قهرمانی در لیگ دست کشیدند و یکی از دلایلش هم اتفاقات داوری بود حالا می‌آیند تا ببرند.

  منظورتان از متفاوت چیست؟ 

از لحاظ حاشیه‌ای می‌گویم. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد، اما فکر می‌کنم این دربی حاشیه دارد!

  در بین صحبت‌های‌تان گفتید داوری در قهرمان نشدن استقلال نقش داشت. شفاف‌تر توضیح می‌دهید؟

کارشناسان گفتند بین این دو تیم پرسپولیس سود بیشتری از داوری برده البته خدای نکرده این اتفاقات داوری عمدی نبوده طبق آمار این‌طور بوده و حتی استقلالی‌ها گفتند داور خارجی بیاورند، اما آقای خورشیدی انتخاب شد. در کل فکر می‌کنم بازی برای هر دو تیم‌ دشوار است.

  فکر می‌کنید بهتر بود از داور خارجی استفاده کنند؟

امیدوارم نتیجه بازی در زمین رقم بخورد و بازی خوبی شود تا عوامل تیم‌ها بعد از بازی نگویند داوری باعث این نتیجه شد. اما اصلا داور خارجی مدنظر من نیست.

  پرسپولیس سزاوار قهرمانی در لیگ برتر بود؟‌

بله، سزاوار بودند وگرنه قهرمان نمی‌شدند. البته سه تا تیم بالای جدول لایق قهرمانی بودند و بازی‌های آخر سپاهان روی کاغذ آسان‌تر هم بود که مقابل ملوان مساوی کردند و این شانس را از دست دادند. اما پرسپولیسی‌ها تلاش بیشتری کردند و مزد زحمات‌شان را هم گرفتند در کنار آن اتفاقات سهوی داوری هم به نفع این تیم شد و کمک کرد.

  استقلال فقط به دلیل اشتباهات داوری قهرمان نشد؟ 

خیر، همه ‌چیز که داوری نیست و این را نمی‌پذیرم! داوری یک یا دو بازی اشتباه کند بقیه بازی‌ها چی؟ اما کفه ترازو به لحاظ اشتباه داوری بیشتر علیه این تیم بود.

  اما کارشناسان داوری در چند برنامه تلویزیونی گفتند بیشترین سود را بین تیم‌های بالای جدول سپاهان برد. 

نسبت به این دو تا تیم (پرسپولیس و استقلال) منظورم بود. قطعا پرسپولیس با شایستگی قهرمان شد به این موضوع شک نکنید؛ چون آنها یک تیم‌ خوب و با نظم بودند و به لحاظ فنی هم تیم خوبی نشان دادند.

  نقطه ضعف استقلال در این فصل چه بود؟ 

خط دفاعی این تیم وگرنه خط حمله‌اش خوب و آتشین بودند. اما در خط دفاع محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها دست به دست هم داد تا از لحاظ دفاع تیمی به مشکل بخورند و نتیجه لازم را نگیرند.

  پرسپولیس چطور؟ 

پرسپولیس تقریبا در همه پست‌ها مهره‌های خوبی دارد و چند بازیکن مثل عالیشاه و امیری که در چند پست بازی می‌کنند. فکر می‌کنم‌ آنها نسبت به استقلال یکدست‌تر بودند و نتیجه‌اش هم را گرفتند.

  دوست داشتید اگر می‌شد برای کدام تیم بازی می‌کردید؟ پرسپولیس یا استقلال؟ 

برای هر دو تیم، چون برای هر دو تیم بازی کردم، دوست داشتم الان برای تیم شهر خودم مس رفسنجان بازی کنم!

  در دربی سابقه گلزنی دارید . گلی که در آن زمان خیلی هم پر سر و صدا بود‌! 

آن زمان بازار این صحبت‌ها داغ بود که توپ به تیر خورده یا ساق یا پشت پا! گذشته‌ها گذشت، اما واقعا توپ به پاشنه چپ من خورد و وارد دروازه شد.

  جو استادیوم هم در آن زمان عجیب و غریب بود! 

اولین بازی‌ام با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال بود. 50 تا 60 هزار تا تماشاگر دیده بودم، اما 120 هزار تا نه! استرس خاصی داشت، اما 10 دقیقه اول شرایط سخت است و بعد عادی می‌شود.

  فکر می‌کنی صحبت‌های مربی قبل از دربی چقدر روی عملکرد بازیکنان تاثیر می‌گذارد؟ 

بیشتر حاشیه تاثیر داشت، اما الان تیم‌ها فنی‌تر شدند و آنالیز بهتری از رقیب دارند و شرایط فنی بهتر شده، اما آن زمان حاشیه‌ها بیشتر بود.

  در آن زمان سرخابی‌ها روی تاکتیک اوت دستی شما حساب ویژه‌ای باز می‌کردند؟ 

بله، در پرسپولیس خدابیامرز علی انصاریان و جواد کاظمیان بودند و در استقلال هم باز هم مرحوم انصاریان و پیروز قربانی و امیرحسین صادقی. بازی‌ها پنجشنبه و جمعه بود و هر چهارشنبه تمرین اوت دستی می‌کردیم. جواد کاظمیان نقطه قوتی که داشت بین نقاط کور قرار می‌گرفت و توپ را برای او می‌ساباندند و او توپ‌ها را گل می‌کرد! جواد قد بلندی نداشت، اما باهوش بود.

  پرتاب دست بیرانوند بهتر است یا شما؟ 

علی تک‌دست می‌اندازد، اما علی بهتر است و ما کوچک همه هستیم.

  به عنوان سوال آخر، اگر زمان به عقب برمی‌گشت باز هم از پرسپولیس به استقلال می‌رفتید؟ 

آن زمان مدیر برنامه‌ای نبود، اما اگر شرایط الان بود تصمیمات بهتری نسبت به استقلال و پرسپولیس می‌گرفتم.حالا چه استقلال و چه پرسپولیس.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها