کد خبر: 623837
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۲:۴۵:۴۳
| |

قربان‌زاده قربانی تصمیمات خودش شد

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان خصوصی‌سازی در حوزه فوتبال گفت قربان‌زاده قربانی تصمیماتی شد که خودش گرفته بود.

قربان‌زاده قربانی تصمیمات خودش شد
کد خبر: 623837
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۲:۴۵:۴۳

امیر رضا واعظ آشتیانی درباره برکناری حسین قربان‌زاده از ریاست سازمان خصوصی‌سازی گفت: او گفته بود به نظرات کارشناسی احترام می‌گذارد، اما در خصوصی‌سازی فوتبال احترامی به حوزه کارشناسی نگذاشت. کسانی مشاور قربان‌زاده بودند که به او آدرس غلط می‌دادند. او گفته بود اگر خصوصی‌سازی سرخابی‌ها انجام نشود، استعفا می‌کند و کاش همان زمان استعفا می‌کرد تا برای دولت هزینه‌ای تراشیده نمی‌شد.

وزیر ورزش برای واگذاری غلط استقلال و پرسپولیس یک پاس گل داد

به گزارش تسنیم، وی با انتقاد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنها فقط تماشاگر بودند و موضعی در مقابل قربان‌زاده نگرفتند. همین باعث شد او سیاست آزمون و خطا را پیش ببرد و از شیوه «راه بنداز، جا بنداز» استفاده کند. گفته بودم نوع واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در دولت قبل، یک تله برای دولت جدید بود که وزیر ورزش هم یک پاس گل داد و بدون بررسی نقاط ضعف و قوت، بر این واگذاری غلط صحه گذاشت.

رئیس بعدی سازمان خصوصی‌سازی چالش بزرگی خواهد داشت

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه حمید سجادی مشوّق این نوع واگذاری سرخابی‌ها بود، خاطرنشان کرد: دولت به همین خاطر باید پاسخگوی عملکرد قربان‌زاده در فروش سهام سرخابی‌ها باشد. رئیس بعدی سازمان خصوصی‌سازی هم چالش اجتماعی بزرگی پیش‌رو دارد. پیش‌تر تذکر داده بودیم که ورود به این موضوع (واگذاری استقلال و پرسپولیس) چالش‌های اجتماعی و سیاسی خواهد داشت و دیدیم عده‌ای قربانی این مسئله شدند.

قربان‌زاده قربانی تصمیمات خودش شد

واعظ آشتیانی با اشاره به انتصاب قربان‌زاده به‌عنوان جانشین وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد: متأسفانه اینکه یک مدیر ناموفق در سمت دیگر یا بالاتری قرار بگیرد، به یک رویه تبدیل شده است. قربان‌زاده قربانی تصمیم‌گیری‌ها و روش‌هایی شد که خودش در این نوع واگذاری در پیش گرفته بود. متولیان بورس و فرابورس همان زمان، بارها نگرانی خودشان بابت نوع واگذاری دو باشگاه را اعلام کردند.

قربان‌زاده فضای ورزش را نمی‌شناخت و بی‌محابا وارد این حوزه شد

وی در مورد اظهارات گاه و بیگاه رئیس مستعفی سازمان خصوصی‌سازی درباره فوتبال گفت: قربان‌زاده فضای ورزش را نمی‌شناخت و ورود بی‌محابایی به این حوزه داشت که این ورود به قربان‌زاده صدمه زد. او توجهی به تلنگرها و توصیه‌ها نداشت و فکر نمی‌کرد آسمان یک روز ابری می‌شود. برخی‌ فکر می‌کنند هر تصمیمی می‌تواند خوشایند خود و دیگران باشند. با این حال تصمیم و کار شجاعانه بر مبنای عقلانیت است، نه آزمون و خطا.

استقلال و پرسپولیس چه شفافیتی داشتند؟

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه هر اظهار نظر حاشیه‌ای برای سرخابی‌ها مشکل‌ساز می‌شود، اظهار داشت: قربان‌زاده صحبت‌هایی کرد که شاید نیت خیری داشته، اما نتوانست کلمات را به‌خوبی کنار هم بگذارد. برخی اظهارات قربان‌زاده درست بود، اما مکرراً می‌گفت چون استقلال و پرسپولیس در بورس عرضه شدند، شفاف شده‌اند. این دو باشگاه چه شفافیتی داشتند؟ استقلال و پرسپولیس میلیاردها تومان بدهی دارند.

دولت باید در قبال پول‌های ضایع شده مردم پاسخگو باشد

واعظ آشتیانی با بیان اینکه در صورت اداره دو باشگاه مطابق قانون تجارت چنین مشکلاتی ایجاد نمی‌شد، به تسنیم گفت: در این صورت یک حسابرس از سرخابی‌ها گزارش سالانه تهیه می‌کرد و سود و زیان‌ها مشخص می‌شد. منطقی نبود بگویند عرضه استقلال و پرسپولیس سبب شفافیت همه امور این دو باشگاه شد. این چه شفافیتی است که استقلال هم بدهکار شود و هم پول‌های باشگاه از بین برود؟ دولت باید در قبال پول‌های ضایع شده مردم پاسخگو باشد

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها