کد خبر: 537821
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۴:۲۸
| |

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی:

70 درصد ارزش سرخابی‌ها مربوط به برند آنها است

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه 70 درصد ارزش‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مربوط به برند آنها است، گفت: احتمال درج نماد این دو شرکت در اوایل اسفند در بازار پایه فرابورس وجود دارد.

70 درصد ارزش سرخابی‌ها مربوط به برند آنها است
کد خبر: 537821
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۴:۲۸

حسین قربان‌زاده ، رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد اینکه آیا صورت‌های مالی استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس ثبت شده است، گفت: صورت‌های مالی دو باشگاه فوتبالی سرخابی‌ها به تأیید سازمان حسابرسی و حسابرس رسمی رسیده و باید در مجمع این شرکت‌ها به تأئید برسد. از طرفی سازمان بورس یکسری شرایط برای ثبت این شرکت‌ها درنظر گرفته است که از جمله اینکه صورت‌های مالی حسابرسی شده ارائه شود. بنابراین بخش عمده این مراحل طی شده است.

به گزارش فارس، وی گفت: حتی مرحله گزارش توجیهی برای افزایش سرمایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از محل صرف سهام ارائه شده و سازمان حسابرسی آن را بررسی می‌کند و وقتی به تأیید سازمان بورس برسد، برای تصویب به مجمع فوق‌العاده سرخابی‌ها برای مصوبه افزایش سرمایه از محل صرف سهام ارائه می‌شود.

وی گفت: بعد از طی این مراحل وثبت مراحل حسابرسی صورت‌های مالی و همچنین تأیید صورت‌ها در سازمان بورس، آن موقع دو شرکت استقلال و پرسپولی برای درج در بازار پایه فرابورس آماده می‌شود و مردم می‌توانند در افزایش سرمایه این دو شرکت از محل صرف سهام مشارکت کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: قرار است با درج دو شرکت استقلال و پرسپولیس به میزان 50 درصد از سرمایه ثبتی این دو شرکت که حدود 10 درصد ارزشگذاری فعلی است، در بازار پایه فرابورس درج شود.

قربان‌زاده در مورد اینکه ارزشگذاری پرسپولیس 3 هزار و 200 میلیارد تومان و ارزشگذاری استقلال 2800 میلیارد تومان از سوی شما اعلام شد، چه میزان از این ارزشها مربوط به برند تجاری دو باشگاه است، گفت: براساس جداولی که تهیه شده است، عمده این ارزش یعنی حدود 70 درصد از ارزش دو شرکت مربوط به برند تجاری‌شان است و امیدواریم مردم در افزایش سرمایه دو شرکت فرهنگی ورزشی مشارکت کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه به نظر شما فرایند درج سرخابی‌ها در بازار پایه تا کی انجام می‌شود گفت:‌ قبلا گفته بودیم تا آخر بهمن انجام می‌شود، اما با روند کنونی و جلسات پی‌درپی احتمالا به هفته‌های اول اسفندماه می‌رسد.

قربان‌زاده در مورد اینکه در حال حاضر چنددرصد از کار ثبت شرکت‌های استقلال و پرسپولیس پیش رفته است، گفت: حدود 80 درصد از مسیر طی دو ماه گذشته و در جلسات فشرده پیشرفت داشته‌ است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها