کد خبر: 619539
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۵۹:۵۹
| |

روایت عضو مجمع فدراسیون فوتبال از یک اتفاق مرموز:

عزل عزیزی خادم غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرانسانی بود!

سید سعید سیدالحسینی به روزنامه اعتماد گفت دلایلی که هیئت رئیسه برای عزل عزیزی خادم مطرح کرد قانع‌کننده نبود و ما آخرش هم نفهمیدیم او چرا برکنار شد.

عزل عزیزی خادم غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرانسانی بود!
کد خبر: 619539
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۵۹:۵۹

زمستان 1400 شهاب‌الدین عزیزی خادم در اقدامی مشکوک توسط اعضای هیئت رئیسه به صورت موقت عزل شد تا مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین رکن فوتبال در نخستین جلسه خود تصمیم نهایی را در رابطه با عزل یا ابقای او بگیرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در مجمع فدراسیون در تاریخ خرداد 1401، به عزیزی خادم اجازه حضور و دفاع از خود داده نشد! در آن جلسه یکی از افرادی که به روند عزل رئیس فدراسیون انتقاد جدی داشت سید سعید سیدالحسینی رئیس هیئت فوتبال استان سیستان‌وبلوچستان بود که به نمایندگی از روسای هیئت‌ها خطاب به نماینده فیفا انتقادات خود را مطرح کرد. با این حال فضای پرتنش مجمع باعث بروز حاشیه‌هایی شد که شایعاتی را نیز به دنبال داشت.

سیدالحسینی در رابطه با آن جلسه در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت: «موقعی که آن مجمع تشکیل شد دوستان به این جمع‌بندی رسیده بودند که به دو نفر وکالت بدهند برای صحبت. آن دو نفر من و آقای طالقانی رئیس هیئت فوتبال خوزستان بودیم. قرار بود چهار نفر از اعضای هیئت رئیسه هم استیضاح شوند. آقایان سراجی، براتی، اصولی و حیدری. آقای سراجی که افتاد و دو نفر دیگر ناپلئونی ماندند. یک نفر هم رای آورد. اینکه من صحبت کردم به این دلیل بود که بچه‌های زیادی بودند که با من هم عقیده بودند اما آنها فضایی برای حرف زدن نداشتند. من به نمایندگی از بچه‌ها اعتقادمان بر این بود که در آن مجمع می‌بایست کسی که رئیس فدراسیون است و قرار است عزل شود، طبق اصول اساسنامه، اصول اخلاقی و انسانی بیاید و از خودش دفاع کند. عزل دائم هم توسط مجمع باید انجام شود. چون مجمع است که هم رئیس فدراسیون را انتخاب می‌کند هم هیئت رئیسه را. بنابراین کسی که خودش انتخاب می‌کند می‌تواند یک نفر را بردارد. کما اینکه برای هیئت رئیسه که آقای عزیزی خادم یک نفر از هیئت رئیسه بود را‌گیری اتفاق افتاد اما برای ایشان این اتفاق نیفتاد.»

او در واکنش به تنش‌های موجود در آن جلسه گفت: «وقتی مجمع به این سمت و سو می رود می گویند دو سه نفر نماینده بیایند. وقت هم به اندازه کافی دادند. من احساس می کردم به آن جایگاه خدشه وارد شده. چون ما به آن جایگاه رای داده بودیم. به جز آقای عزیزی خادم هر کس دیگری هم بود من همان دیدگاه را داشتم چون حس می کردم یک بی عدالتی دارد اتفاق می افتد. من جزو افرادی بودم که خیلی به آقای عزیزی خادم نزدیک نبودم. من هیچ وقت ایشان را به اسم کوچک صدا نکردم. من در کمیته پزشکی فدراسیون بودم. من تنها پزشک کل هیئت های استان ها بودم. همین الان هم دوباره به من گفتند بیا برو رئیس کمیته پزشکی شو. گفتم اجازه بدهید من بروم فکر کنم ببینم از پسش بر می آیم یا نه. هرچند کار تخصصی من است چون پزشکم. پس بنابراین این شکلی نبود که من سمتی داشته باشم در فدراسیون یا رفاقتی. آن چایگاه برای من مهم بود. چرا؟ چون ما به آن جایگاه رای داده بودیم. پس این به خود من و همه بچه هایی که آنجا نشسته بودند بر می خورد. باید یک جایی از این مساله دفاع می کردیم و کجا بهتر مجمع؟»

سیدالحسینی در آن جلسه می‌خواست به زبان انگلیسی در مورد اتفاقات رخ داده برای نماینده فیفا مواردی را مطرخ کند که با تذکر میرشاد ماجدی روبرو شد. سیدالحسینی در این رابطه اظهار داشت: «تصمیم داشتم این را برای آن خانمی که از فیفا آمده بود انگلیسی بگویم که متوجه شود. برای همین من شروع کردم انگلیسی حرف زدن که دوستان آقای ماجدی و کامرانی فر تذکر دادند. آن موقع یک جو نسبتا متشنجی هم از قبل وجود داشت و هر کس رفتارهای خاصی هم از خودش نشان می داد که مورد تایید من و دوستانم نبود. جو خلاصه جو جالبی نبود. من با اصل ماجرا که اتفاق افتاد مشکل داشتم. با آن روند و پروسه برکناری. از نظر من آن پروسه عادلانه و قانونی نبود. با اشخاص من کاری ندارم. شما شک نکنید اگر این اتفاق برای میرشاد ماجدی رخ داده بود به همین شکل وارد عمل می شدم. چون من هیچ دینی از نظر اقتصادی، از نظر پست و مقامی نداشتم. به عنوان یک وظیفه ای که دفاع از ساختار فوتبال ملی و مردم هست وارد عمل شدم. خیلی از بچه های هیئت که با ما ارتباط داشتند خدا شاهد است همین دیدگاه را دارند. بیخودی که من نماینده شان نشده بودم. چرا آقای جعفرزاده نماینده نشد؟ چرا آقای غفاری نشد که پیر هیئت هاست؟ چرا آقای ششگلانی که پیر هیئت هاست نبود؟ می خواستند کسی باشد که از این مساله دفاع کند.»

سیدالحسینی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از آن اعتراض تحت فشار قرار گرفت یا خیر توضیح داد: «نه به این شکل نبوده است. هیچ فشاری حداقل به من کسی وارد نکرد. من باید صحبت می کردم چون نماینده بچه ها بودم. اما از نظر برخی از این دوستان این صحبت ها، صحبت هایی که خوشایند دیگران باشد نبود. در همین حد که یک نفر بیاید به من از داخل مجموعه و نه از یک جای بیرونی بگوید مثلا خیلی تند نرو. یک جوری به من گفتند که این اتفاقی است که قرار است بیفتد و حالا تو می خواهی چه کار کنی؟»

او در پاسخ به این سوال که بالاخره دلیل عزل عزیزی خادم چه بود گفت: «وقتی تصمیم گرفتند یک آدمی را بزنند می زنند دیگر. هی برایش مساله ایجاد کردند و بحث ساختند. آخرش هم واقعا ما قانع نشدیم. قانع نشدیم که علت برکناری ایشان چه بود. آن 15 مورد، 16 موردی که سخنگوی محترم فدراسیون می گفت یا بقیه می گفتند به نظر من چیزی نبود. از نظر ما دو تا تخلف مهم است. یک: اخلاقی. آدمی که زندگی و زن و بچه مردم دستش باشد و اقدام نادرستی بکند. دو: مالی. بیت المال یا غیر بیت المال دستش باشد و آن را حیف و میل کند. یا برای خودش و عیادی خودش بردارد. اگر این چیزها را ثابت کردید بیایید به ما بگویید. باقی حرف ها مثل VAR و اسرائیل و فلان و بهمان ما چیزی ندیدیم. در دادگاه هم که تبرئه شد.» سیدالحسینی در مورد ابهامات مالی مطرح شده در زمان ریاست عزیزی خادم گفت: «مسائل مالی که اتفاق افتاد به آقای عزیزی خادم گفتیم بروید اسنادتان را بیاورید و چک کردیم. به کمیته اخلاق و هیئت رئیسه هم گفتیم. گفتیم به ما نشان بدهید چون ما اعضای مجمع هستیم و باید بدانیم چه اتفاقی در حال رخ دادن در این فوتبال است. ما باید جواب مردم را بدهیم. به من می گویند اگر تو می دانستی که آقای عزیزی خادم اشتباه می کند چرا به او رای دادی؟ سوال درستی است پس من باید می رفتم می دیدم ایشان واقعا اشتباه کرده یا نه. بعد اگر دیدم اشکالی هست من باید بیایم عزلش کنم. منی که به او رای داده بودم. اما شما که نگذاشتید او بیاید از خودش دفاع کند. برای هر کس دیگری هم این اتفاق می افتاد موضع ما هیمن بود. دفاع از کسی که دارد مظلوم واقع می شود. کسی که آمد برای شما در 13 تا بازی 12 برد و یک مساوی کسب کرد و سریع ترین و ارزان ترین صعود به جام جهانی را رقم زد. یادتان رفته روزی را که اگر با بحرین در زمین حریف یک مساوی کرده بودید اوت می شدید؟ این وضعیت مرا یاد وضعیت پزشکان در زمان کرونا انداخت. موقعی که ما پزشکان هر کدام دو، سه بار مبتلا شدیم و می رفتیم تا آستانه مرگ همه چاکرم مخلصم می کردند و حالا که کرونا تمام شده طرف آمده می گوید پزشکان دنبال این هستند که ویزیتشان را زیاد کنند و ده تا حرف بد و بیراه. یعنی همه چیز تمام شد؟ همه چیز انقدر زود فراموش می شود؟ یادتان رفته چه اوضاعی داشتید در مسیر صعود به جام جهانی. این از نظر اخلاقی درست نیست.»   

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها