دادگاه شکایت رئیس سابق از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد:

عزیزی خادم: حذف غیرقانونی من، چرنوبیل فوتبالی بود/ حضور تاج در فدراسیون غیرقانونی و غیرمشروع است

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: عزل و حذف غیرقانونی من، به نوعی چرنوبیل فوتبالی بود.

عزیزی خادم: حذف غیرقانونی من، چرنوبیل فوتبالی بود/ حضور تاج در فدراسیون غیرقانونی و غیرمشروع است
کد خبر: 613002
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ۱۴:۰۰:۴۷

شهاب عزیزی خادم پس از برگزاری دادگاه شکایت از فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: عزل و حذف غیرقانونی من، به نوعی چرنوبیل فوتبالی بود.

به گزارش فارس، در یکسال گذشته خیلی‌ها مثل همان چرنوبیل دنبال مخفی کردن بودند اما آنچه مهم بود امروز این فضا باز شد. هیچ جایی برای مخفی کاری وجود ندارد.

مطابق استانداردهای قانون تجارت به قوه قضائیه شکایت کردیم

وی افزود: به قوه قضائیه شکایت کردیم. امروز وقت دادرسی این پرونده بود. فوتبال و فدراسیون را جایی برای شکایت ندیدم. چون یک سال و نیم از کمیته اخلاق و اعضای هیات رئیسه به دلیل کار غیرقانونی که انجام داده بودند شکایت کردم ولی جوابی نگرفتیم. ناچار بودیم طبق مفاد در اساسنامه فدراسیون فوتبال که با زحمت دوستان من در یکسال گذشته مطابق قوانین کشور به تصویب رسید و تاییدیه فیفا را دارد، فدراسیون فوتبال یک موسسه مستقل غیردولتی هست. مطابق استانداردهای قانون تجارت به قوه قضائیه شکایت کردیم. امروز هم اولین دادگاه بود.

در آستانه جام جهانی به مردم توهین کردند

عزیزی خادم گفت: امروز به نوعی مقابله و تقابل ظالم و مظلوم، کارآمدی و ناکارآمدی، پاکی و درستی است. فدراسیون فوتبالی که در یکسال گذشته بهترین نتایج تاریخ را به لطف الهی رقم زد، با یک روند و کاربی سابقه دوستانی که در این 11 ماهی که با ما کارکردند ثنا گو بودند ولی با یک روند غیرقانونی فوتبال ایران را به شوک بردند. به قلب فوتبال ایران حمله کردند. به صورت فوتبال سیلی زدند. فوتبالی که برآمده از دل مردم است. درآستانه جام جهانی به مردم توهین کردند و سیلی زدند.

وی افزود: افرادی که چندسالی است این چرنوبیل را به وجود آورده‌اند و در 15-10 سال گذشته ول کن این فوتبال هم نبودند. قرارداد ویلموتس و ویرانگری که این قرارداد برای فوتبال ایران داشت. ده‌ها میلیارد بدهی آقایان را دادیم. فوتبال ایران را به نقطه اوج رساندیم.

در کجای دنیا این رفتار را با فدراسیون فوتبال می‌کنند؟

عزیزی خادم با اشاره به ساختمان فدراسیون فوتبال و ماجرای شستا، عنوان کرد: غیر از موارد روحی-روانی که قرارداد ویلموتس برای فوتبال کشور ایجاد کرد، این‌ها همه و همه نشانگر این است که 15-10 سال گذشته به نوعی با دسیسه چینی، با فضای پوشالی و با فضای کاملا خیالی فکر می‌کردند می‌توانند مثل همیشه دست به هرکاری بزنند. فوتبال متعلق به مردم است و اساسنامه دارد. شما نتایج تیمی که ما به جام جهانی بردیم را ببینید که چه درخشان بود. در کجای دنیا این رفتار را با فدراسیون فوتبال می‌کنند؟ مدام توهین و تخریب. این همه دروغ، کسانی که ثناگوی فدراسیون فوتبال بودند چرا دست به این کار زدند که مردم ایران مکدر شوند؟

یک عده با توطئه و دسیسه هر کاری می‌کنند

وی افزود: اگر عزیزی خادم مشکل دارد مراجع قضایی هستند. این چه روندی است که شما یک عزل غیرقانونی انجام می‌دهید. غیرقانونی بعد از 2ماه به کمیته اخلاق می‌برید. بعد از یک سال و نیم به شکایت من رسیدگی نمی‌کنید. امیدوارم قوه قضائیه ورود کند و این مسیر را که کام مردم را تلخ کرده ناامن کنند. یک عده هستند که با توطئه و دسیسه هرکاری را به مسیر دلخواهشان می‌برند.

وی افزود: اگر عزیزی خادم مشکل دارد مراجع قضایی هستند. این چه روندی است که شما یک عزل غیرقانونی انجام دادید.

با عزیزی خادم مشکل دارید این راهش نیست

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه هنگام عزل او نماینده‌های فیفا و AFC حضور داشتند، گفت: عزل من در 28 اسفند موقت بوده، بدون هیچ گونه سند و مدرک این کار را انجام دادند. بدون دلیل و مدرک و سند بود. باید طبق اساسنامه به مجمع فدراسیون فوتبال می‌رفتم ولی مجمع... کامرانی فر هم پذیرفت که این کار اتفاق افتاده، در دنیا هیچ مورد مشابهی نیست. با عزیزی خادم مشکل دارید این راهش نیست. زمان بزن در رو در فوتبال ملی به سر آمده است. فوتبال ملی، اساسنامه و قانون دارد. ما باید در چارچوب اساسنامه عمل کنیم.

به دستگاه عدالت امید دارم که از حقوق مردم حفاظت کند

عزیزی خادم در خصوص اینکه یک سال رئیس فدراسیون بوده و آیا 44 بند هیات رئیسه دروغ است، اظهار داشت: من چیزی ندیدم. شما می‌توانید ادعا کنید اما باید مستند و مکتوب باشد. امروز این‌ها در بن بست قانون هستند. به دستگاه عدالت امید دارم که از حقوق مردم حفاظت کند. عزیزی خادم آمده، بخشی مربوط به خودم است و بخش مهم آن استیفای حقوق مردم است.

برای این فوتبال خون دل خوردم

وی در مورد اینکه اعلام کرده بود به فیفا شکایت نمی‌کند تا فوتبال ما تعلیق نشود، گفت: بله، این برایم بسیار مهم بود. یکسال زمان داشتم. برای این فوتبال خون دل خوردیم. من یک ایرانی هستم. شرافت و نجابت و دلسوزی دارم. کسی که بیش از همه دلش برای فوتبال می‌سوخته من هستم و همکاران عزیزم، ما یک کار جمعی انجام دادیم. ما ملت ایران را خوشحال کردیم. آن‌ها به قلب فوتبال ایران حمله و به مردم توهین کردند. این کار را انجام ندادم چون به فکر منافع ملی کشور بودم.

این بازی دوستانی است که 10-15 سال فوتبال را گروگان گرفته‌اند

عزیزی خادم در مورد اینکه اگر در داخل کشور به نتیجه نرسد به فیفا شکایت می‌کند، اظهار داشت: این بازی است که دوستانی که 15-10 سال فوتبال ایران را به گروگان گرفتند یادشان رفته که هربار فشاری می‌آمد می‌گفتند موبایل‌مان را خاموش می‌کنیم. سر بازنشستگی چه داستان‌ها به پا کردند. باید یقه آن‌ها را بگیرید و باید جواب بدهند. باید هویت این آدم‌ها مشخص شود. هربار بخواهند به منافع ملی و فوتبال دست اندازی می‌کنند و پاسخگو هم نیستند. همین پرونده ویلموتس را ببینید. فوتبال ایران را درگیر کرد و تبعات اجتماعی به جا گذاشته، اگر عزیزی خادم بود با من چه می‌کردید؟ با آن نتایج درخشان و دستاوردها امروز سرمان بلند است.

نتایجی که گرفتیم فراتر از معجزه بود

وی افزود:  از قوه قضائیه می‌خواهیم برای افرادی که به منافع فوتبال کشور دست اندازی کردند راه فراری نگذارد و در بن بست قانون گرفتار کند. منافع ملی برای من مهم است. داستان تعلیق داستان افرادی است که هربار این را بهانه و دست آویز می‌کردند. اگر عزیزی خادم می‌خواست یکسال قبل از جام جهانی این کار را انجام می‌داد اما نتایج تیم ملی برای من مهم بود. به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کردم تیم به جام جهانی رفته چون بیش از افرادی که با زبان‌شان حرف می‌زنند ما با عمل در کنار فوتبال بودیم. نتایجی که گرفتیم فراتر از معجزه بود.

بدترین نتایج را در جام جهانی گرفتند

عزیزی خادم گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال به سرانجام رسید. تیم ملی بانوان شگفتی آفرینی کرد. تامین منابع انجام شد. فوتبال کجا رفت؟ بدترین نتایج را در جام جهانی گرفتند. هنوز بعد از 5 سال، با ویلموتس پدر فوتبال این کشور را درآوردند! هنوز ول کن این فوتبال نیستند.

وی در مورد اینکه پیرامون کامرانی فر صحبت‌هایی کرده بود، اظهار داشت: شما باید مستند حرف بزنید.

به اندازه کافی درباره خوبان عالم حرف زدم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در مورد بحث خوبان عالم، گفت: من به اندازه کافی صحبت کردم. امروز آمده‌ایم در مورد دادگاه صحبت کنیم. همان صحبت‌های من را بروید منتشر کنید. هرجا اسم خدا بیاید افتخار می‌کنیم. برای من خیلی جای شکر دارد چون با لطف الهی، دعای مقربین درگاهش و دعای خیر مردم ایران به جام جهانی رفتیم. خیلی هم سود کردیم. افتخار هم می‌کنم. هرکجا نام خدا و مقربین درگاهش باشد به لطف الهی افتخار می‌کنم. با افتخار هم می‌گویم.

عزیزی خادم در مورد  مطرح شدن نام دو شرکت برای VAR و البسه، عنوان کرد: هیچ قراردادی ندارند. هرجا قرارداد دارند منتشر کنید. این‌ها همان افرادی است که برخی افراد به دنبالش هستند. آنچه که عیان است؛ نتایج تیم ملی فوتبال ایران، عملکرد و سلامتش است. شما به نامه بازرسی کل کشور مراجعه کنید. ببینید در مورد فدراسیون فوتبال چه گفته، من به عنوان کسی که سال‌ها مدیر صنعتی بودم و ده‌ها مجمع صنعتی برگزار کردم، فدراسیون فوتبال یکی از بهترین، سالم‌ترین، پاک‌ترین، شفاف‌ترین و موفق‌ترین فدراسیون‌های تاریخ ایران بود.

وی افزود: همه به من کمک کردند. بخش مهمی از جامعه رسانه کنار ما بود. عزت را خدا می‌دهد. امروز می‌بینیم که تاریخ فوتبال ایران و آسیا دگرگون شده، وقتی سریع‌ترین صعود را با فوتبالی که صفر درصد شانس داشته در آسیا رقم می‌زنید، جایی برای این صحبت‌ها نیست و اصلا ارزش گفتن هم ندارند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در مورد اینکه شب عزل او فیفا نامه‌ای به فدراسیون فوتبال زد و ماجدی را به عنوان رئیس معرفی کرد، گفت: نه اینطور نبوده، اولا جلسه من کاملا مشخص است. چنین نامه‌ای را از فیفا ندیدم. من رئیس فدراسیون فوتبال بودم.

منافع عمومی تضییع شده و دادگاه داخلی صلاحیت رسیدگی دارد

در ادامه حسینی، وکیل شهاب عزیزی خادم در خصوص روند جلسه بیست و هشتم بهمن، توضیح داد: دادگاه در حال رسیدگی است و باید منتظر باشیم تصمیم بگیرد. ما از محتویات جلسه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ فدراسیون اطلاعی نداریم.

وی درخصوص اینکه پس از آن جلسه فیفا انتخاب میرشاد ماجدی را به سرپرستی فدراسیون و حتی پس از انتخاب مهدی تاج نیز با تایید ریاستش به او نیز  تبریک گفت:  بحث نظارت فیفا مربوط به خود فدراسیون است و باید استعلام از طریق دادگاه صورت بگیرد تا ببینیم چه اتفاقی افتاد ولی موضوع اصلی این است که روند تشکیل جلسه عزل موقت به دلیل مستند نبودن و اینکه ماده ۳۷ اساسنامه صراحت دارد، ادعای ما براین اساس صورت گرفته که هیچ استنادی وجود نداشته است. مستندات پس از آن جلسه بین عزل موقت تا جلسه مجمع فدراسیون که باید عزل دائم در آن رای‌گیری می‌شد، طراحی شده است.

عزیزی خادم یک سال به خاطر تیم ملی منتظر ماند

وکیل عزیزی خادم تصریح کرد: درمورد عزل دائم نیز تصمیمی گرفته نشده است. اکنون نیز رسانه‌ها و اصحاب دعوا باید منتظر باشند تا دادگاه تصمیم بگیرد. پرونده به جایی آمده که عادلانه‌ترین مرجع است و امیدواریم مستندات موجود کارشناسی شده و در نهایت یک تصمیم عادلانه گرفته شود. نکته‌ای که من باید درمورد دفاع از عزیزی خادم بگویم، او چند نکته را مدنظر داشت. ابتدا منافع عمومی و حقوق عامه را در نظر گرفت تا یک سال منتظر ماند تا تیم ملی به جام جهانی برود.

شکایت ما شخصی نبوده و در راستای حقوق عامه است

حسینی افزود: نکته دوم این است که عزیزی‌خادم می‌خواهد برای همیشه به این مسائل در فوتبال ایران پایان بدهد. این شکایت شخصی نبوده و در راستای حقوق عامه است. حتی اگر نگوییم برای حقوق عامه مردم برای حقوق عموم فوتبالی‌ها است. امیدواریم تصمیم خوبی گرفته شود تا این نتیجه بماند. عدول از رای دادگاه امکان  ندارد. 

وی درخصوص اینکه درصورتی که به رای سود عزیزی خادم صادر نشود، آیا به فیفا شکایت می‌کنند، گفت: باید دید فیفا در این زمینه صالح است یا خیر. اولین موضوعی که دادگاه باید درموردش تصمیم‌ بگیرد، صلاحیت است. قبلا این را برررسی کرده‌ایم که آیا قواعد آمرانه یا قواعدی که منافع عمومی را تضییع می‌کند، باید برعهده نهادهای بین‌المللی بگذاریم که برخی مواقع در صدد تضییع این حقوق عامیانه هستند؟

وکیل رئیس معزول فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برخی از این نهادها دوست ما نبوده و می‌خواهند منافع ما را تضییع می‌کنند. به این دلیل که قواعد آمره تضییع شده نباید منتظر فیفا یا نهادها و دادگاه های ورزشی بین‌المللی بمانیم.

دادگاه باید به بحث تظلم‌خواهی توجه کند

حسینی درخصوص اینکه باید بحث تبعیت فدراسیون فوتبال از حقوق نهاد بالاتری مثل فیفا را هم در نظر گرفت، گفت: ۲ قسمت وجود دارد‌. یک قسمت به بحث مربوط به تصمیمات ارکان بازمی‌گردد که وجه تمایز دارد. بخش دیگر درمورد تصمیمات مربوط به مجمع است. مجمع قاعده آمرانه دارد که نمی‌توان برخلاف آن تصمیم گرفت. مجمع باید مطابق قوانینی که اساسنامه تصریح کرده، تصمیم بگیریم‌. دادگاه عمومی با توجه به صلاحیت عام دادگاه باید به بحث تظلم‌خواهی که در حقوق ما به عنوان فرااصول اهمیت دارد توجه کند. شاید بگویید فوتبال مجزا است اما در جایی که منافع عمومی تضییع می‌شود، نمی‌توان دادگاه عمومی را فاقد صلاحیت دانست.

روز قبلش من نامه زده بودم و گفتم جلسه قانونی نیست

در ادامه عزیزی خادم، در خصوص بحث در جلسه 28 بهمن، اظهار داشت: روز قبلش من نامه زده بودم که این جلسه قانونی نیست.

وی در مورد اینکه آیا این نامه به فیفا زده شده، گفت: نه، چرا برای فیفا؟ روند این افراد اینطور است که برای رسانه‌ها این فضا را به وجود آورده‌اند که یک فیفا نشسته که فوتبال ایران را تعلیق کند. چرا انقدر فیفا هراسی؟ این‌ها دنبال منافع شخصی‌شان هستند. در کشور قانون و اساسنامه‌ای داریم. این نامه را همان موقع به دبیرکل زدم که این جلسه رسمیت ندارد ولی به خاطر دوستان می‌آییم چون مستنداتی وجود ندارد. طبق قانون من به مجمع دعوت شدم. دو روز قبلش از دستور جلسه خارج کردند.

حضور تاج در فدراسیون فوتبال غیرقانونی و غیرمشروع است

وی افزود: اساسنامه را مطالعه کنید. الان مرجع و فصل الخطاب است. قانون تجارت است. کل فوتبال در این اساسنامه است. طبق مواردی که هم فیفا تایید کرده و هم قوانین حاکم بر کشور است. از نظر ما تخلف محرض است. امیدوارم قوه قضائیه با نگاه عادلانه یک بار برای همیشه این فرصت طلبی‌ها و بدعت‌ها را برچیند. فوتبال را نابود کنی، بیرون بایستی، یکی دو کارشناس را ببینی و دوباره ورود کنی، توطئهه و کودتا کنی، این می‌شود چرنوبیل فوتبال ایران. به همین دلیل این فدراسیون الان مشروعیت ندارد. حضور تاج غیرقانونی و غیرمشروع است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها