کد خبر: 611672
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۱۰:۴۵:۱۳
| |

گلزنی ستاره ایرانی در فینال تاریخی:

قهرمانی ستاره‌های ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتسال پالما مایورکا در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل اسپورتینگ لیسبون به برتری رسید.

قهرمانی ستاره‌های ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا
کد خبر: 611672
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۱۰:۴۵:۱۳

در فینال فوتسال لیگ قهرمانان اروپا تیم پالما مایورکا که حسین طیبی و مسلم اولادقباد را در اختیار دارد در ورزشگاه خانگی‌اش ولودروم به مصاف اسپورتینگ لیسبون رفت و در پایان به نخستین قهرمانی خود در این تورنمنت مهم دست یافت.

به گزارش خبرورزشی، بیست دقیقه ابتدایی این مسابقه با اینکه درگیرانه و فیزیکی دنبال می‌شد، اما با تک گل ریویوس به سود تیم میزبان به پایان رسید هر چند که پس از دریافت گل بازیکنان اسپورتینگ سعی در جبران گل داشتند، اما با سیوهای دیدنی سنگربان پالما در این امر ناکام بودند. در نیمه دوم بالاخره تلاش‌های اسپورتینگ به ثمر نشست و امانوئل اسکیل گل تساوی را وارد دروازه تیم میزبان کرد تا در لحظات پایانی دیدار با حساسیت بالاتری دنبال شود، البته در ادامه گلی از خط دروازه ۲ تیم رد و بدل نشد تا تکلیف تیم برنده در وقت‌های اضافی مشخص شود. در ۲ وقت اضافی پنج دقیقه‌ای هم با اینکه تیم میزبان در برخی دقایق روی به سیستم پاورپلی آورد، اما باز هم نتوانستند همانند بازیکنان اسپورتینگ در باز کردن دروازه همدیگر موفق باشند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در این دیدار حسین طیبی که در دیدار با بنفیکا زننده ۲ گل بود و یک پاس گل هم برای هم تیمی‌های خود ساخته بود به میدان رفت و توانست از روی نقطه پنالتی برای تیم خود گلزنی کند. این در حالی است که مسلم اولادقباد دیگر بازیکن ایرانی تیم پالما بنا به تصمیم مربی خود فرصت حضور در زمین پیدا نکرد.

پالما برای اولین بار بود که راهی دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌شد و در سوی مقابل نیز اسپورتینگ لیسبون، تاکنون ۲ بار قهرمان و چهار بار نایب قهرمان این رقابت‌ها شده است. اینتر و بارسلونا از پرافتخارترین تیم‌ها از حیث قهرمانی در این مسابقات هستند.

گفتنی است پالما با پیروزی چهار بر ۳ مقابل بنفیکا و اسپورتینگ نیز تیم اندرلخت بلژیک را با هفت گل درهم کوبیده بود تا پای به این مرحله بگذارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها