جلسه ویژه تیم داوری و ناظر در رختکن وطنی؛

عرب براقی صحنه را دید و برای استقلال پنالتی نگرفت/ در جلسه ویژه داوران در رختکن چه اتفاقی افتاد؟

به نظر می‌رسد داور بازی نساجی - استقلال، برخورد مهدی‌زاده و قایدی را دیده اما پنالتی تشخیص نداده است.

عرب براقی صحنه را دید و برای استقلال پنالتی نگرفت/ در جلسه ویژه داوران در رختکن چه اتفاقی افتاد؟
کد خبر: 599919
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۰۹:۰۰:۴۵

بازی این هفته نساجی و استقلال در حالی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید که شاگردان ساپینتو در آخرین دقایق می‌توانستند روی حرکت مهدی قایدی به گل برسند اما این بازیکن در محوطه جریمه روی زمین افتاد تا شانس گلزنی را از دست بدهد و البته داور در موقعیت گرفتن یک پنالتی قرار دهد.

به گزارش ورزش سه، اما امیر عرب براقی، داور وسط این بازی، از این صحنه گذشت و بدون اعلام خطای پنالتی یا تمارض، دستور به ادامه بازی داد. این تصمیم جنجالی او باعث شد تا دوباره موجی از اعتراضات و جنجال‌ها در مورد قضاوت در لیگ برتر ایران به وجود بیاید و این بار جبهه آبی‌پوش نسبت به داوری معترض شود.

استقلالی‌ها اعتقاد داشتند که در این صحنه محمدرضا مهدی‌زاده با پای چپ خود مسیر حرکت قایدی را بسته و با ضربه به پای او، این بازیکن را سرنگون کرده و به همین دلیل عرب‌براقی باید این صحنه را پنالتی می‌گرفت.

بعد از پایان بازی، بازار کارشناسی داوری نیز بسیار داغ بود و البته نظرات نیز کاملا در تضاد یکدیگر. گروهی از کارشناسان اعتقاد داشتند که برخوردی رخ نداده، برخی این صحنه را یک پنالتی مسلم دانستند و چند نفر نیز همگام با داور مسابقه، باوجود تشخیص برخورد بین دو بازیکن، ادامه بازی را به عنوان تصمیم درست معرفی کردند.

با این حال و ساعتی بعد از سوت پایان، انتشار تصاویر آهسته مشخص کرد که در این صحنه پای مهدی‌زاده با مهدی قایدی برخورد داشته و مهاجم استقلال بعد از این برخورد سرنگون شده است. همچنین نکته هویدای دیگر، دید بسیار خوب داور بازی نسبت به این صحنه بود که نشان می‌داد او برخورد بین دو بازیکن را بهتر از هر بیننده و کارشناس تلویزیونی دیده است.

اما آنچه که باعث شد تا عرب‌براقی در این صحنه سوت پنالتی نزند، تشخیص او در برخورد بود. به نظر می‌رسد داور بازی اعتقاد داشت که در این صحنه باوجود اینکه پای مهدی‌زاده در صحنه بوده اما خطای پنالتی رخ نداده چرا که این مهدی قایدی بوده که برای برخورد پیشقدم شده و مدافع قصد داشت پای خود را از جلوی ساق قایدی کنار بکشد. احتمالا بنا بر همین دیدگاه و قوانین برخورد پنالتی، او از این صحنه گذشته و باتوجه به اینکه برخورد وجود داشته، تمارض هم نگرفته است.

نکته جالب اینکه در پایان بازی و به رسم معمول همیشگی، ناظر و داوران جلسه ویژه‌ای را در رختکن برگزار کردند تا از طریق تصاویر تلویزیونی صحنه‌های مشکوک این بازی را بررسی کردند که به نظر می‌رسد در این جلسه نیز نظر رضا سخندان به سود عرب‌براقی بوده و این کمک داور سابق جام جهانی نیز تشخیصی مشابه داور بازی داشته است. البته گزارش داور و ناظر، صفحات محرمانه‌ای است که تنها به کمیته داوران خواهد رسید و بعید است در نهایت نیز تصاویر آنها به دست رسانه‌ها برسد.

با این حال بعد از تمام این ماجراها، باید منتظر موضع خداداد افشاریان و کمیته داوران درباره یکی دیگر از بازیهای جنجالی فوتبال ایران ماند؛ دیداری که با این پنالتی می‌توانست استقلال را هم‌امتیاز پرسپولیس نگه دارد. البته اگر عرب براقی به درستی پنالتی نگرفته باشد، در این صورت او خواهد بود که در جایگاه خود رو سفید می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها