کد خبر: 599006
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۸:۳۰:۲۲
| |

چرا خبری از شهریار و امپراتور نیست؟

قلم قرمز تاج روی نام علی دایی و یحیی گل‌محمدی!

یحیی گل‌محمدی و علی دایی به شکلی سوال‌برانگیز در لیست گزینه‌های تیم‌ملی قرار ندارد.

قلم قرمز تاج روی نام علی دایی و یحیی گل‌محمدی!
کد خبر: 599006
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۸:۳۰:۲۲

در روزهای گذشته نامه‌هایی با سربرگ فدراسیون فوتبال برای پنج گزینه هدایت تیم ملی ارسال شده که از این نفرات خواسته تا ۷ اسفند برنامه خود برای سرمربیگری تیم ملی را ارائه کنند اما در این لیست نام دو چهره سرشناس به چشم نمی‌خورد.

به گزارش ورزش سه، امیر قلعه‌نویی و مهدی تارتار به عنوان چهره‌های حاضر در لیگ برتر به همراه فرهاد مجیدی تنها سرمربی لژیونر فوتبال ایران، جواد نکونام که اخیرا از هدایت فولاد استعفا داد و حسین فرکی که مدتی است از فوتبال کناره گرفته، پنج چهره‌ای هستند که به نظر گزینه‌های نهایی فدراسیون برای تیم‌ملی برگزیده شده‌اند.

اگرچه این نفرات جزو چهره‌های شاخص داخلی سرمربیگری در ایران هستند اما نکته مهم این است که دو چهره مهم در این لیست غایب هستند: علی دایی و یحیی گل‌محمدی.

سرمربی کنونی پرسپولیس و سرمربی پیشین این تیم در سالهای اخیر همیشه پای ثابت فهرست فدراسیون برای هدایت تیم ملی بوده‌اند اما حالا به شکلی جالب و سوال‌برانگیز در بین نامزدهای تصدی بر صندلی سرمربی تیم‌ملی نیستند.

یحیی گل‌محمدی در سالهای گذشته دو قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی جام حذفی را به دست آورده و تنها سرمربی ایرانی بوده که در فصول اخیر تیمش را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده است.

او البته تحت قرارداد پرسپولیس است و در حالت عادی نمی‌تواند به تیم ملی ملحق شود اما این موقعیتی است که برای قلعه‌نویی و تارتار هم وجود دارد و شاید توجیه مناسبی برای غیبت یحیی در تیم لیست نباشد.

گل‌محمدی پیش از حضور در پرسپولیس گزینه نهایی فدراسیون برای هدایت تیم امید نیز بود اما او ترجیح داد قراردادش با شهرخودرو را تمدید کند و سپس هم با حضور در پرسپولیس، شایستگی خود برای نشستن روی نیمکت‌های بزرگتر را هم نشان داد.

علی دایی نیز اگرچه در سالهای اخیر در لیگ برتر حضور نداشته اما یک گزینه طبیعی برای هدایت تیم ملی بوده است. به خصوص پس از جام جهانی ۲۰۱۸ و سپس جام جهانی ۲۰۱۹، دایی تا آستانه سرمربیگری تیم ملی هم پیش رفت اما این موقعیت در نهایت برای او حاصل نشد.

دایی سابقه یک دوره نسبتا کوتاه سرمربیگری تیم ملی در حد فاصل امیر قلعه نویی - افشین قطبی داشته که با نتایج پرفراز و نشیب در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی همراه شد.

این چهره نامدار فوتبال ایران در ادامه با پرسپولیس و سایپا نتایج قابل اعتنا در فوتبال ایران کسب کرد و شاید سرمربیگری او در تیم ملی در ذهن بسیاری از هواداران فوتبال برای او قابل تصور باشد.

اما با افشای لیست پنج نفره هدایت تیم ملی مشخص شده که فدراسیون فوتبال هیچ نظری روی دایی و گل‌محمدی برای هدایت تیم ملی ندارد و البته باید منتظر ماند و دید که بعد از ۷ اسفند، برنامه کدام چهره نظر اداره‌کنندگان فوتبال ایران را به خود جلب می‌کند.

البته شاید عدم حضور یحیی گل‌محمدی در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی، خیال هواداران پرسپولیس را هم به نوعی راحت کند و آنها با آرامش فصل جاری را با یحیی گل‌محمدی به پایان برسانند. یحیی یک فصل دیگر تحت قرارداد پرسپولیس است.

تیم‌ملی ایران بعد از جدایی کارلوس کی‌روش، در انتظار تعیین تکلیف سرمربی و کادرفنی است تا برای جام ملتهای ۲۰۲۴ آسیا که قرار است در اوایل سال ۱۴۰۳ خورشیدی به انجام برسد، آماده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها