کد خبر: 596871
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۴۳:۳۸
| |

ادعای عجیب در مورد سرمربی پرسپولیس؛

یحیی گل‌محمدی و تیم ملی؟ چرا که نه؟ او می‌تواند ولید رکراکی ایران شود!

محسن خلیلی ستاره پیشین پرسپولیس می‌گوید: معتقدم یکی مثل یحیی گل‌محمدی می‌تواند ولید رکراکی ایران شود و کمک کند تیم ملی کشورمان شرایط بهتری را در جام ملت‌های بعدی و جام جهانی ۲۰۲۶ تجربه کند.

یحیی گل‌محمدی و تیم ملی؟ چرا که نه؟ او می‌تواند ولید رکراکی ایران شود!
کد خبر: 596871
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۴۳:۳۸

سرمربی بعدی تیم ملی کشورمان پس از کارلوس کی‌روش، یک ایرانی است یا خارجی؟ در حال حاضر فدراسیون فوتبال مشغول سبک و سنگین کردن گزینه‌های مختلف برای هدایت تیم ملی ایران است.

به گزارش خبروزشی، برخی معتقدند سرمربی بعدی تیم ملی باید خارجی باشد و برخی دیگر هم از گزینه‌های ایرانی حرف می‌زنند. محسن خلیلی ستاره سال‌های نه چندان دور پرسپولیس و مهاجم سابق تیم ملی در این رابطه به ما گفت: اینکه سرمربی ایرانی باشد یا خارجی بر عهده کارشناسان و کسانی است که قرار است در زمینه انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش نظر بدهند.

وی ادامه داد: ما در این سال‌ها همه جور سرمربی خارجی را تجربه کردیم. مارک ویلموتس را دیدیم که بیشتر از مربیگری یک شارلاتان به تمام معنا بود و به کمک همسر وکیلش توانست پول کلانی از فوتبال ایران بگیرد در حالی که نزدیک بود تیم ما را از جام جهانی قطر حذف کند. دراگان اسکوچیچ را هم داشتیم که با مبلغی ارزان و قراردادی ریالی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و در شرایطی خاص توانست زودترین صعود را به جام جهانی برای کشورمان رقم بزند. با این حال این یکی هم فاقد مدیریت لازم بود و ما می‌دیدیم بازیکن سالاری در تیم ملی حاکم شده بود.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: دراگان اسکوچیچ فاقد مدیریت لازم بود و به نظر می‌رسید انتخاب کارلوس کی‌روش در فاصله نزدیک به جام جهانی نیز بر همین اساس بود. ظاهرا او انتخاب شد تا بازیکن سالاری جمع شود اما از لحاظ فنی به اعتقاد من تیم بالانس نبود. ما ۴ دروازه بان با خود به جام جهانی برده و یک بازیکن هم کمتر بردیم و همه این موارد عجیب بود. حالا من نمی‌گویم مربی ایرانی یا خارجی اما باید کسی انتخاب شود که صاحب سبک و با تجربه باشد. یک مربی که بتواند چشم انداز خوبی برای آینده تیم ملی ایران ترسیم کند.

وی در خصوص شایعه گزینه شدن یحیی گل‌محمدی برای هدایت تیم ملی نیز تصریح کرد: یحیی گل‌محمدی و تیم ملی؟ چرا که نه؟ او هم تجربه و هم محبوبیت لازم را دارد. در حال حاضر پرافتخارترین است و می‌تواند به تیم ایران کمک کند. چه کسی فکرش را می‌کرد مراکش با مربی بومی‌خودش تا نیمه نهایی جام جهانی خودش را بالا بکشد اما این اتفاق افتاد. ولید رکراکی به عنوان یک مربی بی ادعا اما کاربلد تیم ملی کشورش را به اولین تیم آفریقایی تبدیل کرد که به نیمه نهایی جام جهانی رسیده است. من نمی‌گویم ایران به نیمه نهایی جام جهانی می‌رسد چون اساسا ما ابزار، زیر ساخت‌ها و شرایط مالی و امکانات لازم را برای رسیدن به این هدف رؤیایی در اختیار نداریم. با این وجود معتقدم یکی مثل یحیی گل‌محمدی می‌تواند ولید رکراکی ایران شود و کمک کند تیم ملی کشورمان شرایط بهتری را در جام ملت‌های بعدی و جام جهانی ۲۰۲۶ تجربه کند.

خلیلی همچنین خاطرنشان می‌کند: البته در حال حاضر تمرکز یحیی گل‌محمدی روی پرسپولیس است و می‌توان این مسئله را لحاظ کرد تا به این تیم هم ضربه ای وارد نشود. یحیی گل‌محمدی پس از قهرمان کردن پرسپولیس آمادگی لازم برای هدایت تیم ملی را خواهد داشت. البته باز تکرار می‌کنم همه چیز بستگی به نظر فدراسیون فوتبال دارد. اینکه مربی بعدی خارجی است یا ایرانی و در هر حالت امیدوارم بهترین انتخاب به سود تیم ملی کشورمان انجام شود. فوتبال ایران استعداد و پتانسیل فراوانی دارد و با توجه به نیروی انسانی کافی لایق موقعیت‌های بهتری است.

آقای گل لیگ هفتم در خصوص بیانیه اخیر پرسپولیس و شرایط موجود در لیگ برتر نیز گفت: من نمی‌دانم چرا زمانی که داوری‌ها به ضرر پرسپولیس بوده هیچ تیمی یا شخصی حرفی نمی‌زند. در بازی با صنعت نفت آبادان هم طبق نظر کارشناسان، شیخ دیاباته در آفساید نبود اما زمین و زمان را به هم دوختند و همه علیه پرسپولیس بسیج شدند. بیانیه پرسپولیس هم علیه تیم یا شخص خاصی نبود و این تیم فقط عدالت می‌خواهد. اینکه همه چیز در شرایط برابر باشد چه از لحاظ داوری و چه زمان بندی مسابقات لیگ برتر که این انتظار بی جایی نیست. پرسپولیس در همه این سال‌ها نشان داده که نیازی به حمایت شخص یا نهاد خاصی ندارد. در همه این سال‌ها پرسپولیس با قدرت و فوتبالی برتر قهرمان شده است. این تیم دو مرتبه به فینال لیگ قهرنانان آسیا رسیده که همه تیم‌های ایرانی به سختی این کار واقف هستند. بنابراین بهتر است دوستان وقتی مصاحبه می‌کنند یا حرفی علیه پرسپولیس بزرگ می‌زنند اول کمی فکر کنند و شرایط این تیم در سال‌های اخیر را از نظر بگذرانند و بعد صحبت کنند. پرسپولیس بهترین، موفق ترین و پرطرفدارترین تیم ایران با احترام به همه تیم‌هاست که لایق احترام بیشتری است، همین!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها