کد خبر: 597812
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ۱۱:۵۵:۱۰
| |

هر کس فوتبال ما را ببیند...

واکنش کنایه‌آمیز یک استقلالی به محرومیت سنگین ساپینتو

بازیکن اسبق استقلال گفت: واقعا هرکسی از بیرون شرایط فوتبال ما را ببیند، طرز فکر ساپینتو را پیدا می‌کند.

واکنش کنایه‌آمیز یک استقلالی به محرومیت سنگین ساپینتو
کد خبر: 597812
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ۱۱:۵۵:۱۰

علیرضا اکبرپور در خصوص اینکه استقلال پس از چند هفته پرفشار و پرانتقاد، در 4 بازی 12 گل زد و با جمع آوری امتیازات خودش را به صدرجدول نزدیک کرد، اظهار داشت: در این 4 بازی استقلال نشان داد توانایی قهرمان شدن را دارد. شرایطی که پس از جام جهانی پیش آمد و نتایجی که تیم گرفت، کمی هواداران را نگران کرد. اگر انتقادی شده از روی دلسوزی است اما کسانی که هشتگ می‌زنند برای مسائل پشت پرده است. برخی افراد که به اهدافشان نمی‌رسند می‌خواهند به این تیم ضربه بزنند و بهترین راه هم استفاده از فضای مجازی است.

یکپارچگی عامل نتیجه گیری استقلال است

به گزارش فارس، کارشناس فوتبال با اشاره به شرایط فنی استقلال، عنوان کرد: مهمترین علت خود بازیکنان هستند. همدل شدند و با تمام وجود بازی می‌کنند. هافبک‌های تیم در این چند بازی عملکرد خوبی داشتند. رو به جلو بودند و مهاجمان را در فضاهای پشت دفاع حریف تغذیه کردند. در بازی‌های قبلی خط حمله به خوبی صاحب توپ نمی‌شد.

وی تصریح کرد:  ثابت بودن خط میانی باعث می‌شد نتوانند کار آنچنانی انجام بدهند ولی در این چند بازی توانایی خودشان را نشان دادند. با اینحال تیم به یک بازیکن خلاق نیاز دارد. یکپارچگی تیم عامل اصلی نتیجه گیری است. بازیکنان وقتی دیدند روی کادرفنی، باشگاه و خودشان هجمه ایجاد شده، به خودشان آمدند. واقعا هم هربازیکنی به استقلال می‌آید باید با تمام وجود بازی کند و کم نگذارد.

طوری رفتار می‌کنند انگار از دهان‌شان گل و بلبل بیرون می‌آید

مهاجم اسبق استقلال در مورد اینکه تحریک ساپینتو برای ایجاد حاشیه و جنجال تبدیل به یک اتفاق تکراری در بازی‌های مختلف شده، گفت: دوستان ما در تیم‌های دیگر طوری برخورد می‌کنند که انگار علامه دهر یا انسان‌های پاک و منزهی هستند و از دهان‌شان گل و بلبل بیرون می‌آید! منتظرند ساپینتو حرکتی کند یا حرفی بزند تا کمبود، نواقص و باخت‌شان را از این طریق جبران کنند. تمرکزی که روی ساپینتو دارند اگر روی تیم خودشان داشته باشند، صددرصد موفق می‌شوند. نیمکت حریف برای چه باید نگاه و تمرکزش روی نیمکت استقلال باشد که آیا کلمه پرتغالی از دهان مربی استقلال خارج می‌شود یا نه؟ سریع هم ترجمه و به او حمله می‌کنند.

انگلیسی را بلد نیستند اما پرتغالی می‌فهمند

وی در خصوص رای کمیته انضباطی و محرومیت 4 جلسه‌ای ساپینتو، عنوان کرد: در فارسی حرف زدن مشکل داریم اما معنی پرتغالی را می‌فهمند! انگلیسی را بلد نیستند اما پرتغالی می‌فهمند! ظاهرا همه به کلاس پرتغالی رفته‌اند! کمیته انضباطی اگر می‌بیند حرف بی ربطی زده شده جریمه کند اما از  طرف مقابل هم اجازه ندهد هرکسی به نیمکت تیم دیگر حمله کند. چرا باید نگاهشان به نیمکت و مربیان استقلال باشد که ببینند چه حرفی زده می‌شود؟ کمی هم روی فوتبال خودتان تمرکز کنید. کمیته انضباطی که ساپینتو را 4 جلسه محروم کرده با بقیه هم همین طور رفتار کند.

کمیته انضباطی با افرادی که عامل تحریک هستند هم برخورد کند

اکبرپور گفت: مربیان تیم‌های دیگر کنار زمین مدام در حال جاروجنجال هستند. باید افرادی هم که به کادرفنی تیم مقابل حمله می‌کنند، به محوطه نیمکت حریف می‌روند و حرکات زشت انجام ‌می‌دهند برخورد شود. آن‌ها عامل تحریک هستند و باعث می‌شوند به کسی که از جای دیگر آمده، فرهنگ و شرایط دیگری دارد، بی احترامی شود. نه تنها به آن فرد بلکه به کل فوتبال ایران بی احترامی‌ می‌شود. چند نفر از بیرون ببینند به فوتبال ما می‌خندند. در فیلم‌ها هم دیدیم که چه توهین‌های فارسی گفته شد اما حرف پرتغالی که با داد و فریاد بگویند نشنیدیم! نمی‌دانم چگونه و بر چه اساس تصمیم گیری می‌کنند.

بعضی مربیان برای داد و فریاد کنار خط استخدام می‌شوند

بازیکن اسبق استقلال در مورد برداشتی که از حرف‌های ساپینتو در کنفرانس بعد از بازی با پیکان شده، اظهار داشت: ساپینتو با آن حرف‌ها به دنبال بی احترامی به فوتبال ایران نبود ولی واقعا اگر نگاه‌مان را درست کنیم می‌بینیم که فوتبال ما شرایط دیگری دارد. کسانی در تیم‌ها مربیگری می‌کنند که فقط برای دادوفریاد کنار خط و حمله به داور استخدام شده‌اند. سعی می‌کنند بازی را با این حرکات اداره کنند و روی اعصاب تیم حریف بروند. بعضی مربیان به خاطر مسائل فنی انتخاب نمی‌شوند. امیدوارم مدیران فوتبال ما از نفراتی استفاده کنند که کنار زمین فنی صحبت کنند.

وقت کشی به وظایف کادرپزشکی تیم‌ها اضافه شده است

وی افزود: برای چه باید به داور و کادرفنی تیم حریف حمله کنیم؟ برای چه باید جنجال کنیم؟ واقعا هرکسی از بیرون این‌ شرایط را ببیند طرز فکر ساپینتو را پیدا می‌کند. خودم از خیلی مدیران دیده‌ام که می‌گویند مربی می‌خواهم که بتواند لب خط را بگیرد با داور را تحت تاثیر قرار بدهد. با داد زدن جو را برگرداند و... تذکر دادن یا اعتراض سرمربی به داور همه جای دنیا وجود دارد اما اینطور نیست که کل نیمکت ناگهان به کمک داور یا داور یا تیم حریف حمله کنند. حتی خواباندن بازی نیز به وظایف کادرپزشکی تیم‌ها اضافه شده است! مدیریت فوتبال ما باید انتخاب درست داشته باشد. طرز فکر غلط منجر به انتخاب غلط می‌شود و به جای مسائل فنی شاهد این اتفاقات هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها