کد خبر: 592563
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۰۹:۴۴:۵۳
| |

پیشکسوت باشگاه استقلال:

هر کسی سرمربی استقلال بود الان جزو ۴ تیم بالای جدول بودیم!/ دروازه‌بان استقلال با گلی که خورد تمرکز تیم را به هم زد

علیرضا اکبرپور پیشکسوت استقلال گفت: فوتبال بازی اتفاقات است و گاهی تیمی چنین گل‌هایی می‌خورد اما همان گل تمرکز تیم را برهم زد.

هر کسی سرمربی استقلال بود الان جزو ۴ تیم بالای جدول بودیم!/ دروازه‌بان استقلال با گلی که خورد تمرکز تیم را به هم زد
کد خبر: 592563
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۰۹:۴۴:۵۳

تیم فوتبال استقلال در جریان هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، دو بر یک برابر میزبانش سپاهان شکست خورد تا به این ترتیب برابر این تیم اصفهانی در دو بازی رفت و برگشت در این فصل متحمل شکست شده باشد.

به گزارش روزنامه اعتماد، ساپینتو درحالی نتیجه را به سپاهان واگذار کرد که سیدحسین حسینی را به دلیل مصدومیت دراختیار نداشت و از علیرضا رضایی در درون دروازه استفاده می‌کرد. رضایی هم با وجود اینکه در این دیدار فرصت‌هایی را از سپاهانی‌ها گرفت اما روی گل اول سپاهان اشتباه عجیبی انجام داد و دروازه‌اش باز شد و در ادامه سپاهان روی پنالتی هم به گل رسید تا برنده این بازی بزرگ لقب بگیرد.

علیرضا اکبرپور مهاجم سابق استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد» به تحلیل فنی این بازی و شرایط استقلال پرداخت و گفت: «اولین بازی نیم فصل دوم را شاهد بودیم و ما امیدوار بودیم استقلال نتیجه بگیرد و خودش را به صدر جدول نزدیک کند اما متاسفانه آن‌طور که باید بازی پیش نرفت و استقلال بازی را واگذار کرد. حق استقلال در این بازی باخت نبود اما بازی را باخت. متاسفانه شرایط داوری‌ها برای استقلال واقعا اذیت‌کننده است. نمی‌دانم این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. برخی داوری‌ها تیم‌ها را نابود می‌کند.»

مصاف استقلال و سپاهان آن هم در اصفهان همیشه از جذابیت‌های خاصی برای هواداران برخوردار بوده و فوتبال ایران را پای تلویزیون می‌نشاند تا این بازی را ببینند. نکته مهم این است که هر تیمی برابر سپاهان در اصفهان بازی کند قطعا کار ساده‌ای پیش روی خود نخواهد داشت. اکبرپور درباره این موضوع می‌گوید: «بازی با سپاهان در اصفهان واقعا سخت است. سپاهان خودش برای قهرمانی می‌جنگد و بازی با این تیم سخت است. اول بازی سپاهان فشار آورد اما رفته رفته استقلال بهتر شد و توانست فرصت گلزنی ایجاد کند. ما چند سال است می‌گوییم استقلال نیاز به هافبک‌های خلاقی دارد تا وقتی توپ به پای آنها می‌رسد رو به جلو کار کنند اما متاسفانه این خلاقیت را چندین سال است در خط میانی استقلال نداریم. امیدوارم پنجره نقل ‌و انتقالات استقلال باز شود تا باشگاه با جذب یکی، دو بازیکن ضعف‌های خط هافبک تیم را برطرف کند.» 

او همچنین گفت: «استقلال در بازی‌های خود آنچنان فرصت گلزنی ایجاد نمی‌کند. به‌طور کلی فرصت‌های نصفه و نیمه به وجود می‌آید اما اینکه روی کار تیمی و خلاقیت بازیکنان فرصت ایجاد شود را در استقلال نمی‌بینیم.»  او در ادامه درباره گلی که علیرضا رضایی دریافت کرد و باعث شد استقلال یک بر صفر از حریف خود عقب بیفتد هم گفت: «روی آن گل دروازه‌بان مقصر بود. فوتبال بازی اتفاقات است و گاهی تیمی چنین گل‌هایی می‌خورد اما همان گل تمرکز تیم را برهم زد. با این حال استقلال گل خورده را جبران کرد و بازی یک-یک شد اما داور با تصمیمات اشتباه خود شرایط بازی را تغییر داد. من فکر می‌کنم داور روی برخورد محبی می‌توانست برای استقلال پنالتی بگیرد اما این کار را نکرد و به او کارت زرد داد. از طرف دیگر برای سپاهان پنالتی گرفت تا نتیجه به این راحتی تغییر کند.»

اکبرپور در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد فنی ساپینتو در استقلال رضایت دارد یا خیر گفت: «بازی سپاهان برای ما امتیازی بود و نباید می‌باختند اما باختند. با این روند تیم از صدر جدول دور می‌شود. شرایط به گونه‌ای نیست که نگران استقلال نباشیم. به نظرم هم مربی و هم بازیکنان مقصر هستند. بازیکنان می‌توانستند بیشتر تلاش کنند تا تیم نتیجه بگیرد. ساپینتو هم نه خوب و نه بد بوده است. هر کسی هدایت تیم را برعهده داشت الان استقلال جزو چهار تیم لیگ بود. اگر یک مربی خارجی می‌آورد برای این است که تیم را صدرنشین کند و بازی‌های بزرگ را نبازد اما ساپینتو بازی‌های بزرگ را باخته است.»

او با بیان اینکه امیدوار است فتح‌الله‌زاده به زودی پنجره نقل ‌و انتقالات استقلال را باز کند، گفت: «آقای فتح‌الله‌زاه در شرایط سختی آمده اما امیدواریم کارها را پیش ببرد. استقلال نیاز به جذب بازیکن در خط هافبک دارد و باید بازیکنی خوب برای این پست جذب شود. مهاجم‌های تیم ما خوب هستند اما وقتی تغذیه نشوند نمی‌توانند کاری پیش ببرند. یک هافبک خوب در موقعیت‌های خود به مهاجمان پاس می‌دهد تا آنها گلزنی کنند اما ما تا به حال ندیدیم پاس‌هایی ارسال شود که مهاجم‌ تک به تک شود. اگر هم صحنه‌ای اینچنینی دیدیم به خاطر خلاقیت مهاجم بوده و ارتباطی به هافبک تیم نداشته است. اگر هافبک خوبی جذب شود مشکل استقلال در خط حمله برطرف می‌شود. تیمی که برای قهرمانی بسته می‌شود باید طوری کار کند که در بازی‌های بزرگ نبازد. الان استقلال در بازی رفت و برگشت برابر سپاهان متحمل شکست شده و این موضوع کارش را برای ادامه لیگ سخت می‌کند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها