کد خبر: 597799
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ۱۱:۰۳:۲۵
| |

آخرین تحولات نیمکت تیم ملی؛

جرئیات مذاکره فدراسیون فوتبال با رنار/ یک شرط مهم برای شروع مذاکره با سرمربی فرانسوی

قرارداد فدراسیون فوتبال با اروه رنار، سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ به یک شرط مهم امضاء می‌شود.

جرئیات مذاکره فدراسیون فوتبال با رنار/ یک شرط مهم برای شروع مذاکره با سرمربی فرانسوی
کد خبر: 597799
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ۱۱:۰۳:۲۵

با همه صحبت‌هایی که در مورد حضور یک مربی ایرانی در تیم ملی به میان آمده است؛ فدراسیون فوتبال به این جمع بندی رسیده است که از یک مربی خارجی در تیم ملی استفاده کند. با توجه به حضور لژیونرها در اردوی تیم ملی، فدراسیون فوتبال به این باور رسیده که این بازیکنان از یک مربی اسمی و شناخته شده حرف شنوی خواهند داشت و دیده شد که یک مربی معمولی خارجی (دراگان اسکوچیچ) هم در هدایت این تیم با مشکل مواجه شده بود و از نظر مدیریتی دچار بحران شد.

به گزارش خبرورزشی، نکته مهم دیگری که فدراسیون فوتبال را نسبت به جذب مربی ایرانی دچار تردید کرده بود مصاحبه‌های تند گزینه‌های داخلی علیه فدراسیون فوتبال بود. و ایضا مصاحبه‌هایی که علیه هم داشتند. در صورتی که حضور یک مربی اسمی خارجی در تیم ملی دیگر هیچ بهانه ای را به دست کسی نخواهد داد و حتی مربیان داخلی هم از این حضور استقبال خواهند کرد.

گفته می‌شود در بین گزینه‌های خارجی اروه رنار یکی از گزینه‌های اصلی فدراسیون فوتبال است. مربی ای که سه سال قبل هم پیش از آمدن مارک یلموتس گزینه اصلی فدراسیون فوتبال بود اما مربی فرانسوی از فدراسیون فوتبال خواست تا پایان جام ملت‌های آفریقا صبر کند اما فدراسیون فوتبال ایران منتظر نماند و در نهایت با مارک ویلموتس به توافق رسید.

فدراسیون فوتبال ایران این بار هم در مذاکره با اروه رنار از حضور وی در تیم ملی استقبال کرد. اما این مربی تحت قرارداد با فدراسیون فوتبال عربستان است و در صورتی که قرارداد خود را با این فدراسیون فسخ کند، می‌تواند برای مذاکره نهایی و عقد قرارداد با تیم ملی فوتبال ایران به تهران سفر کند.

قرار است این مربی در روزهای آتی به فدراسیون فوتبال ایران پاسخ دهد. این مربی در جام جهانی ۲۰۲۲ به همراه عربستان مصاف با آرژانتین را با پیروزی پشت سر گذاشت اما در دو بازی دیگر بازنده شد و در نهایت از صعود باز ماند. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال عربستان حاضر است در یک تفاهم‌نامه به این قرارداد پایان دهد.

امیر مهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم امروز در مصاحبه اش حضور اروه رنار را در تیم ملی فوتبال ایران به صورت تلویحی تایید کرد و گفت: «رنار تحت قرارداد فدراسیون فوتبال عربستان است. حرفه‌ای‌تر این است که اگر مربی قصد فسخ یا جدایی داشته باشد بعد از آن تصمیم‌گیری‌ در مورد مجموع آینده‌اش انجام شود. رنار حدود سه سال قبل گزینه قطعی و حتمی فدراسیون فوتبال بود اگر قراردادش را فسخ کند می‌تواند جزو گزینه‌های ما باشد.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها