کد خبر: 597192
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۲:۰۰:۲۱
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تردیدها در فدراسیون نسبت به توانایی نکونام/ کاپیتان سابق از نیمکت تیم ملی دور شد؟

نتایج ضعیف جواد نکونام با فولاد باعث شده برخی مدیران فدراسیون نسبت به انتخاب او به عنوان سرمربی مردد شوند.

تردیدها در فدراسیون نسبت به توانایی نکونام/ کاپیتان سابق از نیمکت تیم ملی دور شد؟
کد خبر: 597192
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۲:۰۰:۲۱

سه شکست متوالی فولاد خوزستان در لیگ برتر با هدایت جواد نکونام باعث شده تردیدهایی در مورد توانایی‌های او به وجود بیاید. برخی شنیده‌ها در فدراسیون فوتبال حاکی از آن است که مدیران این نهاد در مورد همکاری با کاپیتان سابق تیم ملی دچار تردید شده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، قبل از شروع جام جهانی بود که مهدی تاج اعلام کرد نکونام یکی از گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی ایران و جانشینی کی‌روش است. همان زمان فدراسیون تلاش کرد نکو را به عنوان دستیار کی‌روش راهی قطر کند تا بعد از جام جهانی هم بلافاصله تغییر سرمربی صورت بگیرد. با این حال نکونام و باشگاه فولاد این پیشنهاد را نپذیرفتند.

نکونام در چند سال گذشته نتایج به نسبت خوبی با تیم‌های باشگاهی از جمله فولاد گرفته بود. به همین دلیل با وجود بازی‌های نه چندان تماشاگرپسند تیمش اعلام نام او به عنوان سرمربی تیم ملی چندان مخالفت جدی به وجود نیاورد. او با فولاد هم قهرمانی جام حذفی هم سوپرکاپ را به دست آورده بود و در لیگ قهرمانان آسیا هم راهی دور حذفی شده بود. نام نکونام در ابتدای فصل به عنوان گزینه اصلی هدایت استقلال هم مطرح شد. 

با وجود این فولاد در فصل جاری به هیچ عنون عملکرد قابل قبولی نداشته و فعلا با 24 امتیاز از 20 بازی در میانه جدول قرار گرفته است. شاگردان جواد نکونام بعد از پیروزی پر حاشیه بر پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر در هفته هفدهم، سه شکست متوالی مقابل تیم‌های تراکتور، سپاهان و مس رفسنجان تجربه کرده‌اند. عملکردی ناامید کننده که نشان می‌دهد نکونام و فولاد در یک بن‌بست بزرگ قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که فولاد به گواه کارشناسان یکی از تیم‌های پرخرج لیگ برتر بوده است و همین اواخر یک ستاره لالیگایی به نام روبرتو تورس را مستقیم از اسپانیا به ایران آورد. بازیکنی که در دیدار مقابل پرسپولیس توانست تک گل تیمش را با یک ضربه والی تماشایی به ثمر برساند.

فولاد در این فصل با هدایت نکونام از 20 بازی تنها 5 برد به دست آورده است و 9 بار هم صاحب تساوی شده. آنها 6 بار هم به عنوان بازنده زمین بازی را ترک کرده‌اند. آمار تیم در خط دفاع و حمله هم بسیار ناامیدکننده بوده. فولادی‌ها آمار کمتر از یک گل زده در هر بازی را به ثبت رسانده‌اند و 16 بار نیز دروازه‌شان باز شده.

همین عملکرد باعث شده تردیدهایی نسبت به درست بودن انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم ملی در اذهان عمومی شکل بگیرد و همین‌طور برخی مدیران فدراسیون و تصمیم‌گیران را نیز دچار تردید کند. در همین زمینه شنیده‌های خبرنگار اعتمادآنلاین نشان می‌دهد نکونام تا حدی از نیمکت تیم ملی دور شده است.

با این وجود او هنوز یکی از گزینه‌های ایرانی نشستن روی نیمکت تیم ملی است و طرفدارانی میان ستاره‌های فعلی تیم دارد. چند روز پیش در گزارشی که در اعتمادآنلاین منتشر شد، به این نکته اشاره شد که یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی در مشورت با فدراسیون، نکونام را به عنوان سرمربی پیشنهاد داده است.

حال باید دید در روزهای آتی نکونام چه روندی را با فولاد طی می‌کند. آیا او می‌تواند تیم را از بحران نجات دهد یا خوزستانی‌ها باید به همین نتایج سینوسی بسنده کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها