آخرین اخبار از نیمکت تیم ملی ایران؛

سرمربی مشهور فوتبال آسیا در آستانه توافق با ایران/ هواداران تیم ملی سورپرایز می‌شوند

این احتمال هم‌چنان وجود دارد که یکی از گزینه‌های بسیار مطرح به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب بشود.

سرمربی مشهور فوتبال آسیا در آستانه توافق با ایران/ هواداران تیم ملی سورپرایز می‌شوند
کد خبر: 597647
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۰۹:۱۶:۳۳

دومنیکو تدسکو سرمربی مشهوری است که نامش به عنوان سرمربی تیم ملی بلژیک در هفته گذشته دوباره مطرح شد. سرمربی معروفی که هدایت تیم‌هایی مثل لایپزیش، شالکه و اسپارتاک مسکو را بر عهده داشته و می‌توانست یک گزینه ایده‌آل برای هر تیم ملی با توجه به اینکه تحت قرارداد هیچ تیمی نبود، باشد.

به گزارش ورزش سه، او در هفته‌های گذشته با مدیران فدراسیون فوتبال مذاکراتی داشته و پیشنهاد ایران را دریافت کرده بود. با این حال درست مثل خولین لوپتگی، سرمربی وولورهمپتون انگلیس که پیش از مارک ویلموتس قرار بود هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشته باشد، در نهایت پیشنهاد بهتر را قبول کرد و به بلژیک رفت تا ماجراجویی جدید را در دوران فوتبالش آغاز کند. تدسکو به واسطه یک ایجنت به فوتبال ایران معرفی شده بود و می‌توانست گزینه مناسبی برای تیم ملی باشد.

در عین حال، با وجود صحبت‌های مطرح‌شده پیرامون قطعیت انتخاب سرمربی تیم ملی از گزینه‌های خارجی این احتمال هم‌چنان وجود دارد که یکی از گزینه‌های بسیار مطرح به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب بشود. یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون انتخاب سرمربی تیم ملی را به دوی ماراتن تشبیه می‌کند که ممکن است برنده‌ی آن با اختلاف بسیار کم، نوار خط پایان را با دست ببرد.

در این شرایط نکات مختلفی مد نظر هیئت رئیسه و شخص رئیس فدراسیون قرار دارد. نکته‌ اول موضوع شناخت از ایران، نکته دوم مسئله سن و سال و جوانی مربی و موضوع سوم رفتار مالی احتمالی این سرمربی پس از عقد قرارداد با ایران. اینکه او این قول را بدهد اختلافات مالی را به مرجعی مثل فیفا نکشاند و از شرایط کار در ایران باخبر باشد.

در گذشته مربیانی مثل کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ با وجود مسائل پیش آمده هرگز ناراحتی خود را به مرجع دیگری نبردند و در نهایت به جز قرارداد آخر سعی کردند مسائل خود را با فدراسیون و باشگاه‌ها در ایران حل کنند.

در حال حاضر ۲،۳ گزینه اصلی مدنظر فدراسیون فوتبال است و با توجه به داغ شدن بحث سرمربی تیم ملی به نظر می‌رسد اجماع نهایی روی یکی از این گزینه‌ها حاصل شود. با این حال، اگر این مسئله کمی به طول انجامد و توافقات پیش نرود، ممکن است بحث مربی موقت در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. از میان چهره‌هایی که قبلا مربیگری تیم ملی را بر عهده داشته‌اند. حداقل ۳ مربی آماده‌اند مثل تیم ملی برزیل و حتی کره جنوبی، موقتا هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشند تا سرمربی تیم ملی برای فیفا دی خرداد ماه در یک فضای بهتر، صبورانه و بدون عجله انتخاب شود.

فدراسیون همچنین یک گزینه مشهور در فوتبال آسیا را به دقت زیر نظر گرفته و شاید فوتبال ایران مربی‌ای داشته باشد که رضایت هواداران فوتبال در خصوص انتخاب او کاملا جلب بشود. با توجه به اینکه مذاکرات هنوز رسمیت خبری ندارد از بردن نام مربیان مدنظر فدراسیون فعلا معذور هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها