کد خبر: 597335
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۰:۰۷:۳۱
| |

ضربه یحیی به پرسپولیس:

کنفرانس‌های خبری گل‌محمدی مضرتر از اشتباهات داوری

هواداران پرسپولیس در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این روزها یحیی بیشتر از داوران در حال ضربه زدن به تیم است!

کنفرانس‌های خبری گل‌محمدی مضرتر از اشتباهات داوری
کد خبر: 597335
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۰:۰۷:۳۱

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران درحالی یک بر صفر برابر هوادار شکست خورد که در جریان بازی برتری نسبی به حریف داشت و فرصت‌هایی روی دروازه این تیم خلق کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، با این حال روی اشتباه فرشاد فرجی، مهاجم هوادار با بیرانوند تک به تک شد و توانست دروازه پرسپولیس را باز کند تا گل‌محمدی و تیمش رسما وارد بحران شوند. پرسپولیس درحالی به بحران سلام کرد که این روزها رقبای این تیم هم شرایط خوبی در لیگ دارند و با پیروزی‌های پیاپی صدر جدول را از پرسپولیس گرفته‌اند. 

در این میان اما حسن‌ خان‌محمدی پیشکسوت پرسپولیس معتقد است گل‌محمدی تغییر سیستم داده و تیم در این شیوه بازی قبلا تجربه بازی نداشته است. او می‌گوید: «نیمه دوم از نظر تاکتیکی دو تیم خیلی خوب بودند. هوادار هافبک‌های پرسپولیس را از کار انداخت. تغییر تاکتیک پرسپولیس مثل شمشیر دولبه بود. سیستم ۱-۴-۲-۳ را ارایه دادند. این سیستم خیلی هجومی و خطرناک است. برای بازی ‌کردن با این سیستم باید قبلا تجربه داشته باشید. بارها گواردیولا از این سیستم آسیب دید. البته باید بگویم سیستم خوب و مالکانه‌ای است اما در خط دفاع کار سخت می‌شود و یک شیوه ریسکی است. تساوی برای پرسپولیس معنی نداشت و تصمیم گرفت تمام تلاشش را انجام دهد و بازی را ببرد اما نشد. البته داوری هم خوب نبود و چند خطا برای پرسپولیسی‌ها گرفته نشد.»

پرسپولیس یحیی، دو سالی است که وقتی وارد بحران می‌شود نمی‌تواند راه خود را به سوی خروج از بحران پیدا کند و بیشتر از قبل در بحران فرو می‌رود. همین فصل قبل درحالی که یحیی تیمش پا به پای استقلال فرهاد مجیدی برای قهرمانی می‌جنگید، درحالی که ۶ امتیاز از حریف عقب بود، در داربی ابتدا از استقلال پیش افتاد اما در ادامه گل مساوی را خورد و نتوانست فاصله خود را با حریف‌ در جدول کم کند. نکته جالب ماجرا اینجاست که در آن دیدار پرسپولیس در دقیقه ۷۵ گل تساوی را خورد و ۱۵ دقیقه فرصت جبران داشت اما اعتراض‌های بی‌حد گل‌محمدی به داوری باعث متشنج شدن جو و پایین آمدن روحیه بازیکنان پرسپولیس شد و این تیم نتوانست در ادامه بازی فرصتی روی دروازه حریف ایجاد کند. 

از طرف دیگر بعد از آن بازی، پرسپولیس ۵ هفته فرصت داشت تا در کورس قهرمانی با استقلال بجنگد اما حواشی داربی و محرومیت سنگین گل‌محمدی کار را برای این تیم سخت کرد.

حالا تقریبا همان شرایط پابرجاست. پرسپولیس درحالی که باید با تمرکز بالا به جنگ رقبا برود، وارد حواشی اعتراض به داوری شده است. درست است که همه کارشناسان داوری معتقد هستند قبل از گل هوادار به پرسپولیس، روی محمد عمری خطا صورت گرفته بود و داور نگرفت اما کسی می‌تواند منکر اشتباه عجیب فرشاد فرجی، همان مدافعی که با تشخیص یحیی وارد زمین شد، بشود؟

 با این حال یحیی همچنان نظر دیگری دارد: «من نگران اتفاقاتی هستم که برای تیم ما رخ می‌دهد. تا حرفی می‌زنیم کمیته انضباطی جریمه می‌کند. فکر می‌کنم همه ارکان فدراسیون علیه تیم ما تصمیم‌گیری می‌کنند. من بارها به باشگاه این موضوع را گفته‌ام. ما باید قوی‌تر و محکم‌تر واکنش نشان دهیم تا حق پرسپولیس پایمال نشود. من نگران این موضوع هستم وگرنه در بحث فنی تلاش می‌کنیم که بیشتر کار کنیم ولی وقتی این اتفاقات می‌افتد، تمام انرژی ما را می‌گیرد. این اواخر، این اتفاقات تمام ذهن ما را درگیر کرده و کسی پاسخگو نیست. همه‌چیز مشخص است. من نمی‌خواهم راجع به جزییات حرف بزنم. همه اتفاقاتی که افتاده است در حوزه فوتبال است. تمام ارکان فدراسیون متاسفانه علیه ما تصمیم‌گیری می‌کنند. این آدم را نگران می‌کند. ما باید ۱۳ هفته پنالتی طلب داشته باشیم. من هیچ‌وقت در سخت‌ترین شرایط راجع به این مسائل صحبت نکرده‌ام و می‌خواستم تمرکزم روی بحث فنی باشد اما تعدادی اشتباه داوری پشت سر هم اتفاق افتاد و ضربه دیدیم.»

حالا پرسپولیس ۱۰ هفته تا پایان فصل زمان دارد تا دوباره صدر جدول را پس بگیرد اما رفتارها و صحبت‌ها و البته تصمیمات یحیی گل‌محمدی نشان می‌دهد او از آن دسته مربیانی نیست که وقتی روی اعصباش می‌روند، در شرایط سخت و حساس تصمیمات منطقی اتخاذ کند و همین امر هم موجب شده اثرات برخی تصمیمات و حاشیه‌هایش گریبان پرسپولیس را بگیرد. برخی هواداران پرسپولیس در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این روزها بیش از هر چیزی، یحیی به پرسپولیس ضربه می‌زند تا داوران!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها