کد خبر: 596049
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۱:۰۵:۳۳
| |

چطور این پنالتی را نگرفتی؟

حاج‌ملک و تکرار اشتباهات در بازی استقلال

حمید حاج‌ملک داور آتش نشان و اهل صومعه سرا برای دومین بار برای استقلال در فصل جاری سوت زد که هر دو بازی در استادیوم آزادی بود.

حاج‌ملک و تکرار اشتباهات در بازی استقلال
کد خبر: 596049
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۱:۰۵:۳۳

در اولین  مسابقه استقلالی ها اعتراضات زیادی به سوت های این داور داشتند. در بازی با فولاد که با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. در پایان این بازی ریکاردو ساپینتو خطاب به خبرنگاران گفت: دو یا سه پنالتی. شما بگویید داور چند پنالتی برای استقلال نگرفت؟

به گزارش ورزش سه، این بار اما قضاوت حمید حاج ملک با اتفاقات خوبی برای استقلالی ها همراه بود، به این خاطر که درمصاف با نفت مسجد سلیمان 3-1 پیروز شدند. با این حال و به گواه کارشناسان در پایان بازی داور دو اشتباه تاثیر گذار داشت. او در صحنه برخورد سیلوا با مهاجم نفت می توانست، برای تیم میهمان پنالتی اعلام کند. از سویی باید دستور به تکرار پنالتی مهدی قایدی می داد، به این خاطر که فرهاد کرمانشاهی پیش از ضربه مهدی قایدی از خط وسط دروازه نزدیک به نیم متر پیشروی کرده بود.  در چنین صحنه های حتی در صورت مهار پنالتی باید داور سوت بزند و دستور به تکرار بدهد. دراین صحنه کمک هم نتوانست مانع از اشتباه داور وسط شود.

البته که چنین اشتباهاتی در جریان بازی از سوی داور با بودن کمک داور ویدئویی برطرف می شود و این همان چیزی که رسانه ها و تیم ها روی آن تاکید دارند. دو سه سالی است که در مورد ورود این تکنولوژی به ایران صحبت می شود و اگر به جای صحبت ها در این زمینه اقدام می شد اکنون همه استادیوم های ایران مجهز به VAR بودند و اشتباهات داوری در جریان بازی ها به حداقل می رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها