کد خبر: 592444
|
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۵:۵۱:۲۸
| |

دلخوری مسئولان استقلال از ساپینتو؛

ای کاش سرمربی‌مان ایرانی بود!/ نتایج پرسپولیس هم قوز بالای قوز شده است

مسئولان باشگاه استقلال نه‌تنها از نتایج تیم بزرگسالان این باشگاه رضایت ندارند بلکه با اشاره به اخراج های مکرر و کارت های زردی که ساپینتو از داوران دریافت می‌کند از وضعیت کلی حضور این مربی در باشگاه استقلال هم راضی نیستند.

ای کاش سرمربی‌مان ایرانی بود!/ نتایج پرسپولیس هم قوز بالای قوز شده است
کد خبر: 592444
|
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۵:۵۱:۲۸

کسب نتایج ضعیف در هفته های اخیر از سوی استقلال مسئولان باشگاه آبی پایتخت را نسبت به شرایط سرمربی این تیم به فکر فرو برده است.

به گزارش خبرورزشی، پس از شکست استقلال در هفته پایانی دور رفت لیگ برتر این تیم دور برگشت مسابقات این فصل را هم با شکست استارت زد تا استقلال بعد از مسابقات جام جهانی با دو تساوی، دو شکست و تنها یک پیروزی فقط ۵ امتیاز از ۱۵ امتیاز را به دست آورده باشد!

*با این قیمت دلار اخراج ساپینتو عاقلانه نیست

در صحبتی که با یکی از مسئولان باشگاه استقلال داشتیم این فرد مطلع درباره احتمال تغییر د کادر فنی تیم استقلال به خبر ورزشی گفت: «متاسفانه شرایط قیمت ارز در کشور به گونه ای است که در ارتباط با رقم قرارداد اعضای کادر فنی اصلاً نمی توانیم به موضوع جابجایی ساپینتو فکر کنیم و این کار عاقلانه نیست».

*کاش سرمربی استقلال ایرانی بود

این فرد مطلع درباره وضعیت تیم در جدول افزود: «شرایط اصلاً خوب نیست و متاسفانه بازی های استقلال هم چنگی به دل نمی‌زند! ای کاش لااقل در ابتدای فصل یک مربی ایرانی برای تیم انتخاب می شد تا حداقل باشگاه در بحث هزینه ها تا این اندازه تحت فشار قرار نمی گرفت».

*مربی ایرانی نه خانه می‌خواست نه ماشین و راننده!

این مقام آگاه خاطرنشان کرد: «اگر مربی استقلال ایرانی بود هزینه اضافه برای هتل و محل سکونتش نداشتیم چون قطعا خودش در تهران خانه داشت و نیاز نبود برای رفت و آمدش ماشین کرایه کنیم چون حتما خودش رانندگی می کرد و ماشین داشت. البته این وضعیت برای سایر اعضای کادر فنی استقلال که همراه این پرتغالی در تهران اقامت دارند هم همینطور است».

*مربی داخلی استقلال را بهتر می‌فهمد

 نکته دیگری که این فرد نسبت به آن ابراز تاسف می کرد این بود که مربی داخلی شرایط تیم استقلال و هوادارانش را بهتر می‌شناسد. وی معتقد بود: «مربی ایرانی بازیکنان ایرانی را بهتر درک می‌کند و روابط بین کادر فنی با بازیکنان هم قطعاً با حضور یک مربی ایرانی بهتر از این می شد».

*صدرنشینی پرسپولیس قوز بالای قوز است

کاملا مشخص است که مسئولان باشگاه استقلال از عملکرد کادر فنی رضایت چندانی ندارند و در شرایطی که این فصل پرسپولیس به عنوان رقیب اصلی و همشهری استقلال نتایج خوبی کسب کرده (و در پایان نیم فصل قهرمان شد) بابت به خطر افتادن قهرمانی احتمالی تیم استقلال بیشتر تحت فشار قرار گرفته اند و معتقدند پرسپولیس هم قوز بالای قوز شده است.

*اخلاق ساپینتو هم مورد انتقاد باشگاه است

این مقام مسئول همچنین در ارتباط با رفتارهای صورت گرفته از سوی ساپینتوهم گله داشت و گفت: «این آقا در ۱۶ بازی لیگ برتر چهار بازی محروم بوده و این همه کارت گرفته که واقعا باعث تاسف است. سرمربی استقلال چرا باید شرایطی داشته باشد که این همه محرومیت و اخطار بگیرد؟ او حتی روی اعضای ایرانی کادر فنی استقلال هم تاثیر منفی گذاشته و غلامپور هم برای دومین بار کارت قرمز گرفت».

*شاید قرارداد ساپینتو بند خاصی داشته باشد!

اما نکته جالب توجه این است که این فرد بلند پایه در باشگاه استقلال معتقد بود در این شرایط هیچ کاری غیر از ادامه دادن با ساپینتو نمی توان انجام داد. وی افزود: «اگر بخواهیم کادر فنی را کنار بگذاریم باید تمام هزینه‌های شان را تا دلار آخر بپردازیم! ضمن اینکه ما اصلا نمی دانیم شاید ته قراردادش هم بندی باشد که بتواند باشگاه را بیشتر تحت فشار بگذارد. چون این قرارداد در زمان مدیریت قبلی بسته شده است و ما اطلاع چندانی نسبت به آن نداریم».

*اخراج ساپینتو فقط بدهی‌ها را افزایش می‌دهد

این فرد آگاه ادامه داد: «از طرفی اگر بخواهیم کادر فنی را کنار بگذاریم علاوه بر پرداخت دستمزد آنها لااقل باید نصف این مبلغ را هم به کادرفنی جدیدی بدهیم که میخواهیم جای آنها بنشانیم. بنابراین تغییر دادن ساپینتو در این شرایط اصلا به صلاح باشگاه نیست چون خودمان به اندازه کافی مشکلات مالی داریم و دیگر جایی برای اضافه کردن هزینه های بیشتر روی بدهی‌های انباشته قبلی وجود ندارد».

*فتح الله زاده بیش از همه نگران است

ناگفته نماند تیم استقلال همین حالا به خاطر عدم پرداخت مطالبات گابریله پین و هرویه ملیچ با پنجره بسته نقل و انتقالاتی مواجه شده و علاوه بر اینها پرداخت پول باشگاه سانتاکلارا، پول باشگاه الاهلی امارات، پرداخت پول وام بانک، جایگزین کردن پول برداشت شده از بورس و بدهی های زیاد دیگری مواجه است که گفته می شود مجموع آنها به عددی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد. اما آنچه کاملاً واضح است این که باشگاه استقلال از وضعیت تیم به هیچ وجه راضی نیست به ویژه علی فتح الله زاده که خودش همواره اعلام کرده قبل از هرگونه سمتی در این باشگاه یک هوادار است که دوست دارد همیشه استقلال را در بهترین شرایط در جدول رده بندی ببیند. این در حالی است که این تیم فعلاً با یک بازی بیشتر نسبت به گل گهر سیرجان(با ۲۸ امتیاز در رده سوم) با ۲۷ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها