فرشاد پیوس:

قطری‌ها کی‌روش را استخدام کنند به فوتبال ایران هم لطف کرده‌اند!

باید یک مربی تاپ خارجی را بیاورند

فرشاد پیوس مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس دوست دارد قطری‌ها هر چه زودتر سرمربی تیم ایران در جام جهانی را استخدام کنند.

قطری‌ها کی‌روش را استخدام کنند به فوتبال ایران هم لطف کرده‌اند!
کد خبر: 591996
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۰:۱۱:۰۰

در خبرها آمده بود: «سه هفته پس از انتشار خبری مبنی بر توافق نهایی کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال قطر و درحالی‌که روزنامه‌های قطری ادعا می‌کردند قرارداد بین این دو طرف، بلافاصله رسمی و اعلام خواهد شد، با گذشت مدت زمان نسبتا طولانی، این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش خبر ورزشی، این موضوع ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها به مسئله کامنت‌های منفی بی‌سابقه پای اولین خبر منتشره در این زمینه در توییتر استاد دوحه برمی‌گردد که ظاهرا هواداران فوتبال در قطر، چندان با این انتخاب موافق نبودند؛ اگرچه کی‌روش مدتی نزدیک به دو هفته در قطر به سر می‌برد و مذاکرات خود را با فدراسیون فوتبال این کشور تا حد زیادی نهایی کرده و پس از مسابقات جام خلیج فارس این موضوع اعلام خواهد شد.»

فرشاد پیوس در این رابطه می‌گوید: باور کنید از ته دل دوست دارم قطری‌ها با کارلوس کی‌روش قرارداد امضا کنند. قطری‌ها با این اقدام به فوتبال ایران هم کمک خواهند کرد چرا که دیگر پرونده حضور این مربی در تیم ملی ایران بسته خواهد شد!

او ادامه می‌دهد: من قبلا هم گفتم که اگر به جای کارلوس کی‌روش یک مربی ایرانی سرمربی تیم ملی بود پس از شکست ۶ بر۲ مقابل انگلیس در همان قطر برکنار می‌شد. همه او را نابود می‌کردند اما کارلوس کی‌روش ماند، به کارش ادامه داد و هیچ توضیحی هم درباره این فاجعه نداد. این مربی پرتغالی بهترین‌های ایران را به قطر نبرد یا اینکه مثل شجاع خلیل زاده و محمد حسین کنعانی زادگان نیمکت نشین کرد. او فقط شاگردان قدیمی‌خودش را می‌دید و با این نگاه ما نتوانستیم از حداکثر توان خود در جام جهانی استفاده کنیم.

پیوس ضمن اشاره به گروه تیم ملی ایران در جام جهانی قطر، خاطرنشان می‌کند: باور کنید بهترین شرایط برای فوتبال ایران به وجود آمده بود که برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی برسد اما بازی محتاطانه مقابل ضعیف ترین و جوان ترین تیم ملی آمریکا این فرصت بزرگ را از تیم ملی ایران گرفت. ما می‌توانستیم با ارائه یک بازی هجومی‌و بدون ترس از آمریکا حداقل یک مساوی بگیریم اما برای مساوی رفتیم و شکست خوردیم. کارلوس کی‌روش هم به ایران برگشت، تهران گردی کرد و بدون توضیح خاصی رفت.

[قطری ها کی‌روش را استخدام کنند به فوتبال ایران هم لطف کرده اند!/ مهاجم پرسپولیس باید هر روز جدول گلزنان را نگاه کند]

او تصریح می‌کند: من نمی‌دانم قطری‌ها دنبال چه چیزی هستند اما شاید دوست دارند از لحاظ دفاعی تیم ملی خود را باز سازی کنند چرا که کارلوس کی‌روش مربی با افکار هجومی‌نیست. به هر حال وقتی خبر استخدام کی‌روش توسط قطری‌ها را شنیدم خوشحال شدم. شاید فقط به این ترتیب او از فوتبال ایران برود و اجازه بدهد یک سرمربی شایسته هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد.

ستاره اسبق خط حمله تیم ملی ایران در خصوص اینکه سرمربی آینده تیم کشورمان ایرانی باشد یا خارجی، می‌گوید: اگر قرار است مربی خارجی بیاید باید یک مربی تاپ، جوان و با انگیزه بیاید که از همین الان تیم ملی را برای جام جهانی ۲۰۲۶ بسازد. اگر هم بناست یک مربی در سطح کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد بهتر است این مسئولیت را به مربی ایرانی بسپاریم. من نمی‌خواهم اسمی‌بیاورم اما در همین فوتبال ایران مربیانی داریم که می‌توانند بهتر از کارلوس کی‌روش در تیم ملی نتیجه بگیرند. ضمن آن که الان دانش مربیان ایرانی بیشتر شده و می‌توانند به فوتبال ملی هم کمک کنند.

آقای گل سابق فوتبال ایران و پرسپولیس در مورد شرایط فعلی خط حمله تیم یحیی گل محمدی و مهاجمان این تیم تصریح می‌کند: به نظر من مهاجمی‌که در پرسپولیس بازی می‌کند باید هر روز به جدول گلزنان نگاه کند! زمانی که ما بازی می‌کردیم مثل امروز روزنامه، سایت، خبرگزاری و فضای مجازی نبود اما سعی می‌کردم مرتب جدول گلزنان را که در هفته نامه‌های دنیای ورزش و کیهان ورزشی به چاپ می‌رسید، نگاه کنم. این رصد کردن جدول گلزنان باعث می‌شد رقابت جدی تری برای آقای گلی داشته باشم و منفعل نباشم. مهاجمی‌هم که در پرسپولیس توپ می‌زند باید چنین نگاهی داشته باشد. باید فقط و فقط به فکر آقای گلی باشد و از رقابت با دیگر مهاجمان لذت ببرد.

فرشاد پیوس در پایان می‌گوید: پرسپولیس با همین شرایط و بدون یورگن لوکادیا هم توانست قهرمان نیم فصل اول شود و شاید بدون مهاجم هم بتواند به قهرمانی پایان فصل برسد اما به هر حال برای زدن گل‌های بیشتر به ویژه در بازی‌های بزرگ به مهاجم ششدانگ و تخصصی نیاز دارد. امیدوارم یحیی گل محمدی و باشگاه پرسپولیس بتوانند برای خط حمله پرسپولیس خریدهای خوبی داشته باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها