رئیس کمیته داوران اعلام کرد:

رسمی؛ علیرضا فغانی دیگر داور ایران نیست

خداداد افشاریان می‌گوید که طبق اساسنامه فیفا و AFC، فغانی داور ایران به شمار نمی‌رود.

رسمی؛ علیرضا فغانی دیگر داور ایران نیست
کد خبر: 591485
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۱۲:۳۳:۳۲

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره حضور علیرضا فغانی در لیست داوری استرالیا گفت: خیلی خوشحالم که فغانی به لیست استرالیا رفته و این باور قلبی من است.

به گزارش تسنیم، افشاریان ادامه داد: کسی نیستم که نسبت به موضوعی کینه داشته باشم و افتخار می‌کنم که فغانی به عنوان یک ایرانی در لیست استرالیا قرار دارد. فغانی در استرالیا زندگی می‌کند و نظرمان بر این بود که او مهاجرت کرده و جام جهانی هم با اسم ایران حضور داشت. برای سال 2023 تصمیم گرفتیم که پست را به داوران خودمان بدهیم و روی این تصمیم مصمم بودیم. ان‌شاءالله فغانی هرجا که هست برای داوری دنیا بدرخشد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که فغانی شانس قضاوت فینال جام ملت‌ها را دارد و ‌افتخارش برای استرالیا محسوب می‌شد، بهتر نبود در لیست ایران باقی می‌ماند؟ گفت: بهتر نبود؛ فغانی هیچ جامی از دستش در نرفته و جام ملت‌ها چندین بار شرکت کرده است و در جام جهانی چندین بار شرکت کرده و همه مسابقات را قضاوت کرده است. الان فغانی در استرالیا زندگی می‌کند و داور ما نیست و طبق اساسنامه فیفا و AFC داوری اگر می‌خواهد در لیست باشد باید در سال، 10 قضاوت مسابقات آن کشور را داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها