کد خبر: 591379
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۱۹:۴۸:۳۷
| |

ستاره سابق آبی‌ها در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هواداران از ساپینتو فقط قهرمانی می‌خواهند/ استقلال به یک هافبک و یک مهاجم شش دانگ نیاز دارد

علی موسوی مهاجم سابق استقلال می‌گوید: استقلال در آخرین بازی لیگ در سرمای تبریز نتوانست بازی خوب خود را انجام بدهد و بعد از این بازی فشار زیادی روی آقای ساپینتو آمد. این فشار روی تیم و آقای ساپینتو به حدی بود که وقتی در دیدار جام حذفی برابر تراکتور به پیروزی رسیدند، انگار قهرمان جام‌جهانی شده‌اند.

هواداران از ساپینتو فقط قهرمانی می‌خواهند/ استقلال به یک هافبک و یک مهاجم شش دانگ نیاز دارد
کد خبر: 591379
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۱۹:۴۸:۳۷

تیم فوتبال استقلال در روزی که در 90 دقیقه  برابر تراکتور به تساوی بدون گل رسیده بود و در دقیقه 93 یک بر صفر از حریف خود عقب افتاد، در دقیقه 110 با گل یامگا به گل تساوی رسید. این تیم در ادامه در دقیقه 120 به پناتی دست یافت تا یامگا گل دوم خود و برتری استقلال را به ثمر برساند. استقلال با این نتیجه راهی مرحله یک هشتم نهایی جام‌ حذفی فوتبال ایران شد. استقلالی‌ها درحالی به سختی از سد تراکتور گذشتند که چند روز قبل در در جریان هفته پانزدهم لیگ برتر برابر این تیم تبریزی دو بر صفر متحمل شکست شده بودند.

به گزارش اعتمادآنلاین، استقلال درحالی راهی مرحله یک هشتم نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران شد که در نیم فصل در جایگاه چهارم قرار گرفت و این موضوع باعث ناراحتی هوادارانش شد. استقلالی‌ها فصل قبل بالاتر از پرسپولیس قهرمان لیگ شدند، حالا اما در نیم فصل نتوانستند شرایط خوب فصل قبل خودشان را تکرار کنند که این موضوع باعث شد هیات‌مدیره این باشگاه برای همکاری و یا عدم همکاری با ساپینتو تشکیل جلسه بدهد. بعد از این جلسه هم باشگاه استقلال رسما حمایت خود را از ساپینتو اعلام کرد تا به این ترتیب برکناری ساپینتو فعلا از دستور کار باشگاه استقلال خارج شود.

درباره شرایط استقلال و اینکه این تیم چرا نتوانست در نیم فصل نخست امسال شرایط خوب فصل قبلش را تکرار کند با علی موسوی بازیکن سابق این تیم گفت‌وگو کردیم. موسوی در ابتدای صحبت‌های خود به استقلال فصل قبل تحت هدایت فرهاد مجیدی اشاره کرد و گفت: استقلال پارسال که قهرمان شد با یک تیم دفاعی و بردهای اقتصادی قهرمان شد. پارسال هم استقلال مشکل گلزنی داشت اما بردهایی که با تک گل‌ها به دست می‌آمد تیم را به قهرمانی رساند. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که پارسال استقلال مشکل داشت و امسال مشکلی ندارد. پارسال بازیکنان از تک فرصت‌ها استفاده می‌کردند و به گل می‌رسدند اما این شرایط امسال تکرار نمی‌شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور ریکاردو ساپنتو در استقلال اشاره کرد و گفت: امسال ساپینتو که آمد واقعا کارش سخت بود. بالاخره فصل قبل استقلال قهرمان شده بود و پذیرفتن مسئولیت این تیم واقعا سخت است. همه انتظار دارند همان روند پارسال ادامه داشته باشد و تیم دوباره قهرمان شود. مهم نیست روند استقلال در فصل قبل چطور بود و بردهای اقتصادی به دست آمد، هواداران از ساپینتو فقط قهرمانی می‌خواستند. با هر شرایطی ساپینتو آمد و کارش را آغاز کرد.

موسوی در ادامه گفت: استقلال هفته‌های ابتدایی  لیگ را به سختی پشت سر گذاشت و شرایط خوبی را نداشت اما بعد از گذشت چند هفته به شرایط ایده‌آل رسید. در هفته‌های ابتدایی ساپینتو سعی داشت تیم را بیشتر بشناسد و همین نبود شناخت کافی باعث شد تیم شرایط خوبی را نداشته باشد. با این حال بعد از گذشت چند هفته استقلال به شرایط ایده‌آل خود رسید و توانست بازی‌های خوبی را انجام بدهد. بعد از اینکه استقلال به شرایط خوب خود رسید لیگ تعطیل شد و همین تعطیلی لیگ روی استقلال تاثیرات منفی زیادی داشت. تیم روزهای خوبی را داشت اما تعطیلی شرایط خوب را از استقلال گرفت و حالا هم باید منتظر باشیم دوباره به شرایط خوب برگردد.

وی در ادامه درباره اینکه آیا عملکرد ساپینتو در استقلال قابل دفاع است یا خیر گفت: استقلال در آخرین بازی لیگ در سرمای تبریز نتوانست  بازی خوب خود را انجام بدهد و بعد از این بازی فشار زیادی روی آقای ساپینتو آمد. این فشار روی تیم و آقای ساپینتو به حدی بود که وقتی در دیدار جام حذفی برابر تراکتور به پیروزی رسیدند، انگار قهرمان جام‌جهانی شده‌اند. این نشان دهنده این است که فشار روی تیم و مربی خیلی زیاد بود. باشگاه در این فصل مشکلاتی داشت و از طرفی نتایج در برخی بازی‌ها خوب نبود که باعث شد فشار روی تیم و مربی زیاد شود.

موسوی در ادامه گفت‌وگوی خود با اعتماد به مشکلات مالی این باشگاه اشاره کرد و گفت: درست است که مشکلات مالی وجود دارد اما باشگاه استقلال همیشه اینگونه بوده است. استقلال همیشه مشکل مالی داشته است. با این حال بازیکنان استقلال پول بگیرند و یا نگیرند بازی‌شان همین است و با پول به ابر ستاره تبدیل نمی‌شوند. به نظر بعد از جام‌جهانی وقتی بازیکنان بازی‌ها را دیدند خودشان کمی خجالت کشیدند. با این پول‌هایی که پرداخت می‌شود انتظارها باید بیشتر باشد اما اینگونه نیست. بدترین بازی جام جهانی از بهترین بازی ما جذاب‌تر بود. بدترین بازی جام‌جهانی را تا پایان تماشا می‌کردیم اما بعضی از بازی‌های لیگ را نمی‌شود تا پایان تماشا کرد. از طرفی در لیگ ما  مدیرعامل‌ها دائم از مشکلات گله می‌کنند و بازیکنان هم از بی پولی می‌نالند و هیچ چیز سر جای خودش نیست. هر مدیرعاملی به استقلال می‌آید تاثیر مستقیم روی بازیکنان دارد و بازیکنان گاهی با آن مدیر وارد چالش می‌شوند. بازیکن نمی‌تواند روند خوبی را داشته باشد اما بهانه می‌کند و می‌گوید که پول نمی‌دهند. باشگاه با پرداخت نکردن پول به دست بازیکنان بهانه می‌دهد. پارسال هم مشکلات گلزنی  داشتیم اما بردهای اقتصادی تیم را قهرمان کرد. می‌خواهم بگوییم الان  با پارسال خیلی تفاوتی با هم ندارند.

او در ادامه درباره اینکه استقلال در نقل‌وانتقالات نیم فصل در چه پست‌هایی نیاز به جذب بازیکن دارد هم گفت: استقلال نیاز به یک مهاجم ششدانگ دارد که بتواند از معدود فرصت‌ها گل بسازد. از طرف دیگر تیم نیاز به یک هافبک پشت مهاجم هم دارد تا پاس‌های خوبی برای مهاجمان ارسال کند. الان هم در بازی‌ها می‌بینیم که فرصت گلزنی گاهی ایجاد می‌شود اما تیم مهاجم گلزنی ندارد که بتواند از فرصت‌ها به خوبی استفاده کند و به گل برسد. استقلال اگر مهاجم ششدانگ داشته باشد به راحتی در بیشتر بازی‌ها به پیروزی می‌سد و اینگونه فشارها روی تیم هم ایجاد نمی‌شود. اگر می‌خواهید مشکلی حل شود باید از نظر فنی نیازهای تیم را برطرف کنید. اگر تیم مثل پارسال بازی می‌کرد و اقلا در بازی‌ها یک گل می‌زد می‌توانست نتیجه را حفظ کند اما الان شرایط تغییر کرده و تیم مشکل دارد. این موضوع برای یک تیم بزرگ خیلی بد است. یک هافبک پشت مهاجم هم اگر به تیم اضافه شود باعث می‌شود فرصت‌های بیشتری خلق شود. به نظرم الان هم برای این کار دیر است و اگر می‌خواهند قهرمان شوند باید هر چه  زودتر مهاجم و هافبک پشت مهاجم جذب کنند. اگر هم قصد خرید مهاجم دارند هم توصیه من این است که با دید باز وارد بازار شوند و اینگونه نباشد که بازیکنی بیاید که عکلکرد فنی خوبی نداشته باشد.

در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی درباره همکاری و یا عدم همکاری باشگاه استقلال با ساپینتو مطرح شد و برخی مدعی بودند که این مربی پرتغالی باید برود و برخی هم اعتقاد داشتند که او باید به کارش ادامه دهد. علی موسوی درباره این موضوع می‌گویید: رفتن ساپینتو به سود استقلال نیست. او باید به کارش ادامه دهد و تا پایان فصل تحت حمایت مدیران باشگاه باشد. اگر قرار باشد برود دوباره شاهد اتفاقات بدی خواهیم بود و باز هم باید با پرونده جدید روبه‌رو شویم. آنطور که من  می‌دانم این روزها باشگاه با مشکلات مالی فراوانی روبه رو است و برخی از این مشکلات به خاطر پرنده‌های خارجی است. اگر ساپینتو برود باز هم باید شاهد این باشیم که پرونده جدیدی علیه پاشگاه شکل بگیرد. در این شرایط باید از ساپینتو حمایت کنند که به کارش ادامه دهد. مطمئن باشید در آرامش کار کردن به سود استقلال خواهد بود.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال با ادامه این روند می‌تواند قهرمان شود، گفت: همانطور که گفتم قبل از جام جهانی شرایط تیم واقعا خوب بود. یعنی در ابتدا کار خوب پیش نمی‌رفت اما رفته رفته شرایط بهتر شد. الان هم اگر همان روند را شاهد باشیم و تیم بتواند به روند خوبش برگردد می‌تواند قهرمان شود. نکته بسیار مهم این است تیم شرایط ایده‌ال خود را دوباره پیدا کند و بتواند در بازی‌ها از فرصت‌ها به خوبی استفاده کند. اگر مهاجم جذب شود و تیم در آرامش به کارش ادامه بدهد، یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی خواهد بود می‌تواند هواداران را  خوشحال کند.

استقلالی‌ها که این روزها خود را برای مصاف حساس هفته شانزدهم برابر سپاهان آماده می‌کنند در جایگاه چهارم جدول قرار دارند و برای صعود به رده‌های بالایی جدول نیاز دارند که در این دیدار به برتری برسند. نکته مهم این است که بازی در اصفهان برگزار خواهد شد و استقلال ساپینتو در این فصل عملکرد قابل قبولی در بازی‌های خارج از خانه نداشت است. با این حال آبی‌پوشان تهرانی بسیار امیدوار هستند که در بازی برگشت لیگ، باخت دو بر صفر در بازی رفت را جبران کنند و شرایطشان درجدول هم بهتر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها