کد خبر: 430750
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت این روزهای آبی‌پوشان پایتخت:

آیا سعادتمند استقلال را به جزیره آرامش می‌رساند؟

سعادتمند دلیل مذاکره با استراماچونی را جلوگیری از پرداخت غرامت به این مربی عنوان کرده است؛ اما احتمالا به این موضوع فکر نکرده که توافق با استراماچونی، استقلال را در آینده چقدر بدهکار خواهد کرد.

آیا سعادتمند استقلال را به جزیره آرامش می‌رساند؟
کد خبر: 430750
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «شما به علی بگید بمونه، من بالاترین رقم قرارداد ایران رو بهش میدم.» این جمله احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال به هواداران عصبانی است؛ هوادارانی که در اولین روز کاری هفته، بعد از فینال جام حذفی، راهی سعادت‌آباد تهران شدند تا اعتراض خود را به گوش مدیران استقلال برسانند. هوادارانی که سال‌هاست نظاره‌گر بی‌ثباتی تیم‌شان از لحاظ جایگاه مدیریتی هستند و گویا قرار هم نیست به این زودی‌ها به ساحل آرامش برسند. استقلال این روزها مشکلات زیادی دارد و رفتن علی کریمی، ستاره این روزهای آبی‌های تهران، تنها بخش کوچکی از آن است. مشکلات از در و دیوار بر سر استقلال هوار می‌شود و مدیریت این باشگاه نیز هرچه تلاش می‌کند بیشتر در این گرداب فرو می‌رود.

تجمع هواداران استقلال

استعفای فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی، بعد از رفتن آندره آ استراماچونی، هدایت استقلال را بر عهده گرفت و کارنامه خوبی هم در انتهای فصل از خود به جا گذاشت. استقلال با هدایت فرهاد مجیدی نایب‌قهرمان لیگ برتر شد و در جام حذفی هم توانست با شکست پرسپولیس به فینال صعود کند. استقلالی‌ها خود را برای کسب هشتمین قهرمانی در جام حذفی آماده می‌کردند که خبر آمد احمد سعادتمند در ایتالیا مشغول مذاکره با استراماچونی برای بازگشت به ایران است. از همین رو بود که فرهاد مجیدی بعد از پیروزی در دربی، از هدایت استقلال استعفا کرد. مجیدی اما با اصرار بازیکنان و برخی از پیشکسوتان باشگاه، در فینال هم هدایت استقلال را در دست گرفت و در پایان با نتیجه 3 بر 2 بازی را واگذار کرد تا دست استقلال از گرفتن جام و کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمان آسیا کوتاه بماند. مجیدی بعد از باخت در فینال، با بازیکنان استقلال خداحافظی کرد تا هواداران این تیم بیش از گذشته نگران شوند.

تراکتور و استقلال

اطلاعیه باشگاه استقلال

پس از شکست در فینال جام حذفی، باشگاه استقلال طی اطلاعیه‌ای رسمی در خصوص وضعیت مربیگری این تیم در لیگ بیستم نوشت: «از امشب رایزنی رسمی مسئولان باشگاه استقلال جهت رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوتنامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی هم به باشگاه استقلال گرفته شود. امیدواریم در فصل آتی بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.»

لوگو باشگاه استقلال

دعوا در فرودگاه و اطلاعیه باشگاه

بازگشت کاروان استقلال از مشهد مساوی بود با یک حاشیه جدید؛ بازیکنان استقلال در حال خروج از فرودگاه بودند که تعدادی از هواداران شروع به اعتراض کردند، اعتراضی که در نهایت منجر به درگیری فیزیکی بازیکنان استقلال با آنها شد. حالا کمیته اخلاق به این پرونده ورود کرده و شاید برخی از بازیکنان استقلال با محرومیت‌های طولانی‌مدت رو‌به‌رو شوند. البته باشگاه استقلال کوشید تا با انتشار بیانیه‌ای، حواشی پیش‌آمده در فرودگاه را برنامه‌ریزی‌شده اعلام کند. در بیانه باشگاه استقلال آمده بود: «بامداد روز جمعه و پس از بازگشت تیم فوتبال استقلال به تهران، برخی افراد مجهول‌الهویه با حضور در مقابل خروجی فرودگاه مهرآباد اقدام به هتاکی، فحاشی و حمله به بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال کردند که در نهایت واکنش مجموعه تیم استقلال را به همراه داشت. باشگاه استقلال به این وسیله ضمن ابراز تاسف بابت اتفاق رخ‌داده و محکوم کردن رفتار آن عده قلیل، اعلام می‌کند در این ماجرا از منافع و حقوق مجموعه این تیم حمایت می‌کند.»

استقلال

سعادتمند و پول استراماچونی

استقلال روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و به نظر می رسد احمد سعاتمند بیشترین نقش را در به وجود آمدن این وضعیت داشته است. مدیرعاملی که به جای حمایت از کادر فنی تیمش، به دنبال جانشین برای آنها بود و شادی پیروزی در دربی را به کام بازیکنان و هواداران این باشگاه تلخ کرد. مدیرعاملی که فکر می‌کند می‌تواند با آوردن دوباره استراماچونی دل هواداران استقلال را به دست آورد، اما نمی‌داند با این کار چه آینده خطرناکی برای تیم رقم خواهد زد.

وکیل استراماچونی

استراماچونی همین حالا هم شروط زیادی برای سعادتمند و دوستانش در باشگاه استقلال گذاشته است و معلوم نیست در آینده چه چیز جدیدی از آنها طلب خواهد کرد. سعادتمند دلیل مذاکره با استراماچونی را جلوگیری از پرداخت غرامت به این مربی عنوان کرده است؛ اما احتمالا به این موضوع فکر نکرده که توافق با استراماچونی، استقلال را در آینده چقدر بدهکار خواهد کرد. شاید همین قرارداد جدید با خوشتیپ ایتالیایی، استقلال را به دره نابودی نزدیک کند. دره‌ای که فدراسیون فوتبال ایران آدرس آن را به خوبی بلد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها