کد خبر: 591337
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۱۰:۰۵:۰۱
| |

چرا قهرمانان ورزش ملی ایران به دور از انتظار ظاهر می‌شوند:

ما نیز همچون برزگر کشتی را با عزت می‌خواهیم

مردم ایران همواره کشتی را به این دلیل که ورزشکاران این رشته از دل توده‌ها برخاسته و همواره در کنار مردم بوده و صدای جامعه بوده‌اند

ما نیز همچون برزگر کشتی را با عزت می‌خواهیم
کد خبر: 591337
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۱۰:۰۵:۰۱

وحید جعفری- خانواده بزرگ و پرافتخار کشتی که همگان از آن انتظار دارند، در چند ماه گذشته آنقدر کم‌فروغ ظاهر شده که علاقه‌مندان به این رشته دچار تردید شده‌اند که آیا ورزشکاران این ورزش را باید وارثان بحق تختی بزرگ بدانند یا نه.

به گزارش روزنامه اعتماد مردم ایران همواره کشتی را به این دلیل که ورزشکاران این رشته از دل توده‌ها برخاسته و همواره در کنار مردم بوده و صدای جامعه بوده‌اند، به عنوان گل سرسبد رشته‌های ورزشی دوست داشته‌اند.

تختی، از اینجاست که تختی می‌شود و محبوبیت رسول خادم به دلیل همین همراهی‌هاست. جالب اینکه قهرمانان بزرگ و شناخته شده این ورزش که طی چند ماه گذشته روزه سکوت گرفته بودند و هیچ خبری از آنها در هیچ جا نبود، این روزها با مصاحبه‌های جنجالی خود در رسانه‌ها، توجهات را یک‌بار دیگر متوجه خود کرده‌اند و تعجب اینجاست حالا هم که شروع به حرف زدن کرده‌اند، هیچ اشاره‌ای به اوضاع جامعه و مردم و شرایط بد اقتصادی نداشته و در سخنان خود بیشتر از هر چیز به یکدیگر حمله کرده و با شخم زدن اتفاقات سال‌های دور، همدیگر را به باد انتقاد گرفته‌اند. 

از همین رو است که منصور برزگر پیر وادی کشتی ما، در مصاحبه‌ای که چند روز قبل داشته، اعلام کرده «دلم می‌خواهد کشتی عزت داشته باشد اما الان عزت ندارد.» واقعا چه بر سر کشتی آمده که استاد برزگر -که بحق شناسنامه ورزش ملی ایران است- باید چنین حرفی بزند؟ در لغتنامه، کلمه «عزت» را که جست‌وجو کنید با معانی «آبرو، احترام، ارجمندی، بزرگی، حرمت، شرف، عز و ناموس» برای این واژه مواجه می‌شوید و تک‌تک این کلمات برای ما که عاشق و دلباخته کشتی و مرام پهلوانی هستیم، چقدر سنگین تمام می‌شود، وقتی پیرمان، رشته محبوب‌مان را تهی از «آنها» معرفی می‌کند. واقعا چه بر سر پهلوانان این ورزش آمده است؟

قهرمانان، به خود آیید، چنانکه برادران خادم آمده‌اند. نگذارید روح آقا تختی در گور بلرزد. امیدواریم، خداوند رنگین کمان هیچ آدم و رشته ورزشی را بی‌عزت نکند، به خصوص آنهایی که مردم از آنها انتظار دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها