کد خبر: 591127
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۶:۵۲:۰۸
| |

قهرمان سابق کشتی جهان:

رسول خادم خط قرمز مردم است

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: حرف‌های عباس جدیدی، زخمی است که نباید دوباره تازه شود و از نو به آن بپردازند. شاید اگر 20 سال پیش این‌ها را می‌گفت خریدار داشت، نه حالا.

رسول خادم خط قرمز مردم است
کد خبر: 591127
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۶:۵۲:۰۸

قهرمان سابق کشتی جهان از صحبت‌های عباس جدیدی در خصوص اتفاقات المپیک 2000 سیدنی انتقاد کرد.

به گزارش طرفداری، صحبت‌های حاشیه‌ساز عباس جدیدی قهرمان سابق جهان و دارنده مدال نقره المپیک علیه منصور برزگر، برادران خادم و علیرضا حیدری، بازتاب وسیعی در جامه کشتی داشت. سرمربی وقت تیم ملی در المپیک 2000 سیدنی و حیدری پاسخ او را دادند اما جدیدی کوتاه نیامد و با طعنه به برزگر، شیوه او را مشابه شگرد محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق ایران دانست.

جدیدی در صحبت‌هایی مدعی تبعیض میان کشتی‌گیران شد و اظهار داشت: من فنا شدم. خیلی ها در این کشتی مدیون من هستند. آن زمان زورم نمی‌رسید و چیزی نمی توانستم بگویم. هر چه من برادران خادم را می‌بردم، باز من را به وزن بالاتر می فرستادند. برای انتخابی جهانی کراسنویارسک هم علیرضا حیدری با من به وزن‌کشی آمد اما ول کرد و رفت. بعد رفت با منصور برزگر کار را بست و من را به ۱۳۰ کیلو فرستادند. سر همین کارها بود که مدال‌های من نقره و برنز شد.

حالا اکبر فلاح، دیگر قهرمان جهان به صحبت‌های جدیدی واکنش نشان داده است

اکبر فلاح درباره صحبت‌های جنجالی عباس جدیدی در خصوص منصور برزگر و چند تن از قهرمانان کشتی اظهار داشت: عباس جدیدی هم مدال المپیک گرفته و هم قهرمان جهان شده، او چندین مدال جهانی و آسیایی دارد. در واقع هرچه مدال قشنگ و ارزشمند بوده، در کارنامه‌اش دارد. حقیقت هم این است که باید دو برابر این تعداد هم مدال می‌گرفت چون واقعا قهرمان خوب و بزرگی بوده و هست اما مسئله این است که حالا وقت گفتن این حرف‌ها نیست. اینکه امروز یک نفر به منصور برزگر، برادران خادم و... حرفی بزند، مورد قبول نیست. مردم این‌ها را دوست دارند و جدیدی نباید سمت خط قرمز مردم برود.

وی ادامه داد: عباس جدیدی واقعا قهرمان خوبی بود، لیاقت و استحقاقش هم بیشتر از آنچه بود که به آن رسید. این حرف‌ها اما زخمی است که نباید دوباره تازه شود و از نو به آن بپردازند. شاید اگر 20 سال پیش این‌ها را می‌گفت خریدار داشت، نه حالا. امروز این حرف‌ها دیگر خریدار ندارد.

سرمربی پیشین تیم کشتی آزاد جوانان تاکید کرد: به عنوان همدوره این آقایان، از آنها می‌خواهم دیگر حرف گذشته را نزنند، از دوستی و رفاقت‌ها بگویند و از آن مربی‌ که برایش زحمت کشیده، تقدیر کند. هر چه بوده مربوط به قدیم است و همه چیز گذشته. ضمن اینکه هر کسی هر ماجرایی را به نفع خودش داوری می‌کند و می‌گوید از فلان اتفاق لطمه خورده است، در حالی که مردم و پیشکسوتان باید قضاوت کنند چه اتفاقی افتاده است. من هم شاید بگویم فلان‌جا در حق من کم لطفی شد، ولی این حرف من است و امروز هم وقت گفتن این‌ها نیست. از جدیدی توقع می‌رود به خاطر سابقه درخشان ورزشی‌اش این‌ها را دیگر نگوید.

فلاح که در تیم ملی کشتی شاگرد منصور برزگر بوده، خاطرنشان کرد: در دوران سرمربیگری منصور برزگر همه قشنگ‌ترین و بهترین مدال‎‌های‌شان را گرفتند. برزگر با تیم ملی ایران همه مدال‌ها و سکوها را فتح کرد، حقش هم خیلی بیشتر از این‌ها بوده، ما که کشتی‌گیرش بودیم، مدال‌های‌مان را هم در دوره او گرفتیم، همه باید ممنون برزگر باشیم و همیشه به نیکی از او یاد کنیم. من برای منصور برزگر در باشگاهم یک جام گذاشتم، خوب بود عباس جدیدی هم که از نظر اقتصادی شرایط خوبی دارد، به جای انتقاد از مربی‌اش، برای او یک مراسم یادبود می‌گرفت و از بزرگان کشتی‌مان به نیکی یاد می‌کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها