کد خبر: 588767
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

تکذیب ممنوعیت ورود بازیکن خارجی به خاطر خروج لوکادیا

با خروج لوکادیا از ایران شایعاتی مبنی بر احتمال خروج سایر بازیکنان خارجی از ایران طی روزهای آینده قوت گرفت. هرچند برخی از بازیکنان خارجی نظیر کوین یامگا و گئورگی گولسیانی بازیکنان فرانسوی و گرجستانی استقلال و پرسپولیس این شایعه را تکذیب کردند.

تکذیب ممنوعیت ورود بازیکن خارجی به خاطر خروج لوکادیا
کد خبر: 588767
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۵:۰۰:۰۰

بعد از خروج یورگن لوکادیا مهاجم تیم پرسپولیس از ایران به دلیل آنچه خودش «شرایط فورس‌ماژور» نامیده بود، شایعاتی مبنی بر ممنوعیت جذب بازیکن خارجی به گوش رسید. با این حال یک عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در پاسخ به خبرنگار اعتمادآنلاین مبنی بر احتمال اتخاذ چنین تصمیمی گفت: «چیزی در این مورد نشنیده‌ام و این مساله صحت ندارد.»

یک روز قبل از دربی پایتخت بود که یورگن لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس ایران را برای همیشه ترک کرد و روز بعد نامه فسخ قراردادش را به باشگاه پرسپولیس ارسال کرد. مهاجمی که در فاصله کمتر از یک نیم‌فصل در پرسپولیس بود و بابت این حضور ۵۴۰ هزار دلار هم دستمزد دریافت کرد. یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس در آن زمان به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: «لوکادیا از بند شرایط فورس‌ماژور که در قراردادش ذکر شده بود استفاده کرده و قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کرده است. برای ما هم جای سوال است که مگر در کشور شرایط فورس‌ماژور وجود دارد؟ احتمالاً سفارت هلند زیر پای این بازیکن نشسته که این کار را انجام دهد.»

اواسط مهرماه بود که سفارتخانه‌های برخی از کشورهای اروپایی از شهروندان‌شان خواستند هرچه سریع‌تر ایران را ترک کنند. این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، با صدور بیانیه‌ای از بازداشت اتباع اروپایی مرتبط با وقایع اخیر خبر داد. در بیانیه وزارت اطلاعات آمده بود: «چند تبعه‌ بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و... در صحنه‌ اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند.» بلافاصله دولت هلند از همه اتباع خود خواست از ایران خارج شوند. وزارت خارجه هلند علاوه بر این، وضعیت سراسر ایران برای سفر را «قرمز» اعلام و به تمامی اتباعش توصیه کرد از سفر به ایران خودداری کنند.

ساعاتی بعد از صدور این بیانیه از سوی هلند، فرانسه نیز از شهروندانش خواست هرچه سریع‌تر خاک ایران را ترک کنند. فرانسه مدعی شد شهروندان این کشور در معرض بازداشت‌های خودسرانه قرار دارند. وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای تصریح کرد: «هر فرانسوی‌ای که در حال بازدید از ایران است، از جمله شهروندان دوتابعیتی، در معرض دستگیری، بازداشت خودسرانه و دادگاه غیرمنصفانه قرار دارد.»

با این حال در آن مقطع لوکادیا با وجود خروج از کشور برای تعطیلات بلافاصله به ایران بازگشت و بازیکن فرانسوی استقلال نیز بدون مشکل به کارش ادامه داد.

با خروج لوکادیا از ایران شایعاتی مبنی بر احتمال خروج سایر بازیکنان خارجی از ایران طی روزهای آینده قوت گرفت. هرچند برخی از بازیکنان خارجی نظیر کوین یامگا و گئورگی گولسیانی بازیکنان فرانسوی و گرجستانی استقلال و پرسپولیس این شایعه را تکذیب کردند.

احتمال خروج بازیکنان خارجی از ایران و متضرر شدن تیم‌های ایرانی از این شرایط باعث شد شایعاتی مبنی بر تجدید نظر سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در پروتکل جذب بازیکنان خارجی رواج یابد. برخی رسانه‌ها اعلام کردند سازمان لیگ قصد دارد همانند دو فصل گذشته که جذب بازیکن خارجی ممنوع بود، برای فصل جدید دوباره چنین رویه‌ای را در پیش گیرد. شایعه‌ای که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و خیلی‌ها آن را پایانی بر فوتبالِ به‌اصطلاح حرفه‌ای لیگ ایران قلمداد کردند. با وجود این، صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ ایران در واکنش به این شایعه به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: «چنین چیزی تا این لحظه در سازمان لیگ مطرح نشده و از این موضوع بی‌اطلاع هستم.» درودگر تصریح کرد: «سازمان لیگ قصدی هم برای بررسی چنین موضوعی ندارد.»

در حال حاضر بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتر ایران دست‌کم از یک بازیکن خارجی در ترکیب خود بهره می‌برند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها