کد خبر: 587873
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۷:۳۲:۲۱
| |

گزارش دیدار فینال جام جهانی قطر

آرژانتین آقای فوتبال دنیا/ ویترین افتخارات مسی کامل شد

دو تیم فینالیست جام جهانی از ساعت 18:30 آخرین بازی از این جام را برگزار می کنند تا تکلیف قهرمان این دوره از رقابت ها مشخص شود.

آرژانتین آقای فوتبال دنیا/ ویترین افتخارات مسی کامل شد
کد خبر: 587873
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۷:۳۲:۲۱

پرونده بازی های جام جهانی 2022 قطر امروز بسته می شود. دو تیم فینالیست جام جهانی از ساعت 18:30 آخرین بازی از این جام را برگزار می کنند تا تکلیف قهرمان این دوره از رقابت ها مشخص شود. 

ورزشگاه: لوسیل

داور: شیمون مارسینیاک (لهستان)

کمک داور اول: پاول سوکولونیکی

کمک داور دوم: توماش لیتسکیه‌ویچ

اخطار: انسو فرناندس، مارکوس آکونیا و ناهیل مولینا  (آرژانتین)/ آدرین ربیو، مارکوس تورام و اولیویه ژیرو (فرانسه)

 

ترکیب تیم ملی فوتبال فرانسه: هوگو لوریس (دروازه‌بان)، رافائل واران (۱۱۳- ابراهیما کوناته)، دایوت اوپامکانو، تئو ارناندز (۷۱- کاماوینگا)، ژول کونده، اورلین شوامنی، آنتوان گریزمان (۷۱- کینگزلی کومان)، آدرین ربیو، عثمان دمبله (۴۱- مارکوس تورام)، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو (۴۱- کولو موآنی).
سرمربی: دیدیه دشان

 

ترکسی تیم ملی فوتبال آرژانتین: امیلیانو مارتینز (دروازه‌بان)، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو، ناهوئل مولینا (91- گونزالو مونتیل)، مارکوس آکونیا، رودریگو دی‌پائول (101- لئاندرو پارادس)، آلکسیس مک‌آلیستر (۱۱۶- پتسلا)، انزو فرناندز، خولین آلوارز (101- لائوتارو مارتینز)، آنخل دی‌ماریا (۶۴- مارکوس آکونیا) و لیونل مسی
سرمربی: لیونل اسکالونی

دقایق حساس: 

دقیقه 5: شوت ناگهانی مک آلیستر از پشت قوس محوطه جریمه را دروازه بان فرانسه در آغوش گرفت.

دقیقه ۸: حرکت عالی دی‌ماریا از سمت چپ و نفوذ این بازیکن به داخل محوطه جریمه با یک پاس رو به بیرون همراه شد اما شوت دی‌پائول پس از برخورد به واران به کرنر رفت.

دقیقه ۲۱: آنخل دی‌ماریا با حرکت پا به توپ خود از سمت چپ به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و پس از سرنگونی او توسط دمبله، مارسینیاک نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۵۸: حرکت عالی آلوارز از سمت چپ و شوت او به گوشه دروازه لوریس که سنگربان فرانسه توانست به سختی در دو ضرب توپ را مهار کند.

دقیقه ۵۹: دی‌ماریا باز هم از جناح چپ، دفاع فرانسه را به هم ریخت که پاس عرضی او به لئو رسید اما ضربه او با اختلافی ناچیز به بیرون رفت.

دقیقه 69: ضربه ام‌باپه با اختلاف نسبتا زیادی از بالای دروازه آرژانتین به بیرون رفت.

دقایق حساس وقت های اضافه اول و دوم: 

دقیقه 105: مارتینز در حالی که در عمق خط دفاع فرانسه حرکت کرده بود صاحبت توپ و موقعیت شد که ضربه او با اختلاف بسیار اندک از کنار دروازه فرانسه به اوت رفت تا آه از نهاد طرفداران و نیمکت نشینان آرژانتین بلند شود. 

دقیقه 123: موآنی در موقعیت تک به تک با مارکینز ضربه زد که دروازه بان آرژانتین شجاعانه دست و پای خود را باز کرد و توپ را دفع کرد تا در دقایق تلف شده وقت های اضافه بازی آرژانتین بازی را واگذار نکند.

شرح گل: 

فرانسه 0 - آرژانتین 1: دقیقه 22: ضربه پنالتی لیونل مسی در حالی که دروازه بان فرانسه خلاف جهت ضربه او حرکت کرده بود گل آرژانتین را در بر داشت.

فرانسه 0 - آرژانتین 2: دقیقه ۳۶: ضدحمله آرژانتینی‌ها از سمت راست با پاس مسی به آلوارس و پاس او به مک‌آلیستر همراه شد و او دی‌ماریا را با لوریس تک به تک کرد تا ستاره آلبی‌سلسته اختلاف را به ۲ گل افزایش دهد. 

فرانسه 1 - آرژانتین 2: دقیقه 80: ام‌باپه از روس نقطه پنالتی یکی از گل های خورد خود را جبران کرد تا امیدها برای این تیم دوباره زنده شود.

فرانسه 2 - آرژانتین 2: دقیقه 82: یک و دوی ام‌باپه و تورام در نهایت با ضربه محکم ام‌باپه همراه شد تا گل دوم فرانسه خیلی سریع برای خروس ها رقم بخورد.

فرانسه 2 - آرژانتین 3: دقیقه 109: لیونل مسی با یک ضربه محکم توپ را روانه دروازه فرانسه کرد که مدافع فرانسه توپ را بعد از عبور از خطر دروازه به بیرون فرستاد اما داور بازی اعلام گل کرد تا آرژانتین دوباره به برتری برسد.

فرانسه 3 - آرژانتین 3: دقیقه 115: ام‌باپه از روی نقطه پنالتی گل سوم را برای خودش و فرانسه زد.

ضربات پنالتی: 

فرانسه: امباپه / کومان / شوامنی / موآنی

آرژآنتین: مسی / دیابالا / پارادس / مونتیل

شرح بازی

در 90 دقیقه قانونی بازی دو تیم به تساوی 2-2 رسیدند. در حالی که فرانسه تا دقیقه 80بازی حرفی برای گفتن نداشت و آرژانتین یکه تاز میدان بود، یک پنالتی کافی بود تا خروس ها را به بازی برگرداند. فرانسه توانست در دو دقیقه دو گل وارد دروازه حریف کرده و بازی را به وقت های اضافه بکشاند.

شاید جام جهانی تاکنون چنین فینال جذاب و مهیجی به خود ندیده بود. فرانسه بعد از به ثمر رساندن گل اول خود دوباره به همان فرانسه قدرتمند و قَدر تبدیل شد و تا واپیسن دقایق بازی آرژانتین و خط دفاع این تیم را آزار داد. اما ضربات پنالتی و درخشش دروازه بان آرژانتین در این ضربات جام قهرمانی را برای یاران مسی به ارمغان آورد تا ویترین افتخارات مسی ستاره کم نظیر فوتبال جهان نیز با گرفتن این جام کامل شود.

حواشی

*پیش از آغاز مسابقه، ایکر کاسیاس، سنگربان افسانه‌ای لاروخا از کاپ جام‌جهانی رونمایی کرد.

کاسیاس رونمایی از کاپ جام جهانی

*زلاتان ابراهیموویچ، اسطوره فوتبال سوئد در ورزشگاه حضور دارد و از نزدیک شاهد این بازی خواهد بود.

*ورزشگاه لوسیل با ظرفیت ۸۸۹۶۶ نفر و تکمیل شدن آن، میزبان پرتماشاگرترین فینال ۲۸ سال اخیر است.

*داور مسابقه 7 دقیقه زمان تلف شده برای نمیه اول منظور کرد.

*لیونل مسی با قرار گرفتن در ترکیب اصلی آرژانتین توانست رکورد بیشترین بازی در تاریخ مسابقات جام جهانی را به نام خود کند.

*در دقایق تلف شده نیمه دوم، اولیویه ژیرو به دلیل اعتراض به تصمیمات مارسینیاک از روی نیمکت کارت زرد گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها