کد خبر: 585849
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۱:۵۲:۳۵
| |

برزیل – کره‌جنوبی؛ جنگ سرخ‌ها با جوانان آمریکای جنوبی

برزیلی‌ها امیدوار هستند با شکست کره‌جنوبی در یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ یک گام به کاری که ۲۰ سال قبل انجام دادند، نزدیک‌تر شوند.

برزیل – کره‌جنوبی؛ جنگ سرخ‌ها با جوانان آمریکای جنوبی
کد خبر: 585849
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۱:۵۲:۳۵

ورزشگاه ۹۷۴ امشب برای آخرین مرتبه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبانی خواهد کرد. دیدار یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی بین برزیل و کره‌جنوبی از ساعت ۲۲:۳۰ در این ورزشگاه خاص برگزار خواهد شد.

برزیل؛ گذر از یک آسیایی برای تکرار افتخار آسیایی

به گزارش خبرورزشی، پربارترین کارنامه را در جام‌جهانی برزیل دارد و با ۱۱ حضور بین ۴ تیم برتر هم کاری کرده‌اند که همیشه بین مدعیان قهرمانی باشند. مردم سرزمین قهوه و عشاق فوتبال از سال ۲۰۰۲ به بعد در جام‌جهانی رنج کشیده‌اند؛ از آن باخت سنگین و عجیب ۷-۱ مقابل آلمان در خانه تا ۳ مرتبه حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی. تیته و شاگردانش خوب می‌دانند که اینجا تازه شروع داستان است و برای موفقیت خیلی باید بیش از این‌ها پیش بروند. نمی‌توان با شکست مقابل کامرون، برزیل را ارزیابی کرد چرا که معمولاً تیم‌هایی که ۲ بازی ابتدایی‌شان را می‌برند در بازی سوم به ذخیره‌ها بازی می‌دهند. با این حال برزیل در آن بازی هم موقعیت‌های زیادی خلق کرد. برزیلی‌های خرافاتی اعتقاد دارند که در آسیا همیشه آن‌ها قهرمان می‌شوند، مثل سال ۲۰۰۲. از کره هم همیشه خاطراتی خوبی داشته‌اند و آن دوره همه بازی‌های‌شان در مرحله گروهی در این کشور بود. آیا باز هم کره مسیر خوشبختی را به قناری کوچک نشان می‌دهد؟

کره‌جنوبی؛ ببرها جان گرفته‌اند

بازی اول کره‌ای‌ها بد نبودند، بازی دوم ناامیدکننده بود و دیگر کسی تصور نمی‌کرد ببرهای آسیا بتوانند با شکست پرتغال راهی مرحله بعد شوند. با این حال پائولو بنتو و شاگردانش ناامید نشدند و در واپسین لحظات بردی دراماتیک رقم زدند. تیمی که مقابل اروگوئه امتیاز گرفته و پرتغال را شکست داده قطعاً برای برزیل خطرناک خواهد بود، اما اگر مثل بازی چند ماه پیش‌شان مقابل سلسائو نباشند که ۵ گل خوردند! کره‌ای‌ها به غیر از جام‌جهانی بحث‌برانگیز ۲۰۰۲ فقط یک مرتبه دیگر در مرحله حذفی بوده‌اند. حالا هم به سخت‌ترین و جاه‌طلب‌ترین رقیب برخورد کرده‌اند. ببرها احتمالاً در این دیدار فاز دفاعی خواهند گرفت و در زمان مناسب به فکر شکار می‌افتند. با این حال اگر برزیل غفلت کند و این زمان مناسب را در اختیارشان قرار بدهد. بر کسی پوشیده نیست که ببرها تازه جان گرفته‌اند.

آخرین جدال

ژوئن ۲۰۲۲ در دیداری دوستانه برزیل مقابل کره‌جنوبی در سئول با نتیجه ۵-۱ پیروز شد. ریچارلیسون، کوتینیو، ژسوس و نیمار (۲ مرتبه) برای برزیل و هوانگ اوی جو برای کره در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی

۷) برزیل و کره‌جنوبی در دیدارهای دوستانه زیادی به مصاف هم رفته‌اند. در این ۷ دیدار ۶ مرتبه برزیل برده و یک بازی به سود کره‌جنوبی تمام شده. تنها برد کره در سال ۱۹۹۹ به‌دست آمده است.

۲۲) برزیل تنها تیم حاضر در هر ۲۲ دوره جام‌جهانی بوده است. سلسائو که فقط ۲ دوره به مرحله حذفی نرسیده، ۵ مرتبه قهرمانی را جشن گرفته است. برزیلی‌ها دوره قبل در یک‌چهارم نهایی حذف شدند.

۳) این سومین حضور کره‌جنوبی در مرحله حذفی جام‌جهانی است. در ۲ حضور قبلی یک مرتبه چهام شدند که در جام‌جهانی ۲۰۲۲ بود و سال ۲۰۱۰ هم در مرحله یک‌هشتم نهایی کنار رفتند.

۱) برزیل که در ۲ دیدار ابتدایی‌اش کلین‌شیت کرد، یکی از تیم‌هایی بود که بهترین خط دفاعی مرحله گروهی را داشت. شرکای برزیل در این آمار، کرواسی، مراکش، تونس، آمریکا و هلند بودند.

۳) کره ۳ مرتبه در جام‌جهانی مقابل تیم‌های آمریکای جنوبی قرار گرفته که آن دیدارها را هم به اروگوئه (۱۹۹۰) و آرژانتین (۱۹۸۶ و ۲۰۱۰) باخته.

۰) کره‌جنوبی همراه لهستان و استرالیا تیم‌هایی بودند که با تفاضل گل صفر یا منفی راهی مرحله حذفی جام‌جهانی شدند.

۶) مصدومیت‌های نیمار در جام‌جهانی باعث شده تا از رکورد گلزنی در این تورنمنت خیلی دور باشد. او ۶ گل زده، در حالی که ۹ گل با رونالدوی ۱۵ گله فاصله دارد.

۳) هئونگ مین سون فرصت دارد تا با گلزنی در جام‌جهانی به تنهایی برترین گلزن ببرهای آسیا در این تورنمنت باشد. در حال حاضر او که ۳ گله است «آن یونگ هوان» و «پارک جی سونگ» را هم کنار خودش می‌بیند.

مصدومان و محرومان

شاید مصدومیت‌ها در این تورنمنت بلای جان برزیل شوند و در مسیرشان تا مراحل بالا دردسر ایجاد کنند. بعد از مصدومیت نیمار و دانیلو، حالا الکس ساندرو، الکس تلس و گابریل ژسوس هم آسیب دیده‌اند. گفته می‌شود دوتای آخری دیگر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ بازی نخواهند کرد. کادرپزشکی برزیل در تلاش است نیمار را به این بازی برساند.

ترکیب احتمالی دو تیم

برزیل: آلیسون، دانیلو، مارکینیوس، سیلوا، ساندرو، کاسمیرو، رافینیا، پاکتا، نیمار، وینیسیوس و ریچارلیسون

کره‌جنوبی: سئونگ گیو، مون هوان، مین جائه، یونگ گوون، جین سو، وو یونگ، این بئوم، هی چان، وو یئونگ، هئونگ مین سون و گو سونگ

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها