کد خبر: 583994
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۸:۳۸:۳۱
| |

اروگوئه – کره‌جنوبی؛ اولین قهرمان مقابل ببرهای آسیا

پس از بردهای عربستان و ژاپن، حالا در دیدار اروگوئه و کره‌جنوبی در جام‌جهانی 2022 چشم‌ها به سوی ببرها و شگفتی‌سازی احتمالی این تیم است.

اروگوئه – کره‌جنوبی؛ اولین قهرمان مقابل ببرهای آسیا
کد خبر: 583994
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۸:۳۸:۳۱

از ساعت ۱۶:۳۰ امروز تیم‌های ملی اروگوئه و کره‌جنوبی کارشان در جام‌جهانی را آغاز می‌کنند. این دیدار از گروه H جام‌جهانی در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار خواهد شد.

اروگوئه؛ خاص‌ترین‌های جام

به گزارش خبرورزشی، جام‌جهانی بدون اروگوئه صفایی ندارد؛ تیمی که هر وقت نامش می‌آید یاد اولین دوره و شروع مسابقات می‌افتیم. اروگوئه که حالا با آلونسو به مسابقات خواهد آمد و بعد از ۱۵ سال تابارس را روی نیمکت نمی‌بیند، امسال فقط یک بازی را باخته و آن‌هم بازی دوستانه با ایران بوده! لاسلسته با ستاره‌های نامداری مثل سوارس و نونیس و والورده می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. اروگوئه آخرین مرتبه ۲۰ سال پیش در مرحله گروهی حذف شد و آن دوره هم مسابقات در آسیا برگزار شد و در کره به میدان رفتند.

کره‌جنوبی؛ غرور و تعصب

یکی از تیم‌های موفق و پرستاره آسیا، ببرها هستند. با این حال کره در ۲ دوره گذشته نتوانسته از مرحله گروهی فراتر برود. این دوره هم در گروه دشواری قرار گرفته‌اند و اگر می‌خواهند شانس صعود داشته باشند، باید دستکم از اروگوئه امتیاز بگیرند. با این حال کره‌ای‌ها تیم بی‌شانسی برای صعود نیستند. با این حال نباید تصور کنند اتفاقات سال ۲۰۰۲ برای‌شان رخ می‌دهد!

آخرین جدال

اکتبر ۲۰۱۸ در آخرین مصاف اروگوئه و کره‌جنوبی اولین برد تیم آسیایی با نتیجه ۲-۱ رقم خورد. اوی جو و وو یونگ برای کره و وسینو برای اروگوئه گل زدند.

آمار بازی

۸) اروگوئه و کره‌جنوبی سابقه طولانی در مصاف‌های رودررو دارند. ۶ مرتبه اروگوئه پیروز شده، یک بازی مساوی و یک بازی را هم کره برده.

۲) همه می‌دانند که اروگوئه اولین قهرمان جام‌جهانی و اولین میزبان این تورنمنت بوده. لاسلسته که در ۲ حضور نخستش قهرمان شده، در ۱۴ دوره این مسابقات حضور داشته و فقط ۳ مرتبه در مرحله گروهی کنار رفته.

۱۰) کره‌جنوبی ۱۰ مرتبه در جام‌جهانی حضور داشته و ۲ مرتبه از مرحله گروهی فراتر رفته. ببرهای آسیا سال ۲۰۰۲ در خانه چهارم شدند.

۷) لوئیس سوارس ستاره باتجربه اروگوئه در ۳ دوره حضورش در جام‌جهانی ۷ گل به ثمر رسانده است.

۳) هئونگ مین سون ستاره کره‌جنوبی در ۲ حضور قبلی‌اش در جام‌جهانی ۳ گل زده است.

مصدومان و محرومان

رونالد آرائوخو را اروگوئه‌ای‌ها با وجود مصدومیت به قطر بردند، اما به بازی نخست مقابل کره‌جنوبی نخواهد رسید. مصدومیت و عملی که هئونگ مین سون روی گونه‌ای انجام داده بعید است مانع از حضور او در ترکیب کره‌جنوبی شود.

ترکیب احتمالی دو تیم

اروگوئه: روچت، وارلا، گودین، خیمنس، اولیویرا، والورده، توریرا، بنتانکور، پلیستری، نونیس و سوارس

کره‌جنوبی: سئونگ گیو، جونگ گیو، مین جائه، یونگ گوون، جین سو، وو یونگ، این بئوم، چانگ هون، هی چان، هئونگ مین سون و اوی جو

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها