کد خبر: 584473
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۹:۱۹:۰۲
| |

ستاره انگلیس عاشق ماهی‌گیری است

فیل فودن سرگرمی عجیبی دارد که اکثر بچه‌های فوتبالی از آن لذت نمی‌برند، اما این سرگرمی به بازیکن انگلیسی کمک می‌کند تا به پاهای خود به خوبی استراحت دهد.

ستاره انگلیس عاشق ماهی‌گیری است
کد خبر: 584473
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۹:۱۹:۰۲

فیل فودن ۲۲ ساله، از زمانی که پپ گواردیولا هدایت منچسترسیتی را بر عهده گرفت، به طور منظم در ترکیب تیم حضور داشته است. ولی جمعه شب در بازی مقابل ایالات متحده در جام‌جهانی قطر نیمکت‌نشین بود و مربی تصمیم گرفت که او را به میدان نفرستد.

به گزارش خبرورزشی، او در زمینه کسب افتخارات فهرست بلندبالایی دارد، از جمله چهار قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، چهار قهرمانی در جام اتحادیه و یک قهرمانی در جام حذفی، و همچنین دو جایزه بهترین بازیکن جوان سال اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای برای عملکردهای فردی‌اش.

اما کارهایی که فودن در اوقات فراغتش انجام می‌دهد خیلی با کسانی که هم‌سطح او هستند فرق دارد. این ستاره جوان اخیراً فاش کرد که سرگرمی مورد علاقه‌اش ماهیگیری است. فودن در مصاحبه با سایت منچسترسیتی گفت: «این مرد عجیب و غریب ماهیگیری را دوست دارد. وقتی مردم متوجه این موضوع می‌شوند می‌گویند: از چه ورزش عجیبی لذت می‌بری! آنها درک نمی‌کنند که چرا از ماهیگیری لذت می‌برم. به نظر من ماهیگیری بهترین سرگرمی برای استراحت دادن به پاها و ریلکس شدن است.»

پدر فیل فودن در سنین کودکی این علاقه را در وجود او برانگیخت، به طوری که پدر و پسر هنوز هم به اطراف انگلیس و اسپانیا سفر می‌کنند تا ماهی بگیرند.

فودن حتی اعتراف کرد که در سال ۲۰۱۸ جشن قهرمانی سیتی در لیگ برتر را از دست داد تا بتواند با پدرش به سفری که از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند برود. او ادعا می‌کند که ماهیگیری و البته وقت‌گذرانی با پدرش، فرصتی است که او را به ادامه دادن و کم نیاوردن تشویق می‌کند. اما احتمالاً فودن در این فصل فشرده فوتبالی وقت چندانی پیدا نمی‌کند تا کنار دریاچه برود و ماهی بگیرد.

فودن در حال حاضر به همراه تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارد. او تاکنون تنها یک بار به میدان رفته و اولین حضورش در این مسابقات در دقیقه ۷۱ پیروزی ۶-۲ سه شیرها مقابل ایران رقم خورد. اما وقتی در جریان تساوی ۰-۰ انگلیس مقابل ایالات متحده در روز جمعه به میدان نیامد، هواداران به شدت عصبانی شدند.

یک نفر در توئیتی نوشت: «اینکه اصلاً فودن به میدان نیاید جنایت محض است.» دیگری اضافه کرد: «باورم نمی‌شود فودن در بازی نیست. داریم یکی از بهترین بازیکنانمان را هدر می‌دهیم.»

بعد از بازی گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، توضیح داد که ستاره سیتی را به میدان نیاورد زیرا نمی‌خواست او خارج از موقعیت اصلی خود بازی کند. او گفت: «ما فکر نمی‌کردیم که فیل برای بازی در میانه میدان مناسب باشد زیرا او برای باشگاهش در آن موقعیت بازی نمی‌کند.»

فودن تابه‌حال در در ۱۹ بازی برای انگلیس به میدان رفته و ۲ گل ملی دارد. او که در همه رده‌های پایه برای تیم ملی انگلیس و منچسترستی بازی کرده، تا امروز برای سیتیزن‌ها هم در ۱۸۹ بازی به میدان رفته و ۵۳ گل به ثمر رسانده است که با توجه به سن کمش قابل توجه بوده.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها